رییس هیات بازرسی انتخابات خوزستان گفت: سه شهردار، یک بخشدار و یک شورای شهرستان در خوزستان به دلیل حمایت از نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم مرتکب تخلف شده‌ و به ستاد پیشگیری از جرایم قوه قضاییه معرفی شدند.
کد خبر: ۸۲۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷ 17 February 2020

شهاب رزمی بیان کرد: پس از شروع تبلیغات نامزدها، گزارش‌هایی از تخلفات و رعایت نشدن قوانین و مقررات از سوی برخی نامزدها در هیات بازرسی انتخابات دریافت شد که درباره نصب پوسترها و میزان و ابعاد پوسترها و محل‌های نصب آنها بوده است.

مدیرکل بازرسی استانداری خوزستان افزود: به برخی از نامزدها از طریق سامانه پیامکی تذکر داده شد و برخی از آنها که دوباره تخلف خود را تکرار کردند، به ستاد پیشگیری از جرایم قوه قضاییه معرفی شدند.

رزمی ادامه داد: گزارش‌هایی نیز از تبلیغات افرادی که مناصب دولتی نداشته و وابسته به نهادهای عمومی (شورا و شهرداری‌ها) هستند واصل شده که نامه مکتوب و دعوت به هیات بازرسی و فرمانداری‌ها داده شده است.

وی افزود: بر اساس ماده ۵۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزدهای انتخاباتی فقط میتوانند تبلیغات خود را در محل ستادهای خود نصب کنند و حق نصب و آویزان کردن آنها را در محیط شهری ندارند.

به گفته وی، فرمانداری اهواز، شهرداری را مکلف به جمعآوری تبلیغات نامزدهایی کرده که در محل‌های غیرمجاز در سطح شهر نصب شده‌اند.

رزمی بیان کرد: تخلفات نامزدها در زمان تبلیغات، می‌تواند منجر به صدور رای شود همچنین این تخلفات در تایید صلاحیت‌ها در دوره‌های بعد و صدور اعتبارنامه در مجلس شورای اسلامی(در صورت راهیابی) تاثیر دارد.

بر اساس این گزارش، در روزهای گذشته مطالب و ویدیوهایی از برخی مسئولان منتشر شده که مصداق تخلف انتخاباتی بوده است.

فرمانداری اهواز ۲۵ بهمن اعلام فهرست انتخاباتی از سوی مجمع شوراهای اسلامی شهرستان های اهواز، باوی، حمیدیه و کارون را مصداق تخلف انتخاباتی اعلام کرده و گفته بود: تشکیل جلسه و اعلام حمایت از سه داوطلب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط مجمع شوراهای اسلامی شهرستان‌های اهواز، باوی، حمیدیه و کارون مصداق تخلف آشکار از قانون وفق تبصره یک، ماده ۵۷ و ماده ۵۹ قانون انتخابات و تبصره های ذیل آن است، بنابراین ضمن احضار اعضای شورای اسلامی استان مقرر شد مراتب تخلف آنها به مقامات قضایی اعلام شود.

طبق قانون، دهیاران و شوراها حق استفاده از اماکن دولتی در اختیار، له و یا علیه نامزدهای انتخاباتی را ندارند و در صورت وقوع، مصداق تخلف انتخاباتی است.

۳۸۴ نفر برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خوزستان نامزد شده اند. که شامل ۱۱۱ نفر در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه؛ ۲۳ نفر در حوزه آبادان؛ ۲۴ نفر در حوزه اندیمشک؛ ۴۰ نفر در حوزه ایذه و باغملک؛ ۱۵ نفر در حوزه بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جولکی؛ ۲۱ نفر در حوزه بهبهان و آغاجاری؛ ۱۷ نفر در حوزه خرمشهر؛ ۳۲ نفر در حوزه دزفول؛ ۲۱ نفر در حوزه دشت آزادگان و هویزه؛ ۲۳ نفر در رامهرمز؛ ۱۲ نفر در حوزه شادگان؛ ۱۱ نفر در حوزه شوش؛ ۱۵ نفر در حوزه شوشتر و گتوند و ۱۹ نفر در حوزه مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل رسیده است.

خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ، دوم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار