استاندار ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون دولت ۵۰ میلیارد ریال به تشکل های مردم نهاد این استان کمک مالی کرده است.
کد خبر: ۸۲۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵ 16 February 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛قاسم سلیمانی دشتکی  در پنجمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: استان ایلام گرچه کوچک است اما به نحوی یک ایران تمام عیار است، ایلامیان در هشت سال دفاع مقدس که امکان توسعه استان و زیربناها وجود نداشت، پایداری کردند.

وی افزود: ایلام سرزمین اربعین است و ۶۲ درصد جمعیت زائران از ایلام تردد می کنند، همچنین سرزمین نفت و گاز و پتروشیمی و منافع ملی است بنابراین همه زیرساخت های ایلام در خدمت ایران است.
استاندار ایلام یادآور شد: طی یک سال اخیر بیش از ۱۶۰ هزار میلیارد ریال در ایلام سرمایه گذاری با اشتغال بالایی ایجاد شده و نرخ رسمی بیکاری بر اساس مرکز آمار ایران از ۱۷.۶ درصد در سال ۹۱ به ۸.۱ درصد در سه ماهه پاییز و در شرایط کنونی ۸،۵ رسیده است.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه آمار بیکاری همچنان جوانان ما را زجر می دهد، گفت: بیشترین تقاضا در استان نیاز مالی و اشتغال است و نقیصه دیگری که در استان وجود دارد آسیب های اجتماعی، خودکشی و تاب آوری کم بین مردم است.

وی تاکید کرد: فعالیت های اجتماعی جوانان و سازمان های مردم نهاد باعث کاهش معضلات اجتماعی و افزایش تاب آوری و استقامت می شود.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: ۴۷۰ سازمان مردم نهاد در استان فعال است که در سال ۹۲، سازمان های مردم نهاد ۷۰ مورد و در سال ۹۶ در دور دوم ریاست جمهوری آقای روحانی به ۲۳۲ مورد افزایش یافت و طی ۲ سال نیز به ۴۷۰ سازمان مردم نهاد رسید.

استاندار ایلام با بیان اینکه ۷۰ درصد از این سازمان ها فعالند، گفت: اعتبارات خوبی به تشکل ها و سمن ها داده شده و به بیش از ۱۴۰ تشکل اعتبارات پژوهشی، برنامه ریزی و آموزشی پرداخت شده است.

سلیمانی دشتکی افزود: امسال ۵۰ میلیارد ریال از منابع مختلف به تشکل ها کمک شده، همچنین اعتبارات خوبی در خصوص معضلات اجتماعی به بهزیستی و آموزش و پرورش پرداخت شد.

وی به نقش سازمان های مردم نهاد در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: این سازمان ها کارایی بالاتری نسبت به دولت خواهند داشت که اگر تشکل ها در مصدر امور قرار گیرند و نشاط اجتماعی افزایش و معضلا ت را کاهش می دهند.

استاندار ایلام اضافه کرد: هم افزایی خوبی میان دستگاه های اجرایی استان برقرار است و اقدامات مناسبی نیز در رفع آسیب های اجتماعی دارند همچنین سازمان های مردم نهاد در اربعین نیز بسیار فعال بودند و در مشکلات سیل هم کمک های خوبی از سوی آنها صورت گرفت.

سلیمانی دشتکی به رونمایی پاتوق جوانان و سامانه مجازی فروش محصولات سازمان های مردم نهاد در استان اشاره کرد و گفت: پاتوق جوانان باید با دقت بیشتری برنامه ریزی شود و با هم افزایی، نسبت به فعال کردن و گسترش اقدامات در راستای رفع مشکلات جوانان گام برداشت.

وی اظهار داشت: افتتاح سامانه مجازی فروش محصولات توسط سازمان های مردم نهاد نیز کار بسیار ارزنده ای است و از افرادیکه این کار را انجام دادند حمایت می کنیم.

استاندار ایلام تاکید کرد: این سامانه باعث تقویت کار سمن ها و کارهای اقتصادی جوانان می شود و تا جاییکه امکان دارد کمک های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار جوانان قرار خواهد گرفت.

سلیمانی دشتکی در خصوص استفاده از ظرفیت بانوان در مدیریت ها نیز گفت: طی ۲ سال اخیر تحول خوبی در انتصاب مدیران خانم در استان صورت گرفت و ۲۲ درصد مدیران را بانوان تشکل می دهند.

استاندار ایلام تاکید کرد: علاوه بر تسهیلات امیدواریم بتوانیم مشکلات این قشر فعال جامعه را رفع کنیم و با از بین رفتن بیکاری پنهان درآمد بالا در بین جوانان ایجاد شود./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
ماهم گوشمون درازه.....حالمون از این همه دروغ بهم میخوره..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار