سیمرغ سینمای ایران از امروز آشیانه خود را در شیراز بنا می‌کند.
کد خبر: ۸۲۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ 04 February 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:نوزدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز از عصر امروز با نمایش فیلم‌های سینما شهر قصه، پدران، روز بلوا، سه کام حبس، خوب بد جلف ۲ و شنای پروانه آغاز می‌شود.

ساعت ۱۷ و ۱۹ و ۳۰ دقیقه امروز دو فیلم سینما شهر قصه و پدران در تالار حافظ اکران خواهد شد.

سینما شهرقصه به کارگردانی کیوان علیمحمدی، تاریخ معاصر ما، از پیش از انقلاب تا امروز را روایت می‌کند؛ با این تفاوت که زاویه دید این فیلم سینما است یعنی تاریخ معاصر را روایت کرده و در دل آن تاریخ سینمای ایران را هم مرور می‌کنیم که فیلمی مفرح در ژانر کمدی عاشقانه است.

حامد کمیلی، آناهیتا درگاهی، بابک کریمی، فرخ نعمتی، سیاوش مفیدی، رویا میرعلمی، فریبا جدیکار، سیاوش پورخلیلی، حمیدرضا پگاه، علی اوجی و افشین هاشمی در سینما شهر قصه ایفای نقش کرده اند.

دومین فیلم تالار حافظ پدران است أثری به کارگردانی سالم صلواتی، داستان احمد و شاهرخ پدر دو نوجوان فیلم را در مواجهه با حادثه‌ای که برای فرزندانشان رخ داده است، کنکاش خود را آغاز می‌کنند تا چرایی یک تراژدی اجتماعی را کشف کنند، اما تقابل پدران در مسیر بسیار آرامی دراماتیزه می‌شود، از جنگ‌های شهری مرسوم در سینمای تهرانی‌زده عصبی ظاهرا اجتماعی خبری نیست، حتی تقابل‌ها چهارچوبی عقلانی دارد و روایت فیلم گرمای خودش را از دست نمی‌دهد.

علیرضا ثانی فر، هدایت هاشمی، گلاره عباسی، مهشید ناصری، کیوان پرمر، مهدخت مولایی، نوید لایقی، سارینا ترقی، یوسف یزدانی، مرتضی خانجانی، شیدا مودب، سعید پورشعبانی، سعید باغبان و طالب عبداللهی بازیگران فیلم سینمایی پدران را تشکیل می‌دهند.

ساعت ۱۹ روز سه شنبه در سالن نارنجی هنرشهر آفتاب خلیج فارس تازه‌ترین ساخته بهروز شعیبی فیلم روز بلوا اکران می‌شود، کارگردان جوانی که آثار تحسین شده‌ای مثل دهلیز دارکوب و سیانور را در کارنامه دارد.

این فیلم داستان عماد استاد دانشگاهی خوشنام و یک چهره تلویزیونی مورد توجه را روایت می‌کند که ناگهان توسط پلیس با اتهام‌هایی جدی مواجه می‌شود که خود و خانواده اش را در موقعیت پیچیده‌ای قرار می‌دهد که بازیگرانی همچون بابک حمیدیان، لیلا زارع، محمد علیمحمدی، مسعود دلخواه، زکیه بهبهانی، ساغر قناعت، پاشا جمالی و داریوش ارجمند در آن نقش آفرینی کردند.

سه کام حبس ساعت ۲۱ و ۳۰، در سالن نارنجی هنرشهر به روی پرده نمایش می‌رود، اثری به کارگردانی سامان سالور و یک درام اجتماعی که انبوهی از مشکلات یک زوج را با بازی محسن تابنده و پریناز ایزدیار را روایت می‌کند و این زوج جوان که فرزند کوچکی دارند برای گذران زندگی‌شان در تلاش‌اند و نسیم با عروسک‌سازی سعی می‌کند به همسرش کمک کند، اما فارغ از اینکه مجتبی تمام سرمایه زندگیشان را صرف خرید مواد مخدر کرده است.

اکران فیلم سه کام حبس در تهران با نظر منتقدان روبرو نشد، اما سامان سالور نشان داده می‌تواند با فیلم هایش که مبتنی بر موضوعات اجتماعی است مخاطب را غافلگیر کند.

ساعت ۱۸ و ۳۰ روز سه شنبه فیلم خوب بد جلف ۲ در سالن شماره یک پردیس گلستان برای مخاطبان به نمایش در خواهد آمد، فیلمی به کارگردانی پیمان قاسم خانی و با بازی حامد کمیلی، پژمان جمشیدی، سام درخشانی که در ادامه همان قسمت نخست این فیلم و در یک فضای متفاوت به روایت زندگی حرفه‌ای سام درخشانی و پژمان جمشیدی زوج موفق فصل اول فیلم خوب بد جلف می‌پردازد.

فیلم شنای پروانه قطع به یقین غافلگیر کننده‌ترین فیلم روز نخست جشنواره فیلم فجر شیراز خواهد بود، اثری به کارگردانی محمد کارت فیلمساز شیرازی که توجه منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کرده و تاکنون چند سانس فوق العاده را در تهران به خود اختصاص داده است.

شنای پروانه داستانی زنی به اسم پروانه است که خیلی زود متوجه می‌شود که شوهرش هاشم یکی از گنده‌لات‌های شرور شهر است که فیلمی از او در فضای مجازی منتشر شده و حالا از عکس‌العمل شوهرش واهمه دارد.

فیلم شنای پروانه ساعت ۲۱ در سالن شماره یک پردیس گلستان شیراز و با بازی جواد عزتی، امیر آقایی، طناز طباطبایی، پانته آ بهرام و علی شادمان اکران خواهد شد.

نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر شیراز از پانزدهم تا ۲۲ بهمن ماه برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار