دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: ۲۴ میلیارد تومان طلب مابقی شکات پرونده «مکتب گلیم و گبه کرمانشاهان» است که برای تامین آن باید مابقی عوامل از طریق مزایده به فروش برسد.
کد خبر: ۸۲۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ 16 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،محمدحسین صادقی در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده «مکتب گلیم و گبه کرمانشاهان»، اظهار داشت: دستگاه قضا با همت جهادی و تلاش شبانه‌روزی اقدامات خیلی خوب و موثری را در این رابطه انجام داده است.

وی ادامه داد: پرونده‌هایی همچون پرونده گلیم و گبه با این ابعاد و تعداد شاکی، سال‌ها صدور رای و اجرای آن به طول می‌انجامد به‌دلیل اینکه بسیاری از مجرمان و محکومان این قبیل پرونده‌ها اموالشان را از دسترس خارج و منتقل می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با یادآوری تاریخ دستگیری مدیر مکتب فرش و گلیم و گبه کرمانشاهان (نهم آبان‌ماه سال 95 )، تصریح کرد: با اقداماتی که در دستگاه‌ قضایی انجام شد، رای پرونده مذکور در موعد مقرر صادر شد و محکومان علیه به حبس طولانی، جزای نقدی و بازگرداندن اموال محکوم شدند.

صادقی تصریح کرد: تاکنون در مجموع در چهار مرحله پرداختی 120 میلیارد تومان به حساب 11 هزار و 288 نفر مالباخته این پرونده واریز شده و به گونه‌ای که 100‌درصد سپرده اولیه خود را با کسر سودهای دریافتی، دریافت کرده‌اند.

وی از تلاش برای تسویه طلب 500 نفر شاکی باقی‌مانده پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان خبر داد و گفت: 24 میلیارد تومان طلب مابقی شکات است که برای تامین آن باید تتمع عوامل از طریق مزایده به فروش برسد.

دادستان کرمانشاه با اشاره به تلاش مجدانه برای پرداخت طلب مالباختگان باقی‌مانده این پرونده، گفت: ما از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده‌ایم، از این به بعد نیز با همت و تلاش در صدد هستیم در کوتاهترین زمان ممکن، مطالبات پرداخت شود.

وی تصریح کرد: برخی از مالباختگان با مراجعه حضوری و یا ارسال پیامک زمان پرداخت طلب را سوال می‌کنند، در جریان باشید که هیچ وجوه نقدی در اختیار ما نیست، البته باقی‌مانده عوامل را در اختیار داریم که مستلزم تمهیداتی است و باید از طریق مزایده به فروش برسد و تبدیل به پول شود تا به همان نسبت بین جمع مالباختگان توزیع شود.

صادقی گفت: زمان این کار در اختیار ما نیست تا تاریخ دقیقی برای پرداخت آن بیان کنم، ولی با این وجود در تلاش هستیم این زمان طولانی نباشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار