دادگاه بوشهر اعتراض مهدی قائدی مهاجم استقلال در پرونده شکایت خانواده مرحوم احمدرضا شاکر را رد و این بازیکن را به قتل غیرعمد محکوم کرد.
کد خبر: ۸۲۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳ 09 February 2020

با گذشت نزدیک به دو سال از سانحه رانندگی برای مهدی قائدی و چهار نفر از سرنشینان خودرو که منجر به جانباختن احمدرضا شاکر، دوست صمیمی قائدی شد، رای نهایی درباره این پرونده از سوی دادگاه بوشهر صادر شد.

علی حسن‌پور در ارتباط با حکم نهایی پرونده مهاجم جوان استقلال اظهار داشت: حکم صادره از مرجع بد‌وی در خصوص آقای مهدی قایدی مبنی بر بی احتیاطی در امر رانندگی منجر به قتل و صدمه بدنی غیر عمدی با حذف مجازات تکمیلی در شعبه پنجم دادگاه تجدید نظر استان بوشهر تایید و به مرحله قطعیت رسید.

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر افزود: قائدی قبلا در شعبه۱۰۴دادگاه کیفری دو بوشهر به پرداخت دیه در حق اولیای دم و همچنین از حیث جنبه عمومی جرم به پرداخت مبلغ 36 میلیون ریال جزای نقدی بعنوان جایگزین یک سال حبس تعزیری و انجام 200 ساعت آموزش رایگان فوتبال به نونهالان و نوجوانان محکوم شده بود که منجر به اعتراض قائدی شده بود.

رای دادگاه به شرح زیر است:

راجع به تجدیدنظرخواهی : ۱- آقای غلامحسین داوردان به وکالت از اولیاء دم مرحوم احمد رضا شاکر از خانم فاطمه باقری و آقای عبدالکریم شاکر نسبت به دادنامه شماره ۱۸۲ ۹۸۰۰۰ صادر شده از شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری در بوشهر از حیث تبدیل حبس آقای مهدی قائدی به جزای نقدی ( جایگزین حبس ) به اتهام بی احتباطی در امر رانندگی منجر به فوت در حالی که فاقد پروانه رانندگی بوده است ۲- آقایان نادر آران و عباس سلطانی منفرد به وکالت از آقای مهدی قائدی از همان دادنامه از جهت تعارض دادنامه با واقعیات موجود و نتیجه محکومیت موکل به اتهام فوق ، چون ایراد و اعتراض خاص و موثری عنوان نشده تا مورد امعان نظر قرار گیرد و تجدیدنظرخواهی از جهات مندرج در ماده ۴۳۴ قانون آیین دادرسی کیفری نمی باشد.

لذا مستند به شق الف ماده ۴۵۵ از قانون مارالذکر تجدیدنظرخواهی ظرفین را مردود و ضمن حذف مجازات تکمیلی رای تجدیدنظرخواسته را تایید می نماید . این رای قطعی است.

در رای اولیه قائدی به عنوان راننده ماشین شناخته و محکوم شد. مهاجم جوان و گلزن استقلال اما به رای صادر اعتراض کرد. دادگاه سرانجام حکم نهایی را امروز اعلام کرد و این مهاجم جوان استقلال به پرداخت دیه کامل محکوم شد.
فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار