دراگان اسکوچیچ کروات در فهرست ابتدایی کمیته فنی فدراسیون فوتبال نبوده است‌.
کد خبر: ۸۲۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ 09 February 2020

به گزارش تابناک سمنان: دراگان اسکوچیچ پنجشنبه هفته پیش (۱۷ بهمن) و در روزی که فوتبال ایران در هیاهوی دربی ۹۲ پایتخت به سر می‌برد، به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران و جانشین مارک ویلموتس معرفی شد.

طبق اعلام سخنگوی فدراسیون فوتبال در روز‌های اخیر پس از اینکه شرایط حضور مربیان ایرانی و البته برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی فراهم نشد، اعضای کمیته فنی به فهرست ابتدایی شان بازگشته و در جلسه‌ای یک ساعت و نیمه برنامه‌های دراگان را که یکی از گزینه‌های موجود در این فهرست بوده تائید کرده اند و پس از اخذ نظر نهایی هیئت رئیسه او را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی معرفی کردند.

البته به نظر می‌رسد این موضوع انطباق چندانی با واقعیت ندارد و طبق اعلام یک منبع آگاه و شواهد موجود، این مربی کروات در فهرست ابتدایی کمیته فنی و توسعه فدراسیون نبوده است.

اسکوچیچ گزینه کمیته فنی نبود/ واقعیت انتخاب سرمربی تیم ملی چه بود؟

پس از پیوستن یحیی گل محمدی به پرسپولیس و فراهم نشدن موانع حضور علی دایی در تیم ملی، امیر قلعه نویی تنها گزینه ایرانی باقی مانده سرمربیگری تیم ملی شد و طبق اعلام خود این مربی توافقات نهایی هم حاصل شده بود، اما با توجه به مخالفت مسئولان شرکت فولاد مبارکه سپاهان و این باشگاه در روز سه شنبه، بحث حضور همزمان او در تیم ملی و سپاهان هم منتفی شد.

به همین دلیل مدیران سئول نشین مذاکرات ابتدایی را با اسکوچیچ آغاز کردند و او هم دنبال فسخ قراردادش با صنعت نفت رفت.

حتی شنیده می‌شود آندره آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی سابق استقلال گزینه پیشنهادی یکی از اعضای کمیته فنی بوده است، اما مسئولان فدراسیون به این موضوع روی خوشی نشان ندادند.

کمیته فنی در تمام دنیا نقش تصمیم ساز دارد و به هیچ وجه تصمیم گیرنده نیست، اما به نظر می‌رسد اعضای این کمیته مجبور شده اند با توجه به شرایط موجود با گزینه‌ای تحمیلی از سوی مسئولان رده بالای این فدراسیون و البته نهاد‌های بالاتر موافقت کرده و در نهایت برنامه‌های اسکوچیچ را برای تیم ملی مثبت ارزیابی کرده اند. هرچند شاید اگر این موافقت هم نبود، او سرمربی تیم ملی می‌شد.

حتی در ماجرای انتخاب مارک ویلموتس هم نقش کمیته فنی فدراسیون کم رنگ و می‌توان گفت بی رنگ بوده است.

اسکوچیچ گزینه کمیته فنی نبود/ واقعیت انتخاب سرمربی تیم ملی چه بود؟

تمام اهالی فوتبال ایران و علاقه‌مندان به تیم ملی آرزو دارند این تیم بتواند از شرایط بحرانی‌ای که در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با آن درگیر است به سلامت عبور کند، اما در صورت ناکامی در این امر نباید کمیته فنی به سیبل منتقدان تبدیل شود.

بهتر است درباره انتخاب اسکوچیچ تمام واقعیات گفته شود. مربی‌ای که با توجه به ارتباطش با یک مدیر برنامه مشهور حواشی زیادی درباره حضورش در تیم ملی ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار