رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: بارش برف که از بامداد چهارشنبه شروع شده است به تناوب تا اواخر وقت روز شنبه هفته آینده در استان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۱۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲ 23 January 2020

 به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی میهن پرست  اظهار داشت: بارش برف امروز عصر تا ساعاتی از روز پنجشنبه ادامه دارد و در اواخر روز جمعه بارش ها بعد از توقفی موقتی از سر گرفته می شود و تا اواخر روز شنبه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بارش های برف روز جمعه تا شنبه سنگین دارای هسته ای سرد است، افزود: با خروج این سامانه بارشی از روز یکشنبه یخبندان صبحگاهی تا روز دوشنبه شروع می شود.

میهن پرست یادآور شد: برف روز جمعه تا شنبه سنگین و قابل توجه است گستره دامنه پراکنش بیشتری از استان را در بر می گیرد و علاوه بر نقاط سردسیر و کوهستانی بارش برف در مناطق معتدل نیز دور از انتظار نیست.

وی در مورد مصوبه مدیریت بحران و تعطیلی دیرهنگام مدارس هم توضیح داد: طبق بررسی و مطالعه نقشه های ماهواره ای بارش برف در مناطق سردسیر استان در نقشه های هواشناسی نبود اما با این وجود کارشناسان هواشناسی ایلام برحسب تجارب خود پیش بینی بارش برف ضعیف را نیز گنجانده و اعلام کرده بودند.

بر اساس تعاریف هواشناسی میزان برف پنج و کمتر از پنج سانتیمتر برف سبک و ضعیف محسوب می شود.

بارش برف باعث تعطیلی مدارس ابتدایی هردو نوبت صبح و عصر و تمام مقاطع تحصیلی صبح در برخی نقاط استان ایلام و لغو پرواز فرودگاه ایلام شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار