سیمرغ فجر با اکران فیلم «قطار آن شب» در آسمان گیلان به پرواز درآمد.
کد خبر: ۸۲۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹ 06 February 2020

سیمرغ فجر با اکران فیلم «قطار آن شب» در آسمان گیلان به پرواز درآمد.

 

 

 

همزمان با چهارمین روز از ایام الله دهه فجر، سیمرغ فجر در آسمان گیلان به پرواز درآمد و سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سینما میرزاکوچک رشت کلید خورد.

گیلانیان امسال نیز به مانند چهار سال گذشته بزرگ‌ترین و مهمترین رویداد سینمایی کشور را با اکران ۱۴ فیلم در شهر خود(رشت) تجربه می‌کنند، اتفاقی كه نتیجه تلاش‌ها و سیاست گذاری‌های اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۹۴ است و موجب رضایت هنردوستان و علاقه‌مندان گیلانی حوزه سینما شده است.

«فیروز فاضلی» شاخص‌ترین برنامه فرهنگی و هنری ایام‌الله دهه فجر را اکران فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فجر در استان دانست و گفت: اکران همزمان فیلم‌های جشنواره فجر همیشه یکی از مطالبات و خواسته‌های مردم هنردوست و هنرمندان گیلان بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: در سال‌های اکران همزمان فیلم‌های جشنواره شاهد بازخوردها و استقبال گسترده گیلانیان به ویژه جوانان بودیم و همین عامل سبب شد تا با نزدیک شدن به ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر، همکاران بنده در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تلاش کنند تا شرایط خوبی را برای اکران فیلم‌های جشنواره برای شهروندان گیلانی فراهم کنند.

وی اعلام کرد: پیش از این قرار بود ۱۰ فیلم بخش اصلی سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره در گیلان اکران شود که با رایزنی‌های انجام شده، خوشبختانه تعداد این فیلم‌ها به ۱۴ عدد رسید.

اینکه چه فیلم‌هایی در جشنواره فیلم فجر اکران می شود؟ همواره از دغدغه‌های اصلی متولیان و از سوالات اساسی مردم است. هنردوستانی که در انتظار اکران فیلم‌های شاخص از کارگردانان مطرح کشور در کنار دیگر کارگردانان نام آشنا و تازه‌کار هستند.

امسال بسته سودای سیمرغ با فیلم‌هایی از کارگردانان مطرح چون ابراهیم حاتمی‌کیا و مسعود کیمیایی به پرده سینمای رشت رسید و «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی مهرداد خوشبخت، «ابر بارانش گرفته» مجید برزگر، «بی‌صدا حلزون» بهرنگ دزفولی‌زاده، «تعارض» محمدرضا لطفی، «پدران» سالم صلواتی، «پوست» بهمن ارک و بهرام ارک، «خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا، «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» پیمان قاسم‌خانی، «خون شد» (۱۲+) مسعود کیمیایی، «درخت گردو» محمدحسین مهدویان، «سینما شهر قصه» کیوان علی‌محمدی و علی‌اکبر حیدری، «شنای پروانه» (۱۵+) محمد کارت، «عامه پسند» سهیل بیرقی و «مردن در آب مطهر» نوید محمودی در رشت اکران می‌شوند.

از برجستگی‌های اکران همزمان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر امسال حضور فیلم فیلمساز گیلانی در بخش «سیمرغ و پروانه‌ها» است که فیلم «کاتی و ستاره» به کارگردانی رضا مجلسی در رشت اکران خواهد شد. «سیمرغ و پروانه‌ها» سانس‌های صبح جشنواره میزبان کودکان و نوجوانان است تا اکران فیلم‌های ویژه خود چون «منطقه پرواز ممنوع»، «تورنا ۲»، «قطار آن شب» و«۲۳ نفر» را بر پرده سینما به تماشا بنشینند.

ویژگی دیگر اکران همزمان جشنواره فیلم فجر در گیلان برگزاری نشست‌های نقد و بررسی آثار است که طی سال‌های گذشته همواره یکی از مهم‌ترین مطالبات اهالی هنر استان بوده و امسال با تلاش انجمن سینمای جوان گیلان این مهم تحقق یافت.

«سیدامیر مصباح» با بیان اینکه فیلم‌های جشنواره فجر در سه نوبت در سینما میرزا کوچک رشت اکران می‌شوند گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نشست‌های نقد و بررسی آثار نیز ساعت ۲۲ روزهای ۱۵ تا ۲۱ بهمن‌ در تالار گفتگوی عمارت تاریخی شهرداری رشت برگزار می‌شود.

معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: این نشست‌ها با حضور استاد بهزاد عشقی از پیشکسوتان عرصه سینما و میثم پورجعفری و نواب محمودی از فیلمسازان جوان استان برگزار می‌شود.

مصباح با دعوت از علاقه‌مندان به هنر هفتم برای حضور در جلسات نقد و بررسی آثار در کنار تماشای فیلم‌های جشنواره، برگزاری این نشست‌ها را منجر به ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت‌های هنری به‌ویژه در حوزه سینمایی هنرمندان گیلانی دانست.

 و اما، فیلم «قطار آن شب» حمیدرضا قطبی در بخش سیمرغ و پروانه ها آغازگر اکران همزمان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در رشت است که کودکان را به عنوان نخستین مخاطبان جشنواره به سینما کشاند و در نوبت عصر(۱۶ و ۱۸ و ۲۰) دو فیلم «پدران» و «سینما شهر قصه» اکران می‌شود تا طی هفت روز برگزاری جشنواره شاهد صف‌های گیشه و استقبال خوب علاقمندان حوزه سینما از بزرگ‌ترین رویداد سینمایی کشور در چهل و یکیمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار