فرماندار‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ پیشوا بر لزوم توجه به فعالیت اقتصادی عشایر در پیشوا تاکید کرد.
کد خبر: ۸۰۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ 30 December 2019

به گزارش تابناک تهران، حسین عباسی در آئین معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اظهار داشت: پیشوا با وسعت ۱۴ هزار هکتار اراضی زیر کشت و ۱۳۰۰ هکتار گلخانه، مرکز توجه استان تهران و حتی کشور در بحث تولیدات محصولات گلخانه‌ای و جالیزی است.

وی افزود: این شهرستان با داشتن حدود ۸۶ هزار دام سبک و ۵۰ هزار دام سنگین و برخورداری از واحدهای دامی نمونه کشوری نقش مهمی در تأمین فرآورده‌های لبنی و گوشتی استان تهران بر عهده دارد.

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: فعالان این حوزه در پیشوا، جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا را به کار گرفته و علاوه بر افزایش بهره وری تولید، در بحث اصلاح ژن و نژاد و کشت بافت نیز ورود کرده اند که نمونه آن را در واحد نمونه صفاری و یا مجتمع کشت و صنعت اتکا شاهد هستیم.

عباسی با تأکید بر اهمیت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به عنوان یکی از مزیت‌های پیشوا بیان کرد: وسعت گلخانه‌های تولید گل پیشوا حدود ۵ هکتار بوده و بزرگترین تولید گل آنتریوم خاورمیانه در این شهرستان واقع است و علاوه بر آن در تولید پایه رز پیوندی نیز ورود کرده که تاکنون از کشور هلند وارد می شده است.

وی افزود: از مدیر جدید جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا انتظار می‌رود ضمن توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود بخش کشاورزی و دامی شهرستان و ارتقای این ظرفیت‌ها، نسبت به حوزه عشایری شهرستان و نقشی که در تولید و اقتصاد شهرستان دارند، نیز دقت نظر لازم را داشته باشد.

فرماندار پیشوا صنعت و کشاورزی را دو حوزه مهم اقتصاد شهرستان دانست و گفت: تلاش می‌کنیم این دو بخش را همپا و در پیوند با یکدیگر پیش ببریم و برای تحقق این مهم به دنبال توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی در پیشوا هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت اهتمام جدی به جلسات شورای کشاورزی، افزود: مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی خارج از بافت روستاها یکی از وظایف مهم جهاد کشاورزی است و مدیر جدید این دستگاه باید از همت ویژه ای در این زمینه برخوردار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار