مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر :
روح الله طاهریان پور ادامه داد: در چهار ماه گذشته، هر ماه ۱۱ هزار متر مکعب آب را از طریق تانکر آب، بین مردم روستاها توزیع کرده‌ایم که کاری دشوار بوده اما چاره دیگری نداشتیم.
کد خبر: ۸۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸ 23 August 2015
 روح الله طاهریان پور پیش از ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: طی سال گذشته تا کنون، استان بوشهر با کاهش منابع آب ورودی و در دسترس مواجه شده که برای کاهش مشکلات ناشی از آن، اقداماتی توسط مسئولان آب شهری و روستایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: به منظور افزایش ظرفیت آب استان، حفر و کف شکنی چاه های بیشتری نسبت به قبل صورت گرفته است.

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر تصریح کرد: طبق مطالعات آب و فاضلاب کشور، استان بوشهر در سال ۹۵ با ۳۰هزار مترمکعب کمبود آب شرب مواجه خواهد بود، چرا که بر اثر خشکسالی های پی در پی و کاهش منابع آب استان از سمت کازرون، خلاء ۷۰هزار مترمکعبی آب ورودی ایجاد شده و لذا پیگیری های جدی در این خصوص انجام شده است.

تامین آب با تاسیس آبشیرین‌کن

طاهریان پور ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها برای تامین ۱۰۰ هزار مترمکعب آب از طریق احداث آب‌شیرین‌کن در دستور کار جدی استان قرار گرفته که با تحقق آن، وضعیت آب استان به وضعیتی مشابه سال های ۹۰ تا ۹۱ خواهد رسید.

وی افزود: در گذشته ۳۵۰ هزار مترمکعب، آب وارد استان بوشهر می‌شد که امروز با کاهش ۲۰ درصدی مواجه است و میزان آن، به ۲۶۰ هزار مترمکعب رسیده است.

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با اشاره به وجود ۶۲۳ روستا در استان، گفت: از این تعداد، ۱۰۱ روستا که جمعیتشان به یک درصد از کل جمعیت استان می رسد، تحت مدیریت ما نیستند، ۲۱۰ روستا وضعیت آب نرمال دارند و مابقی یا وضعیت آبشان، بحرانی است و یا به صورت نوبت بندی، آب دریافت می کنند.

اجاره چاه کشاورزی برای تامین آب شرب

روح الله طاهریان پور ادامه داد: در چهار ماه گذشته، هر ماه ۱۱ هزار متر مکعب آب را از طریق تانکر آب، بین مردم روستاها توزیع کرده‌ایم که کاری دشوار بوده اما چاره دیگری نداشتیم.

وی با بیان اینکه ۲۲ حلقه چاه از بخش خصوصی و کشاورزی در روستاهای جم، دشتستان و دیر اجاره کرده‌ایم؛ اضافه کرد: ۲۴ حلقه چاه نیز از ابتدای سال تا کنون، کف شکنی و هشت حلقه چاه جدید، حفر کرده ایم تا از این طریق مشکل کم آبی را برای مردم کمتر کنیم.

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر تصریح کرد: تا کنون معادل ۱۰ میلیارد تومان، کار اضطراری در روستاها انجام  شده که اگر این کارها صورت نمی گرفتند با مشکلات بسیار بیشتری مواجه بودیم.

کلنگ‌زنی چهار طرح آبرسانی روستایی

طاهریان پور گفت: در هفته دولت امسال، پنج طرح آبرسانی با هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد تومان، افتتاح خواهد شد ضمن اینکه عملیات آبرسانی چهار طرح نیز با هزینه ۱۰ میلیارد تومانی، آغاز و کلنگ‌زنی خواهد شد که تا کنون بخش کمی از آنان، تامین اعتبار شده است.

وی افزود: طرح‌های آبرسانی روستایی که در هفته دولت امسال در استان بوشهر افتتاح می‌شوند شامل خط انتقال مجتمع آبرسانی کوثر در محدوده شهرستان دشتی، آبرسانی به روستاهای پشتکوه دشتی، مخزن یک‌هزار متر مکعبی تنگ زرد بوشکان، مخزن هوایی سیاه مکان دیلم و توسعه و نوسازی شبکه های روستایی به صورت متمرکز خواهد بود.

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: تا کنون اختصاص حدود ۱۹میلیارد تومان اعتبار برای آبفا روستایی استان در سال ۹۴ قطعی شده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار