کد خبر: ۸۱۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷ 31 January 2020
امام جمعه چرام معامله قرن را بخشی از برنامه انتخاباتی ترامپ دانست.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس از چرام،حجت الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه در روزهای اخیر ترامپ، از رونمایی از ابعاد دیگری از معامله قرن سخن گفته است، اظهار کرد: هفتاد درصد هزینه طرح معامله قرن با گاوهای شیرده آمریکا یعنی سعودی و امارات است.
امام جمعه چرام،گفت: ده درصد اتحادیه اروپا و بیست درصد هزینه با آمریکا است، معامله قرن می‌خواهد با اشغال کامل بیت المقدس و مسجدالاقصی و اعلام یک شهر دور افتاده (ابودیس) به نام پایتخت فلسطین جدید، هویت چند هزار ساله فلسطین را نابود کند.
وی افزود: خلع سلاح حماس، قدس پایتخت اسراییل، نظارت بر متن کتب فلسطینیان، غزه عاری از سلاح، وتوی احتمالی هر قطعنامه ای علیه اسراییل، شهر کوچکی بعنوان پایتخت فلسطین قرار گیرد.
حجت الاسلام افشار تصریح کرد: این طرح تنفس مصنوعی به رژیم صهیونیستی است، در روزهای اخیر ترامپ، از رونمایی از ابعاد دیگری از معامله قرن سخن گفته است،این طرح مبهم و سری ادعا می‌کند که درصدد گسترش صلح در خاورمیانه است اما مفاد طرح نشانگر خیانت به قدس و مسلمانان است.
خطیب جمعه چرام،ادامه داد: چرا از دو سال و نیم گذشته تاکنون هر از چند گاهی آن را مطرح کرده و بر سرزبانها می اندازند؟ و چرا اکنون دوباره به رونمایی ابعاد دیگری ازآن روی آورده اند؟ !ترور و شهادت سردار سلیمانی از یک طرف و دعوت از نتانیاهو به آمریکا برای رونمایی از طرح معامله قرن از طرف دیگر، موید این مهم است که ترامپ پیشبرد همزمان دو سیاست اعمال "فشار حداکثری" بر ایران و اجرایی ساختن معامله قرن را در دستور کار قرار داده است.
وی،تصریح کرد: به باور برخی آگاهان، سیاست فشار حداکثری ذیل سیاست معامله قرن تعریف می‌شود، از این رو شهادت سردار سلیمانی اقدامی برای منفعل ساختن ایران بود تا جمهوری اسلامی نتواند مانع انجام معامله قرن شود.
حجت الاسلام افشار،ابراز کرد: از اهداف این طرح خائنانه جبران شکستهای راهبردی آمریکا و صهیونیسم و ارتجاع عرب در منطقه و روپوش قرار دادن بر افتضاحات و رسوایی‌های اخیر در مقابله با جبهه مقاومت و کمک به نتانیاهو و حزب وی برای پیروزی قاطعتر در انتخابات آینده رژیم صهیونیستی که در اسفندماه انجام می شود.
وی،گفت: از دیگر اهداف این طرح به دست آوردن برگ برنده‌های لازم برای جلب توجه لابی پر قدرت صهیونیسم برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری که در آبان ماه سال آینده انجام می‌شود.
امام جمعه چرام،گفت: مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه رسما اروپایی ها را نوکر و پادوی آمریکا معرفی می کنند و هر سه کشور اروپایی را در کنار آمریکا تروریست تلقی می کنند، سخنان مسولان دیپلماسی ما باید منطبق بر این مواضع باشد،اینکه بعد از بد عهدی های مکرر آمریکا و اروپا هنوز باب مذاکره را باز بدانیم،ارسال پیام ضعف به دشمن است در حالی که ما دست برتر را در معادلات منطقه داریم.
وی،خاطرنشان کرد: ترامپ با پاسخ خود که مایل به مذاکره نیست،عزت ملت ایران را نشانه رفت که بعد از یوم الله عین الاسد این چنین عاجزانه برای مذاکره التماس می کند در حالی که امروز برگ برنده در دستان جریان مقاومت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار