محافل امنیتی رژیم صهیونیستی همواره به آسیب پذیری جبهه داخلی این رژیم در برابر توان کوبنده موشکی محور مقاومت و نیز ناکارآمدی نیروی زمینی صهیونیست‌ها اذعان کرده‌اند.
کد خبر: ۸۱۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ 18 January 2020

به گزارش تابناک سمنان: حافل امنیتی رژیم صهیونیستی همواره به آسیب پذیری جبهه داخلی این رژیم در برابر تهدید‌های مقاومت فلسطین و لبنان و نیز ناکارآمدی نیروی زمینی صهیونیست‌ها اذعان کرده اند.

در جدیدترین برآورد، این محافل اذعان کردند: حزب الله لبنان همچنان قدرت مستقیم و غیر مستقیم بسیار مهمی است که اسرائیل را تهدید می‌کند. نیرو‌های حزب الله تهدید هستند. حماس همچنان به تقویت توان نظامی خود ادامه می‌دهد و توان اداره جنگ با اسرائیل برای روز‌ها را دارد.

محافل امنیتی رژیم صهیونیستی درباره آینده کرانه باختری هم هر چند مدعی کاهش عملیات‌های ضد صهیونیستی فلسطینی‌ها شده اند، اما اعلام کردند: تا زمانی که ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان است اجازه اقدامات علیه اسرائیل را نمی‌دهد، اما هنگامی که وی کنار برود در زمینه امنیتی شاهد تحول منفی خواهیم بود.

محافل امنیتی صهیونیست‌ها اذعان کردند: دشمنان متوجه آسیب پذیری جبهه داخلی ما شده اند. آن‌ها به سوی رویارویی طولانی با تکیه بر موشک‌ها حرکت کرده اند. موشک‌هایی که برای رهگیری موشک‌های ارزان قیمت استفاده می‌شود، به اقتصاد اسرائیل ضربه سنگینی وارد می‌کند. یک سازمان کوچک مانند جهاد اسلامی ظرف چند روز صد‌ها موشک به جنوب اسرائیل و مرکز آن شلیک کرد که زندگی بیش از نیمی از اسرائیلی‌ها را فلج کرد و آقای امنیت یعنی بنیامین نتانیاهو را واداشت که به مصر برای آتش بس با جهاد اسلامی متوسل شود.

محافل صهیونیست ضمن اذعان به توان موشکی حزب الله لبنان اعلام کردند که این موشک‌ها ویرانی زیادی برجای خواهد گذاشت.

«عومر دنک» ژنرال احتیاط رژیم صهیونیستی اذعان کرد: تهدید موشکی حزب الله بیش از هر زمان دیگری خطرناک شده است. اسرائیل نه توان بیرون کردن ایرانی‌ها از سوریه را دارد و نه توان محدود کردن حرکت‌های آن در منطقه را دارد. همانطور که نفتالی بنت گفته است اسرائیل توان بیرون کردن ایرانی‌ها از سوریه را ندارد و به بن بست رسیده است. باید با تجهیز حزب الله لبنان به موشک‌های نقطه زن مقابله شود. حزب الله به موشک‌های دقیق دست خواهد یافت.

محافل امنیتی رژیم صهیونیستی به شکل رسمی و علنی اذعان کرده اند که پدافند آن‌ها توان مقابله با موشک‌های کروز ایرانی که مقامات امنیتی تل آویو ارزیابی می‌کنند که تهران از آن‌ها استفاده کند و نیز حزب الله و سوریه در نبرد آتی از آن‌ها استفاده کنند، را ندارد. استفاده از این نوع موشک‌ها خسارات سنگینی را به این رژیم به ویژه به تأسیسات راهبردی آن وارد می‌کند.

منابع امنیتی عالی رتبه در تل آویو اعلام کرده اند: سناریوی بد برای اسرائیلی‌ها شلیک روزانه صد هزار موشک به جبهه داخلی آن است. این منابع تاکید کرده اند که اگر شاخه نظامی حزب الله چراغ سبز را دریافت کند ضربات مهلکی نه تنها در خطوط مقدم بلکه در عمق اسرائیل با موشک‌های دقیق با هدف ایجاد رعب و وحشت اسرائیلی‌ها وارد خواهد کرد که تلفات و خسارات سنگینی برجای خواهد گذاشت.

صهیونیست‌ها به شدت نگران اوضاع جبهه داخلی خود هستند و هر چند کوشیده اند که با برگزاری مانور جنگ احتمالی با حزب الله را تمرین کنند و بودجه هنگفت ۳۰ میلیارد شیکلی برای ارتش خود اختصاص داده اند تا جبهه داخلی آنرا از حملات موشکی اعم از غزه یا شمال و موشک‌های حزب الله در امان بدارد؛ اما جبهه داخلی این رژیم به شدت نگران است.

اذعان محافل امنیتی رژیم صهیونیستی به آسیب پذیری تل آویو

معاریو به نقل از عاموس گلعاد رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک و سیاسی و رئیس سابق کمیته سیاسی امنیتی به گزارش‌های ارتش اسرائیل در مقابل کابینه امنیتی در خصوص سناریو‌های جنگ آینده در جبهه شمالی پرداخت که شامل تخلیه صد‌ها هزار نفر از اسرائیلی‌ها و برخورد روزانه صد‌ها موشک و کمبود انرژی برق می‌شود.

گلعاد نسبت به روزی که در جبهه شمال درگیری نظامی رخ دهد هشدار داد و تهدید جبهه داخلی را بسیار جدی دانست و اعلام کرد: مقاومت در شمال موشک‌های خود را به سوی اسرائیل هدف گیری کرده اند که از جمله این مناطق تل آویو است و لازمه این مساله آن است که ارتش و نهاد‌های امنیتی از آمادگی کامل برخوردار باشند.

با همه تلاشی که مقامات رژیم صهیونیستی به عمل می‌آورند تا به جبهه داخلی خود درباره جنگ آتی با حزب الله اطمینان دهند، اما به اذعان محافل رسانه‌ای صهیونیست، اسرائیلی‌ها به سامانه‌های پدافندی خود اعتمادی ندارند.

در کنار ترس مقامات صهیونیست از جبهه داخلی نگرانی دیگر که به ویژه که از زمان جنگ ۳۳ روزه آن‌ها را رها نکرده است بحث ناکارآمدی نیروی زمینی ارتش این رژیم است که عملاً در جنگ‌هایی که تل آویو با ارتش‌های عربی انجام داده و نیز جنگ با حزب الله لبنان و حماس کارایی نداشته است و بیشتر تل آویو به نیروی هوایی خود روی آورده است که آنهم به اذعان خود صهیونیست‌ها برای رقم زدن سرنوشت جنگ به تنهایی کافی نیست.

تانک میرکاوا که صهیونیست‌ها با آب و تاب از آن سخن می‌راندند از جنگ افزاری امن در جریان جنگ ۳۳ روزه به تابوت متحرک تبدیل شد. قبل از جنگ ۳۳ روزه نظامیان رژیم بیشتر علاقه‌مند بودند که در واحد‌های زرهی خدمت کنند، زیرا گمان می‌کردند که از امنیت بیشتری برخوردار هستند، اما پس از این جنگ فرماندهان صهیونیست نظامیان خود را مجبور به خدمت در واحد‌های زرهی می‌کردند، زیرا نظامیان از خدمت در این واحد‌ها فرار می‌کردند.

این در حالی است که جدیدترین گزارش‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی به افزایش تعداد نظامیانی که در نیروی زمینی این رژیم در جلسات روان درمانی ارتش این رژیم شرکت می‌کنند، حکایت دارد. نظامیان صهیونیست از مأموریت‌های جنگی می‌ترسند و این مأموریت‌ها همان کابوسی برای آن‌ها محسوب می‌شود. برخی نظامیان این رژیم نیز از خدمت نظامی فرار می‌کنند.

از نگاه عاموس هارئیل تحلیلگر امور نظامی روزنامه هآارتص، هنوز نیروی زمینی اسرائیل از مشکلات عمده‌ای رنج می‌برد که سبب می‌شود که جنگ زمینی را به مثابه کابوسی بداند و هر بار سعی می‌کند از ترس تلفات و خسارات از آن حذر کند.

این تحلیلگر اسرائیلی اذعان کرد: در جریان عملیات صخره استوار، ارتش اسرائیل در غلبه بر شلیک موشک و راکت از غزه ناکام ماند و نیروی هوایی اسرائیل اطلاعات دقیقی از اهداف حماس نداشت و سطح آمادگی واحد‌ها برای انجام مأموریت در رأس آن‌ها حل مشکل تونل‌ها که اهمیت آن در جریان جنگ مشخص شد بسیار پایین بود و نیروی زمینی اسرائیل از کمبود ابتکار و تفکر رنج می‌برد.

به اذعان این تحلیلگر صهیونیست؛ مشکل ارتش اسرائیل در فرماندهی و ضعف ارزش نیست بلکه بحران حرفه‌ای در نیروی زمینی است.

این تحلیلگر که رابطه محکمی با نهاد‌های امنیتی رژیم صهیونیستی دارد به نقل از منابع خود در تل آویو آورده است: جنگ ضد غزه توان نیروی زمینی اسرائیل را به نمایش گذاشت و آخرین حلقه از سلسله عملکرد ناامید کننده‌ای بود که با جنگ سال ۲۰۰۶ آغاز شد و تازه اگر نگوییم که قبل از سال ۲۰۰۶.

قدر مسلم آن است که نظامیان صهیونیست از جنگ هراس دارند و این به چالشی برای مقامات رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و علی رغم تبلیغاتی که درباره تجهیز نیروی زمینی به سلاح‌های جدید می‌کنند، اما واقعیت این است که نیروی زمینی این رژیم همچنان کارایی ندارد و تل آویو در حال حاضر به توان نیروی هوایی خود بسنده کرده است. ترس از موشک‌های مقاومت لحظه‌ای صهیونیست‌ها به ویژه محافل امنیتی آنرا رها نمی‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار