در روزهای گذشته مسئولان اظهارات ضد و نقیضی درباره منشاء بوی نامطبوع پایتخت داشتند.
کد خبر: ۸۰۹۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ 30 December 2019

به گزارش تابناک سمنان: «بوی نامطبوع باز هم به تهران بازگشت» خبری پرتکرار که مدت‌ها است  تیتر یک اخبار پایتخت شده و هرچند هفته یکبار مهمان تهران می‌شود.

از دی ماه سال گذشته بود که بوی نامطبوع مهمان ناخوانده پایتخت نشینان شد و پس از مدتی جستجو و گمانه‌زنی‌های بسیار منشأ این بوی بد ناشناخته ماند و در حال فراموشی بود که بازهم از آذر امسال به تهران بازگشت و هوای گرفته شهر را نامطبوع کرد.

پس از یکبار تجربه ناموفق در پیدا کردن منشأ اصلی بوی نامطبوع تهران این بار شهرداری، استانداری، آتش‌نشانی و به طور تمام نهادهای ذیربط به تکاپو افتادند تا سرمنشأ اصلی این بوی نامطبوع را پیدا کنند و از همین رو هر یک از نهادها گزارشی را در این باره منتشر کردند.

شهرداری تهران پس از بررسی‌های متعدد در تازه‌ترین گزارش خود گوگرد را منشأ بوی نامطبوع تهران معرفی کرد، بر اساس گزارش شهرداری تهران پس از گسترش بوی نامطبوع در برخی از مناطق تهران سازمان هواشناسی وارد عمل شد و ضمن بررسی‌ها جهت وزش باد را از سمت جنوب یا جنوب شرق اعلام کرد.

آلودگی هوا سناریوی تکراری بی پاسخ/ گزارشات ضد و نقیض دستگاه‌های مختلف درباره سر منشا هوای آلوده

شاد آباد رکورددار بیشترین بوی نامطبوع

یافته‌‌های شهرداری حاکی از آن بود که بوی بد تهران به دلیل پخش گوگرد است و افزایش ناگهانی غلظت SO2 سبب شده که گوگرد معلق در هوا بیشتر شود و بوی نامطبوع به شهر بیاید.

بر اساس  گزارشات ایستگاه هواشناسی حوالی شاد آباد و مناطق شهری ۱۶ و ۱۹ بوی نامطبوع بیش از دیگر مناطق وجود داشت البته این بوی نامطبوع تهران روند ثابتی نداشت و عوامل مؤثر دیگری همچون رطوبت هوا در انتشار آن دخیل بودند.

پس از اعلام نظر شهرداری درباره منشأ بوی بد نامطبوع تهران استانداری هم وارد عمل شد و مازوت را علت اصلی انتشار بوی نامطبوع در پایتخت دانست.

انوشیران محسنی بندپی استاندار تهران درباره منشأ بوی نامطبوع، گفت: گوگرد بر اثر سوخت مازوت حاصل می‌شود و پس از بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که SO2 موجود هوا بالا رفته به همین دلیل قرار شد که کارخانه سیمان تهران دیگر از مازوت استفاده نکند.

بوی نامطبوع سناریوی تکراری بی پاسخ/اظهارات ضد و نقیص مسئولان درباره سرمنشاء بوی نامطبوع پایتخت

دستگاه‌های متولی حقیقت را کتمان می‌کنند

گزارش‌‌های ضد و نقیض درباره منشأ بوی تهران تا آنجایی ادامه داشت که واکنش اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور را هم برانگیخت.

نجار در نشست خبری روز گذشته خود از کتمان حقیقت توسط دستگاه‌های صحبت کرد و درباره بوی نامطبوع تهران، گفت: نظرات متفاوتی درباره منشأ بوی نامطبوع تهران وجود دارد و گفته شده بوی نامطبوع از مرغداری و ... بوده است اما تا کنون به نتیجه‌ای درباره آن نرسیده‌ایم.

فاضلاب شهری ، مازوت، SO2، فاضلاب شهری، کارخانه سیمان جنوب تهران، پالایشگاه شهرری، دفن زباله در آرادکوه، مرغداری و حتی برخی شایعات درباره تغییر مسیر حرکت طبقات زمین و بازگشت گازهای گوگرد به تهران از جمله متهمان و عوامل اصلی انتشار بوی نامطبوع در شهر تهران هستند.

هنوز منشأ اصلی و دلیل علمی و منطقی درباره منشأ اصلی بوی نامطبوع تهران مشخص نشده و باید منتظر ماند و دید که آیا باز هم مسئولان همانند سال گذشته از پیدا کردن منشأ اصلی بوی بد تهران عاجز می‌مانند یا می‌توانند برای آن دلیل منطقی پیدا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار