فرماندار کرج از پیگیری ویژه جهت اختصاص ایستگاه مترو در کمالشهر خبر داد.
کد خبر: ۸۱۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ 11 January 2020

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ غفور قاسم پور در جلسه شورای اداری شهرکمالشهر ضمن تسلیت شهادت سردار باصلابت جمهوری اسلامی سپهبدحاج قاسم سلیمانی و تسلیت ایام فاطمیه با قدردانی از شکوه حضور مردم در مراسم تشییع آن سردار بزرگ و همرزمانشان اظهارداشت: در این مراسم حتی قشر خاکستری جامعه نیز برای عرض ارادت به خدمتگزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی آمده بودند و این حضور میلیونی مردم رعب و وحشتی را در دل دشمنان ایجاد کرد که به واقع خون این شهید پربرکت برای کشور و نظام بود.

وی با بیان اینکه این شهادت، راه مقاومت و ایستادگی را دوچندان و فصل نویی را در محور مقاومت رقم زد، افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری نیروهای مسلح و سپاه پاسداران با این حمله موشکی شاخ امریکا را شکستند و سیلی محکمی بر دشمنان نظام جمهوری بود.

فرماندار کرج با اذعان بر اینکه در طی چند سال اخیر هیچ نیروی نظامی جرأت حمله به پایگاه های نظامی امریکا را نداشت، تصریح کرد: اقدام نظامی خواسته ملت نیز بود و قطع به یقین رهروان سردار دلها در کشورهای دیگر نیز انتقام سختی از شیطان بزرگ خواهند گرفت.

وی با اشاره به خدمات ارزنده سردار سلیمانی در تامین امنیت کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: برقراری امنیت در عراق – سوریه و یمن برای مردم فراموش ناشدنی است و یاد و نام این بزرگوار و رهروانشان از دل ملت بیرون نخواهد رفت.

معاون استاندار با بیان اینکه امریکایی ها خطای بزرگی مرتکب شدند و آثار آن را در آینده خواهند دید افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند با این اقدام شاهد خروج امریکایی ها از منطقه نیز خواهیم بود.

وی افزود: امروز همه مسلمانان و آزادگان جهان داغدار هستند و این اقدام برای تاریخ فراموش ناشدنی و جاودان در تاریخ ایران خواهد ماند.

قاسم پور با تحلیلی از این اقدام تروریستی تصریح کرد: دشمنان ملت ایران از اقدامات سردار در مسیر توسعه و ثبات منطقه عصبانی بودند و با درایت ایشان و همرزمان شان،  برنامه ریزی ها و توطئه های آنان برملا می شد برای همین ایشان را با خثبات به شهادت رساندند.

فرماندار کرج در محور دیگری در رابطه با پیگیری دغدغه های شهرکمالشهر نیز گفت: با کمک و همدلی مدیران شهرکمالشهر، کارگروه ویژه ای در حوزه فنی و عمرانی فرمانداری تشکیل و موضوعات طرح شده با اولویت بندی پیگیری خواهد شد.

قاسم پور در بخش دیگری نکاتی را نیز در رابطه با انتخابات مطرح کرد و گفت: فاز اول انتخابات و فرایند ثبت نام از داوطلبان با برنامه ریزی های لازم انجام و بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات اجرایی شهرستان صورت گرفت و در مرحله بررسی صلاحیت در هیات نظارت قرار داریم و تا ۲۱ دی ماه نتایج اعلام خواهد شد.

وی اهمیت انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی را نیز تبیین کرد و گفت: این انتخابات بعنوان اولین انتخابات در چله دوم انقلاب و پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری برگزار می شود و از سویی نیز با مراسم اربعین شهید حاج قاسم سلیمانی ۲۲ بهمن ماه مقارن خواهد بود و یک هفته بعد نیز حماسه بزرگ سیاسی را در پیش خواهیم داشت از سویی تمام دنیا این روز مهم در تقویم تاریخ را رصد می کنند.

فرماندار کرج گفت: کشور در شرایط حساسی قرار دارد و انتظار می رود همگی با وحدت رویه و استفاده از ظرفیت های احزاب، گروه های سیاسی قانونی، ائمه جماعات، آحاد مردم، معتمدین محلات، رسانه های دیداری و شنیداری پیام معنا داری را با حضور حداکثری خود و مشارکت فعال مردم عزیزمان به گوش جهانیان برسانیم چرا که این خروش حتی موجب  تغییر و تحولات عظیمی در منطقه خواهد شد و امریکایی ها را نیز نگران کند.
 
وی ادامه داد: این حضور حماسی و میلیونی مردم پای صندوق های رای برگ دیگری از مردم سالاری دینی را رقم خواهد زد.

فرماندار کرج گفت: بعنوان مجری برگزاری انتخابات، ملاک مان کتاب قانون خواهد بود و از هیچ حزب و جریان و گروهی حمایت نخواهیم کرد و به شایعات و حواشی و غوغاسالاری ها کاری نداریم و از آراء قانونی تمامی کاندیداها با قدرت تمام صیانت خواهیم کرد و در این مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل فرا رویمان قرار دارد.

وی بیان کرد: انتخابات حیثیت وزارت کشور و آبروی نظام است و یک سرمایه بزرگ اجتماعی برای کشور محسوب می شود و برابر قانون تلاش می کنیم که از این سرمایه بزرگ صیانت و حفاظت کنیم و شاهد افزایش اعتماد عمومی مردم به نظام و کشور باشیم.

فرماندار کرج با تاکید بر همدلی و اتحاد ملت در این مقطع حساس تاریخی تصریح کرد: در شرایطی که تهدیدها و تحریم های دشمن ادامه دارد باید با وحدت و همدلی و اتحاد اداره امور کشور و شهرستان، استان و شهرمان را مدیریت و از ظرفیت های داخلی استفاده و به جوانان بیشتر اعتماد کنیم و همواره در کنار مردم باشیم تا از این مرحله سخت نیز عبور کنیم.

معاون استاندار در ادامه با تاکید پرهیز از اختلاف و کینه ورزی ضمن اشاره به تجربه ۴ ساله خود در مدیریت شهری افزود: هرگاه که  از منافع شخصی خود گذر نکردیم و و اختلاف و بخل به میان آمد کارها به کندی پیش رفت و توسعه شهر نیز باز ماند اما هر زمان که همدل بودیم کارهای بزرگی را رقم زدیم.

وی با بیان اینکه فرصت های خدمتگزاری محدود است، ادامه داد: فرصتی که نصیب ما مدیران شده توفیق الهی است که باید در جهت خدمت به مردم و توسعه و آبادانی مردم از آن استفاده کنیم و کاری انجام دهیم که هنگام خداحافظی هم نزد خداوند سربلند باشیم و هم مردم از ما به نیکی یاد کنند.

فرماندار کرج همچنین گفت: انقلابی در حوزه راه سازی استان البرز در پیش است، بزرگراه تهران – شمال تا شهرستانک، بزرگراه همت تا خط ۴ حصار، ایام الله دهه فجر افتتاح خواهد شد که در کاهش بار ترافیک اتوبان نقش موثری خواهد داشت.

وی افزود: ادامه آن نیز پروژه بزرگراه شمالی کرج به طول ۱۷٫۵ کیلومتر با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در جریان تکمیل است که ۶ کیلومتر از طالقانی تا رجایی شهر انقریب قابل بهره برداری خواهد بود.

فرماندار کرج گفت: طبق قول پیمانکار پروژه استراتژیک راه  آبیک – چرمشهر نیز در سه ماه نخست سال ۹۹  به بهره برداری خواهد رسید که با توجه به اینکه ۵۷ کیلومتر آن در استان البرز واقع شده است در کاهش ترافیک گره گشا خواهد بود/.

قاسم پور ادامه داد: طبق مذاکراتی که با شهردار کرج صورت گرفته است، مجموعه پل های حصارک نیز تا شب عید تحویل مردم عزیز شهر کرج داده خواهد شد.

فرماندار کرج همچنین با بیان اینکه کمالشهر در اعتبارات تملک دارایی ویژه دیده خواهد شد،در رابطه با موضوع کمبود آب در فصل تابستان نیز بیان کرد: اخیراً تصمیمات خوبی در وزارت نیرو گرفته شده و حق آبه خوبی از سد طالقان گرفته شده که بهار سال ۹۹ این حق آبه وارد مدار شود و بخش عمده ای از دغدغه ها در تابستان سال آینده برطرف خواهد شد.

قاسم پور در ادامه پیرامون موضوع کمبود سرانه های آموزشی نیز بیان کرد: در جلسه اختصاصی با حضور نمایندگان مجلس و شهرداران و مدیرکل راه و شهرسازی معضل کمبود زمین و توسعه زیرساخت های آموزشی تعیین تکلیف و تلاش خواهیم داشت گام موثری در این زمینه برداشته شود.

فرماندار کرج همچنین از پیگیری ویژه جهت اختصاص ایستگاه مترو در کمالشهر خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار