وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران، در توییت‌هایی به توضیح مشخصات و کارکرد‌های ماهواره ظفر پرداختند.
کد خبر: ۸۱۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۶ 30 January 2020


به گزارش تابناک سمنان: امروز صبح، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با انتشار پیامی در توییتر خود اعلام کرد که ماهواره ظفر که قرار است با ماهواره‌بر سیمرغ، به فضا پرتاب شود و در مدار کره زمین قرار بگیرد، در سایت پرتاب مستقر شده و آخرین عملیات‌های لازم برای پرتاب این ماهواره در حال انجام است.

آذری جهرمی در توییت خود اشاره کرد که ماهواره ظفر، در فاصله ۵۳۰ کیلومتری زمین مستقر می‌شود، همچنین از زمان آغاز عملیات پرتاب تا مستقر شدن ماهواره در مدار، ۸ دقیقه به طول خواهد انجامید. وزیر ارتباطات در پاسخ یکی از کاربران مبنی بر هزینه‌های ساخت این ماهواره اعلام کرد که هر دو ماهواره ظفر ۱ و ۲ با هزینه کمتر از دو میلیون یورو تولید شده‌اند، همچنین کارکرد مفید این دو ماهواره ۲.۵ سال است. بر اساس اظهارات وزیر ارتباطات، برای دریافت تصاویر ثبت شده این ماهواره از منابع خارجی باید بیش از ۱۰ میلیارد دلار هزینه کرد. در ادامه توییت‌های محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را مشاهد می‌کنید:

آشنایی با مشخصات و کارکرد‌های ماهواره ظفر

آشنایی با مشخصات و کارکرد‌های ماهواره ظفر

 

این دو ماهواره کارکرد‌های فراوانی دارند که چندی پیش مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران، با انتشار توییتی در حساب کاربری خود به این موارد اشاره کرد.

مشخصات و کارکرد‌های ماهواره ظفر:

  • ارتفاع مدار: ۵۳۰ کیلومتر
  • نوع مدار: LEO دایروی
  • وزن ماهواره: ۱۱۳ کیلوگرم
  • دوره گردش: حدود ۹۴ دقیقه
  • محموله‌ها: محوله تحقیقاتی تشعشعات فضایی، محوله ذخیره و ارسال S&F و محموله تصویربرداری
  • کاربردها: پایش مرز دریاچه‌ها، پایش خطوط ساحلی، بروزرسانی نقشه کاربری اراضی، بروزرسانی نقشه مرز پهنه‌های کشاورزی، بروزرسانی نقشه پهنه‌بندی و پایش تغییرات دریاچه‌های دائمی و فصلی، شناسایی مناطق تخریب‌شده بعد از بحران در نواحی شهری، تهیه نقشه‌های ساختاری (شناسایی گسل‌ها و چین‌ها) و تعیین مرز گسترش شهری و پایش رشد مناطق شهری

در ادامه اطلاعات جامع‌تر در توییت مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران را مشاهده می‌کنید:

آشنایی با مشخصات و کارکرد‌های ماهواره ظفر

آشنایی با مشخصات و کارکرد‌های ماهواره ظفر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار