پلیس هند به شکلی عجیب مسافران مرد قانون شکنی را که وارد واگن ویژه بانوان در متروی این کشور می‌شوند مورد تنبیه قرار می‌دهد.
کد خبر: ۸۱۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹ 23 January 2020

 واگن متروی ویژه بانوان

به گزارش تابناک سمنان: در برخی از کشور‌ها به‌ویژه کشور‌های مسلمان برای رفاه حال بانوان خدمات ویژه‌ای ارائه می‌شود. مثلا در اتوبوس یا مترو محل یا مکانی ویژه برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود تا علاوه بر تجربه سفری بدون دغدغه از  مزاحمت برخی افراد مصون بمانند.

اما متاسفانه با وجود چنین تدابیری افراد قانون شکنی هستند که با نقض قانون هنگام سوار شدن مترو یا اتوبوس وارد جایگاه ویژه بانوان شده و برای آن‌ها مزاحمت ایجاد می‌کنند. اتفاقی که اغلب در ایستگاه‌های متروی هند رخ می‌دهد و ماموران پلیس و مترو ظاهرا چاره‌ای جز برخورد فیزیکی با این مسافران پیدا نکرده اند.

ویدئویی که به تازگی منتشر شده است ورود تعدادی از مسافران مرد را به واگن ویژه بانوان در یکی از قطار‌های متروی هند را به تصویر می‌کشد. در ابتدای این ویدئو  چند مامور در مقابل درب ورود و خروج واگن ویژه بانوان در حالی که قطار کاملا توقف کرده است دیده می‌شوند. لحظاتی بعد و با بازشدن درب واگن ماموران پلیس و مترو با زدن به سر و صورت مردانی که وارد واگن بانوان شده اند از آن‌ها استقبال می‌کنند. این ویدئو نشان می‌دهد در یک صحنه نیز ماموران از بی‌احترامی و هتک حرمت به مردی که به همراه همسر و فرزندش در واگن بانوان حضور داشته خودداری می‌کنند.  

انتشار این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی هند با واکنش متفاوت کاربران همراه بود. عده‌ای از کاربران اقدام مسافران مرد در ورود به واگن‌های ویژه زنان را بی‌احترامی به قانون قلمداد کردند و عده‌ای دیگر با تاکید بر قانون شکنی این مردان رفتار پلیس هند با آن‌ها را رفتاری نامناسب دانستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار