توسعه ارتباطات شهری و هوشمندسازی از جمله مشکلاتی است که برپایی نمایشگاه ها و سمینارها فرصتی مناسب برای قرار گرفتن در مسیر یکپارچکی و جهانی شدن ایجاد می کند.
کد خبر: ۸۱۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲ 02 January 2020

 

اکرم نورانی رئیس گروه آمار و اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری شهرداری با بیان این مطلب گفت :‌ با توجه به اینکه دنیا به سمت الکترونیکی شدن می رود لازم است که شهرها و روستاها به سمت «الکترونیک» شدن و جامعه جهانی شدن حرکت کنند و در این راستا از ایده ها و طرح های اجرا شده در عرصه بین المللی ایده بگیریم.

وی برگزاری نمایشگاه ها و سمینارها را فرصتی مناسب برای تبادل نظرها و ایده های شرکت کننده در زمینه های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: کلیه فعالیتها در حوزه های مختلف امروزه در بستر اینترنت و تکنولوژی های نوین شکل می گیرد و تمام صنایع و خدمات سعی دارند با استفاده از این رویکرد حضوری پررنگ تر و مستحکم و مستمرتر داشته باشند.

حضور پررنگ در شهر هوشمند در بستر اینترنت و تکنولوژی های نوین شکل می گیرد

 

نورانی توسعه ارتباطات را یکی از مشکلاتی ذکرکرد که همگان سعی دارند با سامانه های هوشمند در این عرصه خود را به روز کنند تا از عرصه پیشرفت بازنمانند .

وی دومین نمایشگاه هوشمندسازی شهرها را فرصتی برای ارتباط بهینه بخش های دولتی و خصوصی دانست تا با بهره گیری از پتانسیل های مطلوب خود فضا را برای قرارگیری در بستر تکنولوژی های نوین و الکترونیکی شدن هموار کند.

شهرداری نمایشگاه هوشمند سازی را فرصتی برای تعامل شهرداری با بخش خصوصی می داند

 

رئیس گروه آمار و اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در ادامه خاطرنشان کرد:

در این راستا شهرداری ها و دهیاری ها نیز با نگاهی جامع به نیاز مردم در این حوزه و خدمات مورد نیاز آنها اقدام به طراحی و اجرای سامانه هایی در این زمینه کرده است که بر چند شاخص «بهبود کیفیت» «صرفه جویی زمانی» «صرفه جویی ریالی» و ... استوار است  .

وی ابراز امیدواری کرد شرکتهای دانش بنیان و نوپا در این زمینه با حضور در نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند علاوه بر ارائه خدمات و نوآوری های خود در این زمینه، بتوانند از فرصتهای موجود دیگر بخشها برای حضوری فعال تر بهره ببرند.

خدمات الکترونیک در فضای شهر و روستایی و دهیاری قرارگرفتن در  مسیر رونق و توسعه است

نورانی پرداختن به خدمات الکترونیک در فضای شهری و روستایی را با توجه به یکپارچگی و قرار گرفتن همه شهرها و کشوره در دهکده جهانی در عصر کنونی مهم ذکر و تصریح کرد:

خدمات الکترونیک در تمام حوزه ها در ۱۱ وظیفه شهری عنوان شده است که به صورت الکترونیکی ارائه می گردد و مسلماَ در این قالب از کیفیت و کمیت بهتری برخوردار خواهد بود.

وی سامانه های شهرسازی و نوسازی،  پرداخت قبوض در این حوزه ، اخذ پروانه های ساختمانی و ... را از جمله مواردی ذکر کرد که دراین زمینه شهرداری به آن پرداخته است و تا مرحله اجرا پیش می برد.

وی پرداختن به امور دهیاری ها و روستاها را برخلاف گمان همگان از دیگر مواردی دانست که در آن بسیاری از خدمات با بهره گیری از خدمات الکترونیکی و در دایره هوشمندسازی اجرا می شود

سرعت توسعه گردشگری روستاها با کمک خدمات الکترونیک

نورانی افزود :‌بحث ثبت اسناد، آرامستان ها حتی پارکینگ ها و ... از جمله مسائلی است که با بهره گیری از تکنولوژی هوشمند سازی و خدمات الکترونیک در این مناطق اجرا می شود .

به گفته نورانی توسعه گردشگری، پیشرفت صنایع کشاورزی و توسعه بهینه سازه های روستایی نیز از جمله مواردی است که در راستای انجام خدمات الکترونیکی انجام می شود.

رئیس گروه آمار و اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری ها:

سامانه جامع دهیاری ها راه اندازی می شود

رئیس گروه آمار و اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در ادامه از راه اندازی سامانه جامع دهیاری های کشور خبر داد که پیش از این در دو استان به صورت آزمایشی اجرا شده و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته تا سال ۱۳۹۹ در چند استان دیگر نیز عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این سامانه کلیه خدمات روستاییان تحت پوشش قرار می گیرد که به یکپارچگی اطلاعات در این حوزه منتهی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار