فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه شهرداری تهران انواع معضلات از جمله پسماند، صنوف مزاحم و آلاینده، بوی نامطبوع، متوفیان و سایر مشکلات را به این منطقه انتقال می دهد، گفت: این شهرستان از گذشته تاکنون حیاط خلوت مشکلات تهران شده‌است.
کد خبر: ۸۰۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 30 December 2019

به گزارش تابناک تهران، حسین توکلی کجانی روز دوشنبه در چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری اظهار داشت: حریم شهرستان ری از گذشته تاکنون محل مناسبی برای انتقال مشکلات و معظلات پایتخت شده است که باید مسئولان شهرداری کلان تهران در این امر تجدید نظر کنند.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان ری همیشه از همجواری با کلان شهر تهران آسیب دیده‌اند، تاکید کرد: مسئولان شهرداری تهران باید برای جبران خسارات وارده شده به مردم ری خدمات در خور توجهی به مردم این شهر جنوبی پایتخت ارائه دهند.

توکلی ابراز کرد: شهرستان ری دیگر ظرفیت تحمیل مشکلات و معضلات جدید استان و کلان شهر تهران ندارد و باید مسئولان از تعریف طرح جدیدی به این شهر جنوبی اجتناب نمایند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات فعلی شهرستان ری ریشه در مدیریت‌های سال‌های گذشته آن دارد، اضافه کرد: نداشتن کمربندی مناسب، وجود شهرک‌های صنفی مختلف، نبود زیرساخت حمل و نقل عموی در بخش‌های و روستاها، رها شدن سگ‌های ولگرد و توسعه آرمستان از جمله مهمترین معظلات شهرستان ری است.

توکلی یادآور شد: شهرداری تهران وعده تامین زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی روستاهایی که در کنار مرکز دفن زباله آراد کوه را داده بود ولی هرگز محقق نشد، همچنین به رغم تمام وعده‌های شهرداری تهران امروز خدمات حمل و نقل عمومی حتی برای زندان تهران بزرگ و خانواده زندانیان نیز ارائه نمی شود.

وی با بیان اینکه شهرستان ری با قرار گیری در مسیر ۱۷ استان جنوبی تهران از جمله شاهراه‌های مواصلاتی کشور محسوب می شود، افزود: متاسفانه هنوز شهرستان ری کمربندی مناسبی ندارد و کامیون‌های حامل بار باید از درون بخش‌ها و شهرهای آن عبور کنند.

فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: امروز ایجاد یک کمربندی استانداردی که موجب کاهش ترافیک در داخل شهرها شود مطالبه اصلی مردم شهرستان ری است که باید مسئولان  آن را جدی بگیرند.

توکلی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته ۲ دستگاه خودرو معاونت خدمات شهری شهرداری تهران به جرم رها کردن سگ‌های بلاصاحب در کهریزک توقیف شده است، اظهار داشت: رهای سازی این سگ‌ها مشکلات فراوانی به مردم جنوب تهران وارد کرده است که باید شهرداری تهران در خصوص آن تجدید نظر جدی کند.

توکلی با بیان اینکه اگر امروز به دنبال حفظ حاشیه حریم تهران هستم، باید در آن نگاه اقتصادی نداشته باشیم، یاد آور شد: تصمیم مربوط به حریم باید در شورای برنامه ریزی توسعه استان مطرح شود و هیچ دستگاهی خارج از محدوده اجازه صدور مجوز و دخالت در این امور را ندارد و موجب دوگانگی و نارضایتی مردم می شود.

وی در پایان با اشاره به لزوم تصمیم گیری در زمینه حریم خاطر نشان کرد: تا به حال موضوع حریم به دلیل مغایرت با قانون اساسی تصمیم گیری نشده و نگاه ما این است که باید طرح کارشناسی شده با رعایت حقوق مردم اجرایی شود.

در ادامه این برنامه رییس شورای اسلامی شهرستان ری اظهار داشت: اولویت اصلی مسئولان شهرستان ری با توجه به قدمت شش هزار ساله و وجود اماکن تاریخی و مذهبی باید ایجاد زیر ساخت و توسعه صنعت گردشگری باشد.

حسن خلیل آبادی به اشاره به مشکلات فراوان زیست محیطی که همگی آنها ناشی از استقرار صنایع آلاینده استان تهران در این منطقه شده است، افزود: توسعه صنعت گردشگری به دلیل آلاینده نبودن و سبز بودن آن باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری امروز دوشنبه با حضور حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری، حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، بخشداران و شهرداران این شهرستان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار