دکتر رشید حیدری‌مقدم به احداث مرکز جامع سرطان غرب کشور در مساحتی افزون بر ۲۵ هزار متر مربع با همکاری بنیاد فرچیان اشاره و تبیین کرد: فاز اول این مرکز با نصب به‌روز‌ترین دستگاه‌های رادیوتراپی دنیا در نیمه نخست سال ۹۹ راه‌اندازی می‌شود که در کنار راه‌اندازی مرکز گامااسکن دیگر نیازی برای مراجعه بیماران به پایتخت و نقاط دیگر نخواهد بود. 
کد خبر: ۸۲۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰ 07 February 2020
همزمان با ششمین روز از دهه فجر مرکز پزشکی هسته‌ای کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید شهر همدان با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا و فرماندار همدان به افتتاح رسید.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در آئین افتتاح این مرکز ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: روند ساخت و احداث مرکز پزشکی هسته‌ای، رادیولوژی، داروخانه و آزمایشگاه کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید از خرداد ماه سال‌جاری آغاز شده و ایام‌ا... دهه فجر افتتاح و بهره‌برداری می‌شود. 


دکتر حیدری‌مقدم با اشاره به اینکه حدود ۱۰ میلیارد ریال صرف هزینه فضای فیزیکی این پروژه شده‌است، تصریح کرد: دستگاه گاما کمرا که در این مرکز راه‌اندازی شده، هزینه‌ای افزون بر ۶۵ میلیارد ریال دربر داشته همچنین دستگاه رادیولوژی این مرکز با اعتبار هفت میلیارد ریال خریداری و نصب شده‌است. 


وی همچنین از اشتغالزایی این مجموعه برای ۱۵ نفر خبر داد و افزود: این مرکز به‌روزترین و پیشرفته‌ترین گاما اسکن غرب کشور است که دستگاه گاما اسکن منحصر بفردی را در خود جای داده به طوریکه می‌توان گفت: چنین دستگاهی در تمام کشور بی‌نظیر است و تمام اسکن‌های تشخیصی که در ایران قابل انجام است را می‌توان در این مرکز انجام داد. 


رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا ادامه داد: چهار طرحی که به‌صورت همزمان با این پروژه افتتاح می‌شوند با واگذاری به بخش غیردولتی و بدون یک ریال هزینه از اعتبارات دولتی با حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه افتتاح و بهره برداری می‌شوند. 


وی با بیان اینکه مرکز پزشکی هسته‌ای امید نیاز درمانی بیماران استان و حتی منطقه غرب کشور را تأمین خواهد کرد، گفت: مرکز تصویربرداری فوق تخصصی امید، آزمایشگاه و داروخانه این مرکز سه پروژه دیگری هستند که در چارچوب طرح‌های اقتصاد مقاومتی با مشرکت بخش خصوصی افتتاح می‌شوند. 


حیدری‌مقدم متذکر شد: در شهر همدان پنج کلینیک ویژه دانشگاهی و پنج کلینیک غیردانشگاهی وجود دارد که همه با تعرفه دولتی بیماران را ویزیت می‌کنند و سالانه یک هفتم جمعیت استان معادل ۲۲ هزار نفر طی هر ماه در کلینیک امید ویزیت می‌شوند که تجربه موفقی در زمینه اقتصاد مقاومتی و الگویی مناسب برای افرادی است که مایل هستند در طرح‌های بهداشت و درمان سرمایه‌گذاری کنند. 


وی همچنین به احداث مرکز جامع سرطان غرب کشور در مساحتی افزون بر ۲۵ هزار متر مربع با همکاری بنیاد فرچیان اشاره و تبیین کرد: فاز اول این مرکز با نصب به‌روز‌ترین دستگاه‌های رادیوتراپی دنیا در نیمه نخست سال ۹۹ راه‌اندازی می‌شود که در کنار راه‌اندازی مرکز گامااسکن دیگر نیازی برای مراجعه بیماران به پایتخت و نقاط دیگر نخواهد بود. 


رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همچنین گریزی هم به موضوع ویروس کرونا داشت و بیان کرد: خوشبختانه هیچ موردی از این ویروس در سطح استان و کشور مشاهده نشده و هیچ دغدغه‌ای در این موضوع وجود ندارد، بر این اساس لازم است رسانه‌ها در آرام کردن فضای جامعه و دورکردن اذهان عموم از تشویش و اجتناب یار و یاور ما باشند همچنین از مردم عزیز خواهشمندم در این فضا به شایعات توجه نکنند و تنها به اخباری که از منابع رسمی منتشر می‌شود استناد کنند. 


کلینیک هسته‌ای امید نماد موفقیت مشارکت بخش خصوصی و دولتی 


فرماندار همدان نیز در این مراسم از افتتاح و کلنگ‌زنی ۹۳ پروژه طی ایام دهه فجر در شهرستان همدان خبر داد و اظهار کرد: این پروژه‌ها با اعتباری افزون بر ۱۱۵ میلیارد تومان کلنگ‌زنی یا افتتاح می‌شوند. 


حسین افشاری با اشاره به افتتاح پروژه کلینیک هسته‌ای امید بیان کرد: بهره‌برداری از این پروژه نماد موفق همکاری و مدیریت بخش دولتی و بخش خصوصی است و پروژه دارای اولویت و حائز اهمیت این ایام است که با مدیریت شایسته مسئولان دانشگاه اجرایی شده‌است. 


وی اجرای این پروژه را با مشارکت بخش خصوصی و تعرفه دولتی در راستای ارائه خدمت به شهروندان اتفاقی میمون و مبارک برشمرد و یادآور شد: باید در راه‌اندازی این پروژه که بار مهمی از مشکلات بیماران را رفع می‌کند قدردان حضور بخش خصوصی باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار