نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان
نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: میزان خسارات سیل اخیر سیستان و بلوچستان حدود ۳ هزار میلیارد تخمین زده شده است.
کد خبر: ۸۱۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴ 25 January 2020

آیت الله مصطفی محامی اظهار داشت: روزهای گذشته برای مردم ما بسیار غمگین بود که در راس آن شهادت سپهبد سلیمانی و جاری شدن سیل در استان سیستان و بلوچستان بود.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان افزود: بارش باران در استان سیستان و بلوچستان بیش از پیش بینی بود و حتی به بیش از ۲۰۰ میلیمتر نیز در برخی نقاط رسید که این حجم بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: در سیل خوزستان و لرستان ۱۲۰ میلیمتر بارندگی گزارش شده بود و این سیل استان سیستان و بلوچستان بی سابقه در استان و کشور بود و حتی ارتفاع آب در برخی نقاط به ۸ متر هم رسید.

امام جمعه زاهدان گفت: خسارات زیادی به استان و مردم ما در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، زیرساخت، منازل و ... وارد شده که میزان خسارات سیل اخیر حدود ۳ هزار میلیارد تخمین زده شده است.

آیت الله محامی تاکید کرد: همانگونه که مصیبت شهادت سردار سلیمانی برکاتی از جمله وحدت را در کشور به همراه داشت مصیبت سیل نیز موجب برکاتی از جمله پایان خشکسالی بیست ساله استان شد و سدهای استان پر و لبریز شد.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان افزود: اهتمام ویژه مقام معظم رهبری به استان و پیام ایشان موجب توجه تمام کشور به استان سیستان و بلوچستان و افراد مختلف همچون سران قوا، فرماندهان نظامی، وزرا، رئیسان سازمان های مختلف، آستان قدس و ... تز سراسر کشور پای کار آمدند و ما شاهد یک وحدت فراگیر در کشور برای کمک رسانی به سیل زدگان بودیم.

وی تاکید کرد: اکنون به حمدالله مسیرهای روستا ها باز شده و برق آن ها وصل می باشد و خدمت رسانی در روزهای ابتدایی که با بالگرد انجام می شد اکنون با باز شدن راه ها به صورت زمینی انجام می شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار