در این آیین عزاداری و تجمع بزرگ سلیمانی ها در شهر ساری که نماینده ولی فقیه در استان، استاندارمازندران و سایر مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند
کد خبر: ۸۱۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ 10 January 2020

مازندرانی‌ها عصر امروز پنجشنبه با برگزاری تجمع بزرگ " سلیمانی‌ها " در شهرهای مختلف به مناسبت هفتمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی ، یاد و خاطره سردار دل‌ها را گرامی داشتند.

 ایرنا - همزمان با هفتمین روز شهادت سپهبد سردار قاسم سلیمانی و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تجمع بزرگ سلیمانی ها در شهر ساری مرکز استان مازندران با شرکت گسترده مردم وفادار و ولایت مدار مرکز استان در قالب دسته های عزداری و سوگواری در میدان شهید قاسمی از شهدای هشت سال دفاع مقدس در این شهر شروع شد و تا میدان شهدای این شهر ادامه یافت.
در این آیین عزاداری و تجمع بزرگ سلیمانی ها در شهر ساری که نماینده ولی فقیه در استان، استاندارمازندران و سایر مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند، اجتماع کنندگان با سردادن شعارهایی چون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل از انتقام سخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موشکی به پایگاههای آمریکا در عراق حمایت کردند و خواهان حفظ وحدت و انسجام آحاد ملت ایران در برابر استکبار جهانی شدند.
بر اساس گزارش روابط عمومی سپاه کربلا مازندران تجمع بزرگ سلیمانی ها برای گرامی داشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در تمام شهرهای این خطه شمال کشور برگزار خواهد شد.
مردم خطه علویان با انتشار خبر شهادت سپهبدسردار قاسم سلیمانی علاوه بر اجتماع در خیابان های اصلی شهرها و حتی روستاها ​​​​​​با برگزاری مراسم و آیین های مختلفی مساجد و حسینه های سطح شهرها و روستاها یاد و خاطره فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس از سازمان بسیج مردمی عراق و همراهان شهیدشان را گرامی داشتند و این آیین ها همچنان ادامه دارد.
در مازندران برای ارج نهادن به مقام شامخ سردار دلها و همرزمانش پس از انتشار خبر شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی تمام برنامه های فرهنگی، ورزشی، کنسرت های موسیقی و حتی آیین های جشن و عروسی نیز به صورت خودجوش لغو شده بود.
بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان سازمان بسیج مردمی عراق پس از عمری مجاهدت در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

پیکر شهید سپهبد سردار قاسم سلیمانی پس از طواف حرم مطهر رضوی و حضرت فاطمه معصومه (س) و تشیع در شهرهای اهواز، مشهد، تهران، قم و زادگاهش کرمان بامداد روز چهارشنبه در گلزار شهدای شهر کرمان در کنار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.
مازندران در هشت سال دفاع مقدس ۱۰ هزار و ۷۰۰ شهید و در دفاع از حریم ولایت بیش از ۳۰ شهید مدافع حرم تقدیم کرده است و سردار سلیمانی در زمان حیات با تعدادی از خانواده شهدای مدافع حرم در این استان دیدار و از آنان دلجویی کرده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار