- معاون ترویج و آموزش کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید محصولات کشاورزی در کشور ۱۲۵ میلیون تن افزایش یافته و این افزایش ماحصل کار ۴ میلیون و ۲۳۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی است.
کد خبر: ۸۲۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳ 16 February 2020

تابناک فارس به نقل از مهر: علی اکبر مویدی یکشنبه در آئین تجلیل از برترین بهره برداران بخش کشاورزی استان بیان کرد: امنیت غذایی کشور در حالی تأمین شده است که چهار میلیون و ۲۳۰ هزار نفر در بخش کشاورزی در کل کشور در حال فعالیت هستند و این نشان دهنده اهمیت بخش کشاورزی در ایران است.

مویدی با تاکید بر اینکه ارتقای امنیت غذایی یکی از مهمترین سیاست گذاری‌های بخش کشاورزی است عنوان کرد: افزایش امنیت و ارتقا امنیت غذایی کشور با تکیه بر تولیدات داخلی و جلوگیری از واردات محصولات کشاورزی در کشور منجر به این شده است که شاهد افزایش ۱۲۵ میلیون تن تولیدات بخش کشاورزی در کشور باشیم.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از بخش کشاورزی شده هستیم که مسئولین استان‌ها و کشور نیز با حمایت از بخش کشاورزی زمینه رونق این بخش مولد در کشور را فراهم ساخته اند و از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به راهکارهای مختلفی که استانداران و مسئولین استانی را به کشاورزان پیشنهاد می‌دهند می‌توان اشاره کرد.

وی افزود: در ۴۱ سال پیروزی انقلاب رشد کشاورزی با توجه به همه محدودیت‌های کاهش آب، تحریم‌ها و شرایط اب و هوایی که داشته ایم محقق شده است و در این سال‌ها رشد بسیار خوبی داشته است.

مویدی متذکر شد: حمایت‌ها سیاست گذاری ها و تعیین اهداف منجر به این شده است که در بخش زراعت شاهد رشد ۴ برابری باشیم البته رشد تنها مربوط به زراعت نبود محصولات دامی و باری نیز این رشد قابل قبول و محسوس است

معاون ترویج و آموزش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص استفاده از ظرفیت دانش در کشاورزی نیز گفت: با توجه به کاهش منابع آبی کشور بایستی با استفاده از دانش‌های نوین و جدا کردن آب کشاورزی از محصولات پر آب بر ضمن توسعه فعالیت بخش کشاورزی از علم نیز بیشتر استفاده شود.

به اعتقاد این مدیر تصمیم گیر بخش کشاورزی پژوهش علم و خلاقیت سه رکن اصلی کشاورزی دانش‌بنیان است و کشاورزان باید از این سه رکن اساسی استفاده کنند تا شاهد افزایش تولید ۳ الی ۱۰ برابری در تولید کشاورزی باشیم.

وی با بیان اینکه کشاورزان استان پذیرش ایده‌ها و طرح‌های جدید دارند؛ ابراز کرد: این موضوع اتفاقی است که باید در بقیه نقاط کشور داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار