گویی حالا حالها غضنفرهای میدان خیال ندارند دست از سر منافع ملی این کشور بردارند ، درهمین فرآیند انتخابات هم غضنفر ها منافع ملی کشور رابه گوشه رینگ رانده اند .درست زمانی که  مردم وسیاسیون  کشوربه دنبال حادثه تروریستی اخیر به دست نظامیان آمریکایی وشهادت یکی از سرداران بزرگ به یک وحدت وانسجام ملی نزدیک شده اند،شاهد قلع وقمع نامزدهای انتخاباتی با استناد به بند وماده های اثبات نشدنی هستیم.
کد خبر: ۸۱۳۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹ 13 January 2020

تابناک ایلام علی اصغر اسدی :: شاید تاکنون در مواجهه با اتفاقات و حوادثی که منجر به زیان و یا خطر از سوی نیروی خودی شده است با جملاتی از این دست "که فلانی گل به خودی زد " استاد اسدی ها" و یا "ماجرای مارادونا وغضنفر "روبرو شده اید .

لپ کلام این است ؛در وسط میدان جنگ بیش از اینکه بر رفتار دشمن تمرکز کرده ومراقب او باشیم، باید مواظب گل بخودی امثال" غضنفرها "و "استاد اسدی ها "بود ،به این معنا که شاید حریف به طور معمولی وعادی نتواند ضربه اش را وارد کند ،اما بیشتر باید مراقب آنهایی باشیم که باید رفتار حریف را زیر نظر داشته باشند ویا قرار است مانع ضربه او شوند!

ابن سالها تا دلتان بخواهد در ابعاد گوناگون با این غضنفرهای خودی ربرو شده ایم ،غضنفرهایی که باید مراقب حملات دشمن می بودند ،اما رفتار وسکناتشان به مراتب بیشتر از دشمن به منافع کشور و مردم آن ضرر وزیان وارد کرده است .حکایت هم به این صورت است "براساس ماجرای طنز بازی ایران و آرژانتین که غضنفر را مامور مهار مارادونا کرده بودند ولی در میانه بازی مربی ایران فریاد می‌زد، مارادونا را ول کنید و غضنفر را بگیرید"

حال وروز کشور ما در حوزه های مختلف سیاسی ،اقتصادی ،اجتماعی وحتی نظامی  شباهت های زیادی با این ماجرای طنز دارد ،در جایی فردی یا دستگاهی مامور مبارزه با فساد می شود ،اما خودش شریک دزد می شود ورفیق قافله !چه بسیار تریبون داران وقلم به دستانی که مامور دفاع از شخصیتها و سرمایه های انسانی کشور بودند ،اما خود کد دادند و عامل اصلی حذف این سرمایه های بزرگ!

ماجرای بسیار دردناک سقوط یک فروند هواپیمای بویینگ خطوط هوایی اوکراین وکشته شدن تمامی سرنشینان وخدمه آن از دو منظر حال وهوای طنز غضنفر را با خود به همراه دارد ،ابتدا کاربر پدافند به نام دفاع از جان شهروندان ،با یک خطای محاسباتی ، بیش از 140 نفر از مردم را به کشتن داد و صرفنظر از حیثیت بر باد رفته کشور ،یک خسارت هزاران میلیارد تومانی را هم به کشور تحمیل کرد که برخورد یک فروند موشک دشمن  هرگز این حجم از تلفات وخسارت را به کشور وارد نمی کرد!

متعاقب آن مدیران ومسئولین عاقبت نیاندیش کشور که نگران تبعات اعلام این خطای محرز انسانی از حیث داخلی وبیرونی بودند ،پس از سه روز پنهان کاری وتحویل یک سری ادعاهای کذب وبی بنیان ،نهایتا با شرمساری تمام به واقعیتی اعتراف کردند که کمترین آثار داخلی آن سقوط اعتماد مردم به آنان واز بعد بین المللی تحقیر سیستم های نظامی ودفاعی کشور بود .

گویی حالا حالها غضنفرهای میدان خیال ندارند دست از سر منافع ملی این کشور بردارند ، درهمین فرآیند انتخابات هم غضنفر ها منافع ملی کشور رابه گوشه رینگ رانده اند .درست زمانی که  مردم وسیاسیون  کشوربه دنبال حادثه تروریستی اخیر توسط نظامیان آمریکایی و شهادت یکی از سرداران بزرگ به یک وحدت وانسجام ملی نزدیک شده اند،شاهد قلع وقمع نامزدهای انتخاباتی با استناد به بند وماده های اثبات نشدنی هستیم.

درست زمانی که مسئولین برگزاری انتخابات باید در بزرگترین رویداد سیاسی واجتماعی کشور ،مردم را به سمت همگرایی برده وبا بستر سازی برای حضور دیدگاههای مختلف سیاسی ،زمینه افزایش مشارکت عمومی بعنوان مهمترین پشتوانه نظام را فراهم آورند ،اما با حذف عناصر مهم وکلیدی دیدگاههای مخالف خود ،تنور انتخابات را سردتر از قبل نموده وانگیزه حضور مردمی در پای صندوق های رای را سلب نموده اند.

آیا به نظر شما  مخاطرات شکل گیری مجلس متنوع به پشتوانه مشارکت حداکثری اما مخالف دیدگاه حضرات برای کشور زیاد است یا مجلس یک دست و تک صدا وگوش به فرمانی که با کمترین مشارکت واستقبال عمومی تشکیل شود ؟! در چنین شرایطی نقش غضنفرها را چگونه ارزیابی می کنید؟!به نظر شما چنین رفتاری مصداق بارز همان ماجرای طنز غضنفر و مارادونا نیست ؟!به نظر شما در چنین شرایطی آیا دست پخت آقایان ،چیزی جز تفسیر بیرون آمدن از "چاله وکیل الدوله" و افتادن به "چاه وکیله الحکومه "نیست ؟! این وسط تکلیف ملت ووکیل المله ها چه می شود ؟!

مخلص کلام اینکه اگر وضعیت به همین دست فرمان پیش برود باید از دشمن غافل شده و دوستان را بچسبیم ،چراکه گلهایی که ماردونا ممکن است در این بازی روانه دروازه خودی بکند به مراتب کمتر از گل های غضنفرهای خودی حاضر در میدان خواهد بود،لذا توصیه دلسوزانه ما به مسئولین وکسانی که حرفشان در این کشور خریدار دارد این است ،محض رضای خود دشمن را ول کنید ،خودی ها را بچسبید که برای کشور کم هزینه تر است !

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار