چهل‌ویک سال ایستادگی؛
حضور پرشور مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، در رسانه‌های جهان بازتاب گسترده‌ای داشته است.
کد خبر: ۸۲۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸ 11 February 2020

به گزارش تابناک سمنان: حضور پرشور و گسترده مردم ایران در خیابان‌ها به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب، بازتاب بین‌المللی داشته است.

شبکه‌ها و رسانه‌های مختلف جهان از جمله شبکه روسی اسپوتنیک، شبکه‌های لبنانی المیادین و المنار، شبکه عراقی الاتجاه و شبکه یمنی المسیره در حال پخش زنده مراسم راهپیمایی چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران هستند.

شبکه الاتجاه

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی از برگزاری مراسم راهپیمایی چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران در تهران خبر داد.

بازتاب حضور گسترده مردم در جشن چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب+ تصاویر


المیادین: مرگ بر آمریکا، اصلی‌ترین شعار شرکت‌کنندگان در راهپیمایی

خبرنگار المیادین از تهران گزارش داد جمعیت زیادی در حال رفتن به سوی محل برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب هستند.

خبرنگار این شبکه افزود: شاهد آن هستیم که تظاهرکنندگان شعار‌های مختلفی را فریاد می‌زنند که امسال برجسته‌ترین شعار، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است. شرکت کنندگان در راهپیمایی در شعار‌های خود بر ادامه مقاومت و ایستادگی در برابر تحریم‌های آمریکا و پیگیری پیشرفت فناوری در ایران تاکید می‌کنند. ماکت‌هایی از موشک‌های ایران هم در راهپیمایی به نمایش گذاشته شده که نمادی از سلاح راهبردی این کشور است.

وی همچنین گفت: پرچم‌های فلسطین و عراق هم در کنار پرچم‌های ایران در دست شرکت کنندگان در راهپیمایی دیده می‌شود که تقویت وحدت را پس از عملیات ترور سردار قاسم سلیمانی نشان می‌دهد. حضور گسترده مردم، از صبح زود در خیابان‌های تهران، با وجود سرمای هوا قابل توجه بود. ملت ایران هر سال با حضور گسترده در این راهپیمایی، بر تجدید بیعت خود با انقلاب اسلامی تاکید می‌کند. ایران در چهار دهه گذشته، تحولات بزرگ و مختلفی را پشت سر گذاشته است.

بازتاب حضور گسترده مردم در جشن چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب+ تصاویر

خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در قم ضمن اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی امروز گزارش داد: شاهد حضور گسترده مردم در راهپیمایی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شهر قم هستیم. موضوع قابل توجه آن است که کودکان و افراد بسیار پیر و مسن هم در این راهپیمایی مشارکت دارند. شعارهای شرکت کنندگان در این راهپیمایی بر مخالفت با سیاست های آمریکا و رژیم اسرائیل متمرکز است.

بازتاب جهانی حضور گسترده مردم ایران در جشن پیروزی انقلاب+ فیلم و تصاویر


رویترز: حضور مردم ایران در مراسم گرامیداشت سالگرد انقلاب در میانه تنش‌ها با آمریکا

خبرگزاری رویترز گزارش داد در میانه تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا، ایرانی‌ها با حضور در خیابان‌های تهران و دیگر شهرهای این کشور در حال برگزاری مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستند.

رویترز افزود شرکت کنندگان در این راهپیمایی پلاکاردهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در دست دارند.


خبرگزاری روسی راشاتودی با پوشش مستقیم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، گزارش داد ایرانی‌ها چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن گرفتند.

راشاتودی

راشاتودی 1


جروزالم پست: ایرانی‌ها سالگرد انقلاب اسلامی را در میانه تنش‌ها با آمریکا گرامی می‌دارند

پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت: در میان تنش‌ها با آمریکا، ده‌ها هزار ایرانی در تهران و دیگر شهر‌ها به خیابان‌ها آمدند تا چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی دارند.

بازتاب جهانی حضور گسترده مردم ایران در جشن پیروزی انقلاب+ فیلم و تصاویر


شبکه خبری «آی ۲۴ نیوز» با اشاره به برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در صفحه توئیتر خود نوشت: ایرانیان با در دست داشتن عکس‌های سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و پلاکارد‌های «مرگ بر آمریکا» و «تا آخر مقاومت می‌کنیم» چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن گرفتند.

بازتاب جهانی حضور گسترده مردم ایران در جشن پیروزی انقلاب+ فیلم و تصاویر


آسوشیتد پرس: راهپیمایی مردم ایران در گرامیداشت سالگرد انقلاب اسلامی ۱۹۷۹

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس با اشاره به تشدید تنش‌ها میان آمریکا و ایران، نوشت: ایرانی‌ها در تهران و دیگر شهر‌های بزرگ و کوچک این کشور امروز سه شنبه برای راهپیمایی و برگزاری جشنی سراسری در گرامیداشت سالگرد انقلاب ۱۹۷۹ به خیابان‌ها آمدند.


شبکه العربیه انگلیسی در صفحه توئیتر خود نوشت: در بحبوحه افزایش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن، «ده‌ها هزار ایرانی» با حضور در خیابان‌های تهران و سایر شهرهای این کشور چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.


روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با تیتر «ایرانیان سالگرد انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ را گرامی داشتند» به پوشش راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۸ پرداخت. در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مردم ایران با آمدن به خیابان‌ها در پایتخت و شهر‌های مختلف این کشور سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ را جشن گرفتند.


پایگاه خبری العربی الجدید سخنان حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان در راهپیمایی امروز را بازتاب داد و نوشت: روحانی در سالگرد پیروزی انقلاب گفت مشارکت گسترده مردم ایران در پاسخ به واشنگتن بود.


خبرگزاری فلسطینی شهاب در حساب کاربری خود در توئیتر با انتشار این عکس‌ها نوشت: «راهپیمایی پرشور در تهران، پایتخت ایران در جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب»

بازتاب جهانی حضور گسترده مردم ایران در جشن پیروزی انقلاب+ فیلم و تصاویر

بازتاب جهانی حضور گسترده مردم ایران در جشن پیروزی انقلاب+ فیلم و تصاویر

بازتاب جهانی حضور گسترده مردم ایران در جشن پیروزی انقلاب+ فیلم و تصاویر

بازتاب جهانی حضور گسترده مردم ایران در جشن پیروزی انقلاب+ فیلم و تصاویر


خبرگزاری فرانسه: راهپیمایی ۲۲ بهمن، نمایش اتحاد در برابر آمریکا بود

خبرگزاری فرانسه نوشت ایرانی‌ها در گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب و در نمایشی از یکپارچگی در زمانی که تنشها با آمریکا افزایش یافته، در راهپیمایی حضور یافتند.

این خبرگزاری با اشاره به حضور مردم در خیابانها علیرغم هوای سرد، افزود: راهپیمایان با به اهتزاز درآوردن پرچم‌های ایران و تصاویری از بنیانگذار جمهوری اسلامی، آیت‌الله خمینی، در میدان آزادی تهران به یکدیگر پیوستند.


پایگاه خبری العهد لبنان گزارش داد امروز روز وحدت است و ملت ایران به همه جهان پیام محبت می‌دهد.

بازتاب جهانی حضور گسترده مردم ایران در جشن پیروزی انقلاب+ فیلم و تصاویر


خبرگزاری شینهوای چین هم با بازتاب راهپیمایی بیست ودوم بهمن نوشت: ایرانی‌ها در تجمعاتی در سراسر کشور،  چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.


رای الیوم: «ایستادگی ایران در برابر فشار آمریکا»

روزنامه «رأی‌الیوم» در گزارشی با اشاره به سخنان حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن به نقل از وی تاکید کرد که با گذشت ۴۱ سال و با وجود همه فشارهای آمریکا اما ایران همچنان ایستاد‌ه‌است.


پایگاه اینترنتی اخبار العراق حضور مردم ایران در راهپیمایی امروز را «بسیار گسترده» توصیف کرد.


«الیوم‌السابع» در گزارشی نوشت: ده‌ها هزار نفر از مردم ایران صبح امروز در چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، علی‌رغم تشدید  تنش‌ها با آمریکا، به خیابان‌ها آمدند.


 راشاتودی گزارش داد: برف سنگین، مانع ایرانی‌ها برای گرامیداشت سالگرد انقلاب اسلامی‌شان نشد. جمعیت انبوهی در مناطق مختلف سراسر ایران به خیابان‌ها آمدند تا چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی بدارند.


بازتاب گسترده در رسانه‌های روسی

شبکه خبری «روسیه۲۴» و شبکه یک تلویزیون روسیه در فواصل کوتاه به پخش تصاویر راهپیمایی و بخش‌هایی از سخنرانی رئیس جمهور کشورمان پرداختند.

خبرگزاری تاس، ریانووستی، اینترفکس، اسپوتنیک فارسی، روسی و عربی نیز به طور وسیعی شکوه حضور ملت ایران در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن را پوشش خبری دادند.

خبرگزاری تاس نوشت: تظاهرات سالانه عظیم در شهر‌های مختلف ایران، همزمان با چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب ۱۹۷۹ برگزار شد، انقلابی که به سقوط سلطنت پهلوی و استقرار جمهوری اسلامی منجر شده است.

خبرگزاری ریانووستی هم اعلام کرد: در تهران و شهرستان‌های ایران، به طور سنتی برای چنین رویداد مهمی، میادین و خیابان‌های مرکزی پایتخت و شهر‌های دیگر این کشور پر از جمعیت می‌شود.

«بالشایا آسیا» از پایگاه‌های خبری پربیننده در حوزه روس زبانان نیز نوشت: جشن سالروز پیروزی انقلاب ایران، امسال متفاوت و حضور مردم برای نشان دادن مخالفت خود با سیاست‌های آمریکا معنادار بود.

خبرگزاری اینترفکس با تیتر «صفوف فشرده در بیش از پنج هزار شهر ایران»، به تحلیل و بررسی حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی امسال به ویژه در تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز پرداخت.

پایگاه اطلاع رسانی روزنامه‌های پرتیراژ روسیه همچون ایزوستیا، راسیسکا گازتا، نیزاویسیمایا گازتا، کامرسانت و پراودا در عناوین گوناگونی به حضور ملت ایران در راهپیمایی امسال و سخنان حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس  جمهور کشورمان اشاره کردند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار