پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا؛
مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا برای نماینده‌های ایران از امروز شنبه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۱۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ 25 January 2020

به گزارش تابناک سمنان: مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا از امروز شنبه برای ۲ نماینده فوتبال کشورمان آغاز می‌شود و تیم‌های استقلال و شهرخودرو ایران، به ترتیب به مصاف تیم‌های الکویت کویت و الرفاع بحرین می‌روند. بازی‌هایی که قرار بود سه‌شنبه اول بهمن در تهران و مشهد برگزار شوند، اما با رای کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا و البته تایید کمیته اجرایی، در زمین بی‌طرف انجام خواهد شد.

با توافقی که بین نمایندگان فوتبال ایران با دبیر کل AFC صورت گرفت، ۲ تیم ایرانی حاضر در این مرحله شنبه در دوبی از رقبای خود میزبانی می‌کنند و در صورت برتری در این بازی، برای انجام مسابقه بعدی خود در پلی‌آف راهی قطر خواهند شد.

استقلال ایران - الکویت کویت/ ورزشگاه العویر شهر دبی

نخستین تجربه مربیگری فرهاد مجیدی در یک بازی رسمی پس بازگشت مجدد به نیمکت استقلال، با یک بازی سرنوشت‌ساز همراه شده است. استقلال، لیگ نوزدهم را با هدایت آندره‌آ استراماچونی آغاز کرد و در میانه راه پس از اتفاقات عجیب و غریب، فرهاد مجیدی به جای مربی جوان ایتالیایی هدایت آبی‌پوشان را برعهده گرفت.

استقلال هفته گذشته را با مشکلات زیادی پشت سر گذاشت. بارش برف و نداشتن زمین تمرین، تمرینات این تیم را مختل و بی اطلاعی از برگزار شدن بازی مقابل الکویت، بحث آنالیز این تیم را نیز برای کادر فنی و بازیکنان دشوار کرد. به هر حال امروز تیمی از ایران مقابل الکویت قرار می‌گیرد که سابقه درخشانی در آسیا دارد.

مجیدی برای این بازی یک مشکل دیگر هم دارد. مصدومیت ۲ مدافع اصلی استقلال یعنی سیاوش یزدانی و عارف غلامی کار را برای استفاده از سیستم ۳ دفاعه دشوار کرده است. استقلال در این بازی تنها روزبه چشمی و محمد دانشگر را در اختیار دارد. باید دید کادرفنی آبی‌پوشان ریسک استفاده از بازیکنان جوانی مثل عظیم گوک و شاهین طاهرخانی را در این بازی می‌کند یا خیر.

الکویت کویت با برتری مقابل الفیصلی اردن در مرحله اول پلی‌آف پا به این بازی گذاشته است. تیمی که با انجام ۹ بازی و کسب ۲۰ امتیاز و با احتساب یک بازی کمتر نسبت به القادسیه‌ی صدر جدولی، در جایگاه سوم لیگ کویت قرار دارد.

حریف روز شنبه استقلال، به تازگی در جام پادشاهی کویت عنوان قهرمانی را از آن خود کرده است. کویتی‌ها در حالی پا به این بازی می‌گذارند که در ۴ سال گذشته نتوانسته اند در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حاضر شوند. این تیم سال گذشته هم در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا مقابل ذوب‌آهن شکست خورد از صعود به دور گروهی بازماند.

حضور ۸ بازیکن خارجی در الکویت نشان از مسلح بودن این تیم عربی برای شرکت در رقابت‌های لیگ قهرمانان دارد. بازیکنان خارجی الکویت از برزیل، کلمبیا، ساحل عاج، مالی، سوریه و عراق هستند. شاید حضور علا عباس عراقی که زننده گل دوم تیم ملی کشورش مقابل ایران در بازی مقدماتی جام جهانی بود، از نکات جالب توجه در این بازی باشد.

تیم‌های استقلال - الکویت ساعت ۱۷:۵۰ به وقت تهران به مصاف هم می‌روند.

شهرخودرو ایران - الرفاع بحرین/ شنبه ورزشگاه شارجه شهر شارجه

شاید فوتبالی‌های مشهدی هم روزی که در شهرشان تیمی به نام پدیده تشکیل شد، تصور نمی‌کردند نخستین تجربه آسیایی آن‌ها در لیگ قهرمانان آسیا با این تیم رقم بخورد. تیم یک‌دستی که یحیی گل‌محمدی در مشهد ساخت، مردم این شهر را به معتبرترین رقابت باشگاهی قاره کهن رسانده است. پدیده با نام شهرخودرو اولین حضور یک تیم ایرانی از منطقه شرق ایران در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کند و هواداران این تیم منتظر هستند تا با موفقیت در بازی‌های دور پلی‌آف در مرحله گروهی این بازی‌ها هم حضور داشته باشند.

شهرخودرو هم مثل استقلال به دلیل مشخص نبودن برگزار شدن بازی، یک هفته بلاتکلیف بود و حالا در شرایطی آماده بازی با الرفاع می‌شود که به احتمال فراوان مثل بازی هفته قبل خود در لیگ برتر، با لیست ناقص باید روانه این دیدار شود.

طبق اعلام باشگاه شهرخودرو بازیکنان جدید این تیم به دلیل نرسیدن مجوز بازی، نمی‌توانند تیمشان را در این بازی همراهی کنند. مجتبی سرآسیایی با توجه به غیبت محمد قاضی، محمدرضا خلعتبری و میروسلاو اسلاوو، برای انتخاب نفرات هجومی خود در این بازی کار سختی در پیش خواهد داشت.

 

حریف روز شنبه شهرخودرو یعنی الرفاع بحرین دور اول مرحله پلی‌آف را با برتری مقابل چنای سیتی هند، آن هم در خانه حریف پشت سر گذاشت تا رقیب یکی دیگر از نمایندگان ایران در این دوره از بازی‌های شود.

الرفاع سال گذشته در کشورش بدون رقیب بود و هر ۳ جام داخلی، یعنی لیگ، جام پادشاهی و سوپر کاپ را از آن خود کرد. اما خبر خوب برای نماینده کشورمان اوضاع نامناسب الرفاع در این فصل است. جایی که شاگردان علی عاشور در جدول ۱۰ تیمی لیگ بحرین در جایگاه هشتم قرار دارند و در ۵ بازی، ۱۴ بار دروازه‌شان را باز شده است.

تیم‌های شهرخودرو و الرفاع ساعت ۱۷:۵۰ به وقت تهران به مصاف هم می‌روند.

امروز با برگزاری این ۲ بازی، رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۱-۲۰۲۰ به صورت رسمی برای نمایندگان ایران آغاز می‌شود. در صورتی که هر یک از این ۲ تیم موفق به برتری در این مرحله از بازی‌ها شوند، باید بلافاصله خود را آماده انجام بازی در مرحله نهایی پلی‌آف لیگ قهرمانان کنند. ۲ تیم استقلال و شهرخودرو در صورت برتری در این مرحله به ترتیب مقابل الریان و السیلیه قطر قرار می‌گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار