جمالی گفت:آمریکایی ها در این قضیه مزورانه برخورد کردند، دارو را تحریم نکردند ولی وقتی نقل و انتقالات پولی در بحث دارو انجام نمی شود یعنی اینکه دارو نیز عملا تحریم است.
کد خبر: ۸۱۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ 31 December 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان:« محمد جواد جمالی » در مورد مشکلات دارویی که برای بیماران مبتلا به بیماری های خاص در کشور وجود دارد، گفت: آمریکا جنگ اقتصادی را علیه ما شروع کرده است و خودشان نیز اعلام کردند که هدف شان از پا درآوردن مردم ایران است. از طرفی ادعای دفاع از حقوق از ملت ایران سر می دهند و از طرف دیگر برای مردم ایران مشکلات اقتصادی ایجاد می کنند. یکی از جنبه های این مشکلات اقتصادی بحث داروست.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقتی فردی فرزندش مریض می شود، سرطان دارد یا به بیماری خاصی مبتلاست و داروی وی در کشور یافت نمی شود، قطعا دچار نگرانی و اضطراب می شود. آمریکایی ها در این قضیه مزورانه برخورد کردند، دارو را تحریم نکردند ولی وقتی نقل و انتقالات پولی در بحث دارو انجام نمی شود یعنی اینکه دارو نیز عملا تحریم است.

 

وی تصریح کرد: در سیلی که در فروردین امسال در کشور آمد، همه افراد حقیقی و حقوقی می توانستند به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کمک کنند، این اجازه حتی به هموطنان ایرانی خارج از کشور داده نشد که به حساب هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پولی واریز کنند. مشخص است که اینها که از جهات مختلف ادعای حقوق بشری و انسانیت دارند از لحاظ عملی ملت ها را تحت فشار قرار می دهند.

 

جمالی تاکید کرد: مجامع بین المللی نیز در اختیار آمریکاست البته اگر هم این مجامع بخواهند به نفع ما رأی بدهند، آمریکا یا از آنها خارج می شود و یا کمک های مالی خود به این مجامع را قطع می کند.

 

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی آمریکا و ترامپ می گویند فقط نفت در دنیا مهم است، قطعا همه تصمیم گیری هایشان نیز حول و حوش همین نفت می چرخد. سال هاست که منافع آمریکا را نفت منطقه تامین می کند و این کشور برای حفظ این منافع دست به هر اقدامی می زند./

پایان پیام/33

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار