کارشناس مسائل خاورمیانه:
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: راهپیمایی و تجمع میلیونی مردم عراق در پایتخت این کشور بی سابقه ترین اجتماع بزرگ ضد استعماری در منطقه غرب آسیا بود.
کد خبر: ۸۱۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳ 27 January 2020

سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگویی اعلام کرد؛ با تأکید بر اینکه راهپیمایی و تجمع میلیونی مردم عراق در پایتخت این کشور بی سابقه ترین اجتماع بزرگ ضد استعماری در منطقه غرب آسیا بود، گفت: تاکنون آمریکایی ها در هیچ کجای جهان با چنین اجتماع مردمی در ضدیت با خودشان و به منظور خروج نیروهایشان از یک کشور رو به رو نشده بودند.

وی ادامه داد: مردم عراق با این اقدام نفرت خود را نسبت به اقدامات آمریکا در عراق اعلام کردند و با شعارها، نوشته های روی بنر و آدمک هایی که حمل می کردند آشکارا به واشنگتن پیام دادند که هر چه زودتر باید نیروهای خود را از عراق خارج کنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: حضور نیروهای آمریکایی یک حضور نامشروع در عراق است و دولت آمریکا بدون امضا هیچ توافقی با دولتمردان عراق در این کشور دست به ایجاد پایگاه نظامی زده است و حضور تجاوزگرانه خود را در این کشور از زمان رفتن صدام ادامه داده است.

قنادباشی با تأکید بر اینکه مردم عراق اثبات کردند که در خروج نیروهای آمریکایی و نجات عراق از چنگال این دولت با هم متحد هستند، ابراز کرد: آنچه که روز گذشته تلویزیون های سراسر جهان نشان داد و دوربین ها این وقایع را ضبط کرد در واقع انسجام و وحدت بی نظیر مردم عراق در حفظ استقلال و تمامیت این کشور بود.

وی اظهار کرد: مردم عراق معتقد هستند که آمریکایی ها طی هفده سال گذشته از حضور خود کارنامه سیاهی از خود بر جای گذاشته اند که این امر موجب شده است که عراق سالیان سال از توسعه و پیشرفت باز بماند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تأکید کرد: دامن زدن به وجود تروریست ها، رشد و گسترش دامنه فعالیت های گروهک های تکفیری، تخریب زیر ساخت های عراق، به تاراج بردن موزه های این کشور، ترور علما و دانشمندان تحصیل کرده عراقی از جمله اقدامات آمریکایی ها است که در کارنامه این دولت ثبت شده است

قنادباشی با اشاره به فعالیت ۱۵ پایگاه نظامی آمریکا در عراق عنوان کرد: این مسئله نشان از حضور و باقی ماندن آمریکایی ها درعراق دارد؛ همچنین اغتشاشات اخیر در عراق و بر هم زدن اوضاع و نا امنی در این کشور کار آمریکایی ها بود که به این مسئله دامن زدند.

وی با تأکید بر اینکه کارنامه آمریکایی ها در عراق کارنامه ای بسیار ننگین است، تصریح کرد: مردم عراق نشان دادند که آمریکایی راهی جز خروج از این کشور را ندارند؛ بنابراین تأکید کرده اند که آمریکایی ها هر چه سریعتر پایگاهی خود را تعطیل و از عراق خارج شوند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: از جمله دلایل روشنی که موجب شد مردم عراق به صحنه راهپیمایی بیایند  این است که آمریکایی ها قصد سلطه پنجاه ساله بر عراق را دارند و بر همین اساس یکی از بزرگترین سفارت خانه های جهان را در این کشور به مساحت ۴۷ هکتار و با حضور ۱۶ هزار کارمند ساخته اند.

قنادباشی با اشاره به ساخت عین الاسد به عنوان بزرگترین پایگاه در منطقه خاطر نشان کرد: مردم عراق با چنین کارنامه ای که آمریکایی ها در این کشور دارند و همچنین ترور فرمانده بسیج عراق ابومهدی المهندس و حملات متعدد به حشد الشعبی به هیچ وجه نمی توانند کنار بیایند؛ بنابراین آنان صراحتا و شجاعانه از آمریکا می خواهند که از این کشور خارج شوند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار