آبشار ها همیشه تداعی کننده صدای جوش و خروش لذت بخش آب، خنکای وزش باد و قطرات آب بر روی صورت و جلوه هایی بکر و دیدنی طبیعت هستند و به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های طبیعی هر منطقه همیشه مورد توجه گردشگران بوده اند در این مقاله قصد داریم شما را با تعدادی از شگفت انگیز ترین آبشار های ایران زمین آشنا کنیم.
کد خبر: ۸۲۰۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲ 04 February 2020

آبشار مارگون بلندترین آبشار چشمه ای دنیا در شیراز
یکی از با شکوه ترین آبشار های ایران زمین که در میان درختان سر به فلک کشیده و انبوه و در فاصله 2000 متری از سطح دریا واقع شده آبشار مارگون شیراز است که در مرز دو استان کهکلویه و بویراحمد و شیراز و در روستایی با همین نام واقع شده است. شگفتی عجیب این آبشار عدم وجود رودخانه در بالای آن است و در واقع منبع آب این آبشار هزاران چشمه ای است که از دل کوه می جوشند. از دیگر جاذبه های این منطقه گردشگری که اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید می توانید مشاهده کنید برگزاری مراسم ازدواج مردم بومی منطقه با لباس های زیبای محلی و جشن و پایکوبی در کنار آبشار می باشد. راه دسترسی به این آبشار نیز بر خلاف اکثر آبشارهای ایران بسیار آسان است. در جاده یاسوج به اقلید و در فاصله 29 کیلومتری یاسوج تابلوها شمارا به سمت آبشار هدایت می کنند که می توانید تا فاصله 800 متری خود آبشار با ماشین حرکت کنید و از آن جا باید مسیر را پیاده طی کنید البته مسیر پیاده رو دسترسی به آبشار سنگ فرش شده و محوطه آبشار نیز شامل سرویس بهداشتی، پارکینگ و محل های مناسبی برای برپایی چادر و اقامت است.

 

آبشار ویسادار گیلان آبشاری بکر و دست نخورده
از بهترین مناطق گردشگری که باب میل همه ایرانیان است منطقه سرسبز شمال کشور به خصوص استان گیلان و مازندران است. در میان جاذبه های فراوان طبیعت گردی شمال کشور آبشار ها نیز همیشه از محبوبیت خاصی در بین گردشگران برخوردار بوده اند. آبشار ویسادار نیز با زیبایی حیرت برانگیز خود از این قاعده مستثنی نبوده و سالانه میزبان گردشگران فراوانی است. این آبشار به شکل نیم دایره است و ساختاری سنگی دارد که آب از بالا به دهانه گودال فرو می ریزد. روبرو این آبشار پلی ساخته شده است که تماشای جلوه آبشار در کنار صدای جوش و خروش آب که به سمت پایین در حرکت است صحنه ای تماشایی را پدیدار می کند که قطعا می تواند هر ببیننده ای را ساعت ها محو تماشای خود کند. در جاده رشت آستارا به سمت پره سر حرکت کنید و بعد از ساختمان شهرداری وارد خیابان آبشار شوید و پس از طی کردن 15 کیلومتر به محل آبشار می رسید.

آبشار ویسادار گیلان

 

آبشار کلوگان در تهران
شاید اسم کلوگان همانند لواسان و فشم آنقدر معروف نباشد که اولویت انتخاب گردشگران به خصوص پایتخت نشینان باشد اما قطعا منطقه کلوگان با طبیعت بکر و باغ های متعدد در کنار رودخانه پر آب گلوکان می توانید یکی از بهترین گزینه ها برای تفریحات آخر هفته و فاصله گرفتن از هیاهوی شهری باشد. آبشار گلوکان یکی از بلند ترین آبشارهای استان تهران است که در منطقه شمیرانات قرار دارد. ساختار آبشار به صورت دو طبقه است و ارتفاعی در حدود 30 تا 40 متری دارد. مسیر دسترسی به آبشار نیازمند کمی پیاده روی است و برای افراد سالمند و کودکان کمی مشکل است همچنین این آبشار در دل طبیعت قرار دارد و به همین خاطر امکانات رفاهی در این منطقه وجود ندارد بنابراین بهتر است وسایل مورد نیاز خود را همراه داشته باشید.

آبشار کلوگان در تهران

 

آبشار سمیرم عروس زاگرس در اصفهان
می توان گفت آبشار سمیرم زیبا ترین آبشار رشته کوه زاگرس است که چون نگینی بی بدیل در جنوب استان اصفهان و در نزدیکی شهر سمیرم خودنمایی می کند. طبیعت جادویی منطقه در کنار خروش وصف ناپذیر جریان آب قطعا مجموعه ای روح نواز را پدید آورده است که قطعا می تواند یک روز خاطره انگیز را برایتان رقم بزند.ارتفاع رودخانه در گذشته به 75 متر می رسید اما به دلیل فرسایش ارتفاع این رودخانه به 5 متر کاهش یافته است. منطقه سمیرم از آب و هوای سردی برخوردار است به همین دلیل حتی در فصل تابستان نیز آب این آبشار سرد می باشد و به دلیل سرد بودن منطقه نیز اقامت شبانه در کنار رودخانه نیازمند لباس مناسب هوای سرد است گرچه برای مشتاقان طبیعت سرما نمی تواند عامل بازدارنده مناسبی باشد. اما بهترین زمان بازدید از این آبشار فصل بهار و تابستان است که البته ممکن است به دلیل شلوغی منطقه محلی برای نشستن پیدا نکنید.

آبشار اخلمد خراسان رضوی
بدون شک حرم مطهر رضوی مهم ترین جاذبه ی شهر مشهد محسوب می شود اما اگر در کنار زیارت قصد سیاحت و قدم نهادن در دل طبیعتی بکر در نزدیکی مشهد را دارید آبشار اخلمد بهترین گزینه پیش روی شما خواهد بود. آبشار اخلمد با قدمتی دیرینه و دیوار های سنگی در میان پوشش انبوه گیاهی دره اخلمد واقع شده است. این آبشار حدود 40 متر ارتفاع دارد و از 4 آبشار دائمی و چند آبشار فصلی تشکیل شده است. وجود این آبشار در منطقه اخلمد سبب ایجاد آب و هوایی مطبوع و پاکیزه شده که در کنار درختان گیلاس و سیب درختی به یکی از مهم ترین جاذبه های منطقه خراسان بدل شده است.

آبشار آقبلاغ
آبشار آقبلاغ از چشمه ای با همین نام تغذیه می کند که بلافاصله پس از خروج از بلندای ارتفاعات کوه به پایین ریخته و آبشاری بسیار زیبا و سفید رنگ را پدید می آورد که در میان گیاهان متنوع پیرامون آبشار نمایی حیرت بر انگیز را رقم زده است. آب این آبشار که از سر شاخه های اصلی رودخانه زال است در نهایت به قزل اوزن تخلیه می گردد. برای دسترسی به این آبشار ابتدا به اردبیل و سپس به شهرستان خلخال بروید و از آن جا مسیر آبشار را پیش بگیرید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار