اعضای شورای اسلامی شهر تهران لیست ممنوعه شهرسازی و استفاده از پروانه نظام مهندسی را مشخص کردند.
کد خبر: ۸۱۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸ 31 December 2019

صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اصلاحیه مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری مورد بررسی قرار گرفت.

بهاره آروین با بیان اینکه ماده ۷ این مصوبه طبق اسناد و قوانین بالادستی نیازمند تغییراتی است، گفت: مثلاً در زمینه برخی موضوعات از جمله اجتناب از تکفل اموری که زمینه قبول منافع متعارض را به وجود آورد، باید اصلاحاتی در نظر بگیریم.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود: دستورالعمل اجرایی مصوبه تعارض منافع در سال ۹۶ از سوی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شد و در آن صراحتاً قید شد که دارندگان پروانه نظام مهندسی که در شهرداری و واحدهای تابعه کار می‌کنند، نباید از پروانه خود استفاده کنند. در ادامه از سوی برخی مهندسان شاغل در شهرداری به دیوان عدالت اداری اعتراضاتی شد مبنی بر اینکه افرادی که در زمینه کنترل نقشه ساختمان ورودی ندارند، نباید در استفاده از پروانه محدود شوند. به همین جهت وزیر راه تغییراتی را اعمال کرد.

آروین با بیان اینکه در گفتگو با دیوان عدالت اداری قرار شد مصوبه شورای شهر هم در این زمینه اصلاح شود، گفت: اصلاحیه ماده ۷ مبنی بر این است که دارندگان پروانه‌های اشتغال در هریک از رشته‌های ۷ گانه مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اعم از اصلی یا مرتبط و در هر پایه که همزمان در شهرداری تهران و واحدهای تابعه تحت هر عنوان مسئولیت بررسی یا تایید نقشه یا امور مربوط به کنترل ساختمان را بر عهده دارند، نباید از پروانه اشتغال به کار در صلاحیت‌های مندرج در ظهر پروانه خود و امتیازهای ناشی از آن استفاده کنند.

وی افزود: دوستان در کمیسیون‌معماری و شهرسازی دغدغه داشتند که ممکن است اصلاحیه نامفهوم باشد و به همین دلیل تبصره ذیل ماده ۷ اصلاح شد که به شرح ذیل است:

شهرداری تهران مکلف است ظرف مدت حداکثر یک ماه پس از تصویب این مصوبه لیستی شامل شهردار تهران، معاونین شهردار، مدیران کل و معاونین مدیران کل و روسای ادارات تابعه معاونت شهرسازی و معماری، شهرداران مناطق، شهرداران نواحی، معاون شهرسازی و معماری، روسای صدور پروانه، روسای نظارت فنی و روسای طرح تفصیلی و بر و کف در مناطق، روسا و مدیران فنی، مدیران و کارشناسان کنترل نقشه و ماموران بازدید دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران، اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل و معاونین سازمان نوسازی شهرداری تهران و سایر کسانی را که مشمول این ماده واحده می‌شوند به عنوان لیست ممنوعه در سامانه شهرسازی برای کلیه مناطق شهر تهران اعمال نماید.

در نهایت با رأی موافق اعضای شورای شهر تهران طرح اصلاحیه این مصوبه به تصویب رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار