استاندار تهران با اشاره به بیش از ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در استان تهران گفت: تا ساعت ۸ و ۵۸ دقیقه بیش از ۱۰۰ هزار نفر رای خود را وارد صندوق‌های اخذ رای کردند.
کد خبر: ۸۲۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ 21 February 2020
انتخابات ایران| استاندار تهران: بیش از 9 میلیون و 600 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در استان تهران هستند

انوشیروان محسنی بندپی صبح امروز در نشست خبری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای اظهار داشت: کمیته‌های مختلف ستاد انتخابات استان تهران تلاش زیادی داشتند تا شرایطی را فراهم کنند که انتخابات به‌خوبی برگزار شود.

وی با بیان اینکه 6 ماه کار فشرده صورت گرفته تا تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم، شفاف و با امنیت برگزار شود افزود: با توجه به نقش مجلس و تأثیرگذاری آن در تقویت سیاست‌های داخلی و خارجی و بنابه فرمایش مقام معظم رهبری در قوی‌تر شدن کشور در گام دوم انقلاب اهمیت قوه مجریه بسیار حائز اهمیت است و امید است در این روز شاهد این باشیم که در تمام استان‌ها انتخاباتی پرشور برگزار شوند.

استاندار تهران سپس با اشاره به آغاز انتخابات در استان تهران تصریح کرد: در مجموع 35 کرسی نمایندگی در استان وجود دارد که 30 نماینده برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، یک نماینده، در حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد، یک نماینده برای حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه، یک نماینده در حوزه رباط کریم و بهارستان، یک نماینده در حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا و یک نماینده در حوزه انتخابیه پاکدشت خواهیم داشت.

محسنی بندپی همچنین ادامه داد: اقلیت‌های دینی نیز 5 نماینده دارند که چهار نماینده آن‌ها در تهران تعیین می‌شود که شامل کلیمیان، مسیحیان، ارامنه شمال، زرتشتیان و آشوری‌ها می‌باشند.

وی اظهار داشت: 6 هزار و 228 شعبه ثابت و 461 شعبه سیار در استان تهران داریم که تا ساعت 8 و 58 دقیقه بیش از 100 هزار نفر رای خود را وارد صندوق های اخذ رای کردند.

استاندار تهران با بیان اینکه بیش از 92 درصد شعبات از ابتدا وارد اخذ رای شدند افزود: درصد کمی از شعبات مشکل فناوری اطلاعات داشتند که در حال بررسی و رفع آن هستیم و با توجه به تمهیدات اتخاذ شده انتخابات در سلامت و شفافیت و سرعت و دقت برگزار می‌شود.

محسنی بندپی تصریح کرد: بیش از 9 میلیون و 600 هزار نفر واجدین شرایط رای دادن در استان تهران هستند که در این میان 200  هزار و 198 نفر رای اولی هستند.

وی ادامه داد: 21 میلیون و 600 هزار تعرفه برای انتخابات توزیع شده است و 1360 نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت می‌کنند که از این میان هزار و 264 نفر در تهران بزرگ با یکدیگر رقابت می‌کنند.

استاندار تهران سپس بیان کرد: در مورد زمان اخذ رای از 8 صبح تا 6 بعد از ظهر به مدت 10 ساعت می باشد که بعد از آن با بررسی‌های انجام شده ساعت‌های تمدید انتخابات توسط رئیس ستاد انتخابات هر استان تعیین و اعلام می‌شود و تلاش این است که در ساعت مقرر انتخابات برگزار شود، ضمن اینکه بعد از ساعت 12 شب هیچ‌گونه اخذ رای نخواهیم داشت.

محسنی بندپی در پایان خاطرنشان کرد: در مورد ویروس کرونا و تلفات انسانی در شهر قم طبق ستاد انتخابات وزارت کشور از استانداری خواسته شده که استفاده از استامپ به‌صورت اختیاری باشد و الزامی نیست و پیش‌بینی می‌شود که شاهد حماسه از سوی مردم در زمینه انتخابات باشیم.

انتهای پیام/ 220/ح

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار