آمارهای رسمی و عینی نشان می دهد که از ابتدای سال ۱۳۵۸ تا به امروز انقلاب اسلامی با شعار عدالت بیش از حدود ۱۸ هزار کلاس درس تحویل دانش اموزان مازندرانی داد که تقریبا ۸۵ درصد کل کلاس های درس حال حاضر استان را تشکیل می دهند.
کد خبر: ۸۲۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹ 05 February 2020

با توجه به اینکه فضای آموزشی مازندران در دوران پهلوی در شرایط فقر به سر می‌برد، انقلاب اسلامی از لحظه پیروزی در سال ۱۳۵۷ تا به امروز حدود ۱۸ هزار کلاس درس تقدیم دانش اموزان استان کرد.

پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها نقطه عطفی در زندگی سیاسی و اقتصادی مردم ایران بود، بلکه در برخوداری از زیرساخت های عمران و آبادانی نیز تحولی شگرف به خصوص در مناطق و استانهای دور از پایتخت ایجاد کرد.

یکی از این تحولات در حوزه اموزشی بود که امروزه با عنوان عدالت اموزشی از آن یاد می شود و مهم ترین رکن ان دسترسی آسان و با کیفیت دانش آموزان به فضای اموزشی استاندارد است.

بر کهن سالان و دوران دیدگان مازندران پوشیده نیست که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، فضای آموزشی استان اگر نگوییم محدودیت کامل، در شرایط نامناسبی قرار داشت.

اما آمارهای رسمی و عینی نشان می دهد که از ابتدای سال ۱۳۵۸ تا به امروز انقلاب اسلامی با شعار عدالت بیش از حدود ۱۸ هزار کلاس درس تحویل دانش اموزان مازندرانی داد که تقریبا ۸۵ درصد کل کلاس های درس حال حاضر استان را تشکیل می دهند.

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس مازندران روز چهارشنبه درباره جزئیات پروژه های حوزه آموزشی مازندران در دوران پسا انقلاب اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت: سه هزار و ۲۶ پروژه آموزشی در دوران انقلاب اسلامی در مازندران اجرا شد.

قربانعلی شیرزاد ادامه داد: از این تعداد پروژه آموزشی ۸۷ درصد به صورت کاملا دولتی و حدود ۱۳ درصد با مشارکت خیرین مازندران انجام شد.

وی گفت: پروژه های آموزشی و پرورشی استان در زیربنایی بالغ بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مربع ساخته و تحویل شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس مازندران همچنین به موضوع جمع‌آوری بخاری‌های غیراستاندارد اشاره و افزود: در بحث ایمن‌سازی سیستم گرمایشی مدارس از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۸۸ میلیارد تومان هزینه شد و در همین راستا ۱۰ هزار سیستم گرمایشی مدارس ایمن‌سازی شد و اکنون بیش از ۹۸ درصد کلاس های درس مازندران با سامانه استاندارد گرم می‌شوند.

هزینه ۸۶۰ میلیاردی نوسازی مدارس مازندران در سال ۹۸

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران همچنین گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۳۷ فضای آموزشی و پرورشی با بیش از ۸۶۰ میلیارد ریال هزینه ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

شیرزاد این فضاهای آموزشی را شامل ۲۷ باب مدرسه ، هفت سالن ورزشی ، یک چشمه استخر و ۲ واحد ساختمانی برای کانون پرورشی فکری معرفی کرد.

وی توضیح داد: از مجموع پروژه هایی که امسال ساخته و تحویل شد، ۲۰ پروژه کاملا با اعتبار دولتی ، ۱۲ پروژه مشارکتی دولت و خیرین و پنج پروژه مردمی بود..

این مسئول با اعلام این که ۱۹ پروژه از این میزان در مناطق شهری و بقیه در مناطق روستایی بود، از تلاش برای بهره برداری از تعدادی پروژه آموزشی همزمان با سال تحصیلی در ماه مهر خبر د اد.

بر اساس آمارها در ۶ سال گذشته نه تنها حدود ۲۰۰ مدرسه جدید در استان مازندران ساخته و بهره برداری شد، بلکه بیش از ۶ هزار کلاس درس تخریبی در مازندران شناسایی شد که ازاین تعداد حدود۲ هزار کلاس نوسازی و جایگزین شده است.

در دهه فجر امسال نیز همزمان با چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۲۳ پروژه آموزشی، فرهنگی و تربیتی در استان مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار