مدیرعامل شرکت ساتکاب با اشاره به اینکه 30 شرکت دانش‌بنیان در حال بومی‌سازی کالاهای مورد نیاز صنعت آب و برق هستند، گفت: ساتکاب در حال ایجاد بازار لازم برای خرید تضمینی محصولات دانش‌بنیان‌ها و حمایت از کالای ایرانی است.
کد خبر: ۸۱۵۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ 19 January 2020

محمدولی علاءالدینی
به گزارش روابط عمومی شرکت ساتکاب، محمدولی علاءالدینی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت نیرو و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با بیان این مطلب افزود: این تفاهم‌نامه با هدف حمایت از "توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری در حوزه آب و برق کشور" به امضا رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه فصل نوینی برای حمایت از نخبگان، فناوران و دانش‌بنیان‌های صنعت آب و برق آغاز خواهد شد، گفت: "توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و استارتاپ‌های مرتبط با حوزه آب و برق"، "همکاری در توسعه بازار محصولات، خدمات و راهکارهای فناورانه و نوآورانه در صنایع آب و برق" و "همکاری در اجرای طرح‌های بزرگ مقیاس ملی صنعت آب و برق" از موضوعات اصلی این تفاهم‌نامه است.
مدیرعامل ساتکاب ادامه داد: در راستای این تفاهم‌نامه برنامه‌های متعددی از جمله ایجاد و راه‌اندازی فن‌بازار تخصصی در حوزه آب و برق، حمایت از توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده‌های تخصصی حوزه آب و برق، همکاری برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری و کارخانه‌های نوآوری حوزه صنعت آب و برق و همکاری در اجرای طرح‌های بزرگ مقیاس ملی همانند شبکه هوشمند برق ایران در دستور کار دو طرف قرار خواهد گرفت.
علاءالدینی دانش‌بنیان‌ها را یک مسئله استراتژیک برای کشور دانست و افزود: شرکت ساتکاب پس از احیا و در دوره جدید فعالیت خود همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده و تاکنون هفت رویداد استارتاپی نیرو در حوزه‌های داخلی و بین‌المللی برگزار کرده است.
وی تاکید کرد: در پی برگزاری این رویداد بیش از 100 شرکت دانش‌بنیان آمادگی خود را برای همکاری با ساتکاب اعلام کرده و بیش از 30 شرکت دانش‌بنیان نیز کالاهای مورد نیاز صنعت آب و برق را بومی‌سازی کرده و با نوآوری در این بخش موجب افزایش کیفیت کالاها و کاهش قیمت محصولات شده‌اند.
مدیرعامل ساتکاب گردش مالی سال گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان را حدود 90 هزار میلیارد تومان برشمرد و افزود: اقتصاد دانش‌بنیان در حال ایجاد تحولاتی جدی است که طبیعتا بخشی از این اقتصاد قابل استفاده در صنعت آب و برق است.
علاءالدینی ادامه داد: شرکت ساتکاب برای حمایت از دانش‌بنیان در پی تبدیل شدن به یک سازمان توسعه‌ای است که مکاتبات این امر از سوی وزیر نیرو با دولت انجام شده و در حال طی کردن مراحل نظام اداری خود در کمیسیون‌های فرعی و اصلی مربوطه در دولت است.
وی افزود: همچنین برای حمایت هر چه بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتباط با سازمان‌ها و نهادهای حمایت کننده از این بخش همانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری شکوفایی در دستور کار قرار گرفته و تفاهم‌نامه‌ای نیز در این بخش به امضا رسیده است.
مدیرعامل ساتکاب با اشاره به اینکه همکاری با شتاب دهنده‌های بخش آب شروع شده است، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ایجاد شتاب دهنده بخش برق نیز در سطح کشور آغاز شده است.
علاءالدینی ادامه داد: فعالیت‌های این بخش در حال حرکت به سمتی است که شرکت‌های دانش‌بنیان در حل مسائل خاص صنعت آب و برق ما را کمک کنند. خوشبختانه با چندین شرکت تفاهم‌نامه‌های مربوطه به امضا رسیده و همکاری با چندین مجموعه نیز آغاز شده است که دستاوردهای این حوزه برای بهبود وضعیت مدیریت مصرف و تامین کالا در حوزه صنعت آب و برق مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به برنامه معاونت تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو برای تدوین آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری ساتکاب، ادامه داد: براساس تاکید وزیر نیرو پروژه‌ها و تحقیقات دانش‌بنیان‌ها در صنعت آب و برق بایستی هدفمند شده و اولویت نخست آن‌ها تامین نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این صنعت باشند.
علاءالدینی تاکید کرد: ساتکاب برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در این بخش ایده‌ها را تبدیل به تجاری‌سازی کرده و بازار لازم برای خرید و بکارگیری این محصولات را در صنعت آب و برق ایجاد خواهد کرد. به تعبیری با ایجاد بازار لازم در این حوزه در پی خرید تضمینی محصولات دانش‌بنیان‌ها و حمایت از کالای ایرانی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار