مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان گفت: ۲۴۰ طرح نیمه کاره و متوقف آموزشی در استان وجود دارد که برای اتمام آنها به تامین اعتبارات لازم دولتی و به کمک نیکوکاران نیاز است.
کد خبر: ۸۲۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴ 16 February 2020

سید مهدی میربُد برآورد هزینه برای تکمیل طرح‌ها را افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در صورت تامین اعتبار و کمک بیشتر خیران در یک بازه زمانی ۲ تا سه ساله می‌توان این طرح‌های نیمه کاره را به اتمام رساند.

وی با اشاره به افزایش قیمت مصالح و قیمت تمام شده احداث ساختمان‌ها ادامه داد: از خرداد تا شهریور سال قبل قیمت در ساخت و ساز افزون بر سه برابر شد و این قیمت‌ها بطور قطع امروزه بیشتر هم شده است، لذا تامین اعتبارات و کمک هرچه بیشتر خیران را نیاز داریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان تصریح کرد: پروژه‌های نیمه تمام در این خطه بطور میانگین ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و با توجه به کمبود فضاهای آموزشی در استان، تکمیل آنها ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ و نگهداری از مدارس و فضاهای آموزشی را باید به عنوان یک اصل پذیرفت، اظهارداشت: در شرایط اقتصادی کشور و وجود تنگناهای مالی متعدد، ایجاب می‌کند که داشته‌های فعلی را بخوبی حفاظت کنیم تا عمر مفید مدارس و مراکز آموزشی بیشتر شود.

میربُد تحقق این موضوع را مستلزم فرهنگسازی دانست و گفت: بهره برداران باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ استفاده درست از مدارس و چگونگی حفظ ساختمان‌ها بکوشند، البته حفاظت و نگهداری به خیلی از اقدامات کوچک و ساده نیاز دارد اما اثرات مثبتی به دنبال خواهد داشت، برای مثال خاموش کردن وسایل گرمایشی و سرمایشی پس از ساعت پایان کار، کاری سخت و پیچیده نیست، اما متولیان مدارس و دانش آموزان باید در آن سهیم باشند.

وی ادامه داد: در صورت افزایش عمر مفید مدارس و مراکزآموزشی، هزینه هایی که برای نوسازی و بهسازی اختصاص می یابد، صرف احداث مراکز جدید در دیگر نقاط استان خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود نیروهای متخصص در این نهاد اشاره و خاطرنشان کرد: این امر سبب کندی و یا وقفه در برنامه‌ها و اقدامات می شود، اگرچه نیروهای فعلی با توان بیشتری کار می‌کنند، اما امیدواریم این مشکل هم رفع شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار