مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان این‌که مصرف گاز نیروگاه‌ها سال گذشته ۶ میلیارد و ۳۰۸ میلیون مترمکعب بود، گفت: این مقدار امسال به ۷ میلیارد و ۱۲۵میلیون مترمکعب خواهد رسید.
کد خبر: ۸۱۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ 21 January 2020

 سید مصطفی علوی، درباره سوخت رسانی به نیروگاه های استان، اظهار کرد: تمام نیروگاه های استان از گاز استفاده می‌کنند، بر این اساس میزان سوختی که پنج نیروگاه از ابتدای سال تاکنون دریافت و مصرف کرده اند، ۵میلیارد و ۸۷۰میلیون مترمکعب بوده است.

وی افزود: با گازرسانی صحیح و به‌ موقع به نیروگاه‌های استان و تامین گاز آنها، مصرف سوخت مایع به صفر رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با تاکید بر اینکه مصرف گاز سبب کاهش میزان آلودگی هوا می‌شود، گفت: مصرف سوخت مایع آلایندگی زیادی به همراه دارد، اما جایگزین شدن گاز آثار زیست محیطی مطلوبی در پی دارد که کاهش میزان آلاینده ها از جمله همین اثرات است.

وی ادامه داد: امیدواریم مصرف گاز در نیروگاه ها بدون اعمال محدودیت مصرف، تا پایان امسال استمرار داشته باشد.

علوی درباره گازرسانی به صنایع در استان، توضیح داد: صنایع عمده و فوق عمده استان از مصرف کنندگان گاز هستند به صورتی که میانگین مصرف روزانه آنها ۴۲ میلیون مترمکعب است که از این میزان، میانگین مصرف روزانه گاز در صنایع سیمان برابر یک میلیون و ۷۹۹ هزار مترمکعب، صنایع فولاد برابر ۱۱میلیون و ۶۸۲ هزارمترمکعب و نیروگاه ها برابر ۱۶میلیون و ۸۵۰هزار مترمکعب است.

وی با بیان اینکه هم اکنون حجم قابل توجهی گاز معادل ۶۵ میلیون مترمکعب در روز، در استان مصرف می شود، گفت: این حجم گاز صنایع را از مصرف سوخت مایع بی نیاز کرده در حالی که اگر صنایع و نیروگاه ها به جای استفاده از گاز از سوخت مایع استفاده کنند فاجعه زیست محیطی شدیدی به وجود می‌آید.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان، تصریح کرد: با اقدام‌های انجام شده، این شرکت توانسته در برنامه‌ریزی‌های مربوط به گازرسانی به بخش‌های صنایع، تجاری، نیروگاه‌ها و بخش خانگی به اهداف تعیین شده خود دست یابد.

سهم گاز در سبد انرژی استان رو به افزایش است به طوری که هم اکنون ۷۰ درصد سبد انرژی به گاز اختصاص دارد. همچنین استفاده از سوخت های فسیلی مشکلات زیادی را برای محیط زیست فراهم می کند که اگر در مصرف آن برنامه ریزی شود و همچنین وسایل مورد استفاده از راندمان خوبی برخوردار نباشند سطح آلودگی محیط زیست بسیار زیادتر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار