برخلاف این‌که طی ماه‌های گذشته، مدیریت فوتبال ایران روزهای نابلد و تیره و تاری را پشت سر گذاشت، اما باشگاهی در جنوب ایران، در عقد قرارداد با مربی خارجی خود سربلند خارج شد.
کد خبر: ۸۲۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 12 February 2020

طی ماه‌های گذشته، خبرهای نگران‌کننده زیادی در مورد سرمربیان خارجی تیم‌ملی و باشگاه‌های سرخ آبی پایتخت در بحث عقد قراردادهایشان شنیده شد. خبرهایی که جز هدر رفت پول ایران و شیرین شدن کام خارجی‌ها، آن هم در شرایط اقتصاد فعلی چیزی در بر نداشت.

در روزهایی که مسئولان فدراسیون در عقد قرارداد با ویلموتس، سرمربی سابق تیم‌ملی بی‌گدار به آب زده بودند و استقلال با استراماچونی و پرسپولیس با کالدرون، بازنده پایان این همکاری‌ها بودند، باشگاه نفت آبادان در عقد قرارداد با اسکوچیچ، مدبرانه و هوشمندانه عمل کرد تا خارجی‌ها بدانند ایران همیشه بهشت آن‌ها نیست.

اسکوچیچ از بهترین مربیان خارجی بود که تاکنون به نفت آبادان آمده بود و توانست این تیم را تا پایان هفته شانزدهم لیگ برتر و پیش از این‌که تیم به تعطیلات نیم‌فصل برود، به رده چهارم جدول رده‌بندی برساند، عملکردی که طی سال‌های اخیر، هیچ هواداری از صنعت نفت به چشم ندیده بود و مدیران نفت آبادان نیز نشان دادند که انتخاب درستی داشته‌اند.

اما یکی دو هفته پیش از بازی‌های هفته هفدهم، اسکوچیچ به دلایلی خواستار جدایی از نفت آبادان شد و مشکلات او که تمرکزش را هم برهم زده بودند، باعث نتیجه نگرفتن تیم در دو هفته متوالی شد. در این بین نیز اسکوچیچ دائما بر جدایی با شرایط ایده‌آل و دریافت تمام مطالبات خود اصرار داشت و باشگاه صنعت نفت هم به همکاری مُصر بود و در صورتی جدایی را می‌پذیرفت که مربی کروات شرایط آن‌ها را بپذیرد و به بندهای موجود در قرارداد خود پایبند باشد.

باشگاه نفت آبادان که آن‌قدر در عقد قرارداد با این مربی کروات، با ذکاوت و مدبرانه عمل کرده بود، اطمینان خاطر داشت، در صورت جدایی اسکوچیچ تیم تحت ثاثیر فنی قرار می‌گیرد اما از نظر مالی همچون کاری که ویلموتس با مسئولان فدراسیون و استراماچونی و کالدرون با تیم‌های استقلال و پرسپولیس کردند، ضرر نمی‌کند.

باشگاه صنعت نفت در عقد قرارداد با اسکوچیچ قید کرده بود، در صورتی که او خواستار جدایی باشد، باید مبلغ مشخصی از پولی که از باشگاه دریافت کرده را برگرداند، موضوعی که در جلسه اول مذاکره اسکوچیچ با باشگاه برای جدایی، عصبانیت او را در برداشت و باعث ترک جلسه از سوی وی شد.

در نهایت اما اسکوچیچ با شرط این‌که در صورت همکاری با هر تیمی باید حق رضایت‌نامه باشگاه نفت را پرداخت کند، از تیم جدا و سرمربی تیم‌ملی ایران شد. در هر صورت در ماه‌هایی که بحران مدیریت در فوتبال ایران بی‌داد می‌کند و گاف‌ها در عقد قرارداد با خارجی‌ها نیز کم نیستند، باشگاه نفت آبادان سربلند از عقد قرارداد با یک مربی خارجی بیرون آمد و مدیران این باشگاه می‌توانند الگویی برای مدیریت فوتبال ایران و باشگاه‌های پایتخت‌نشین باشند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: فوتبال ، آبادان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار