فرماندار شهرستان شمیرانات با بیان اینکه نظام بوروکراسی اداری ایران بی‌سواد، بی‌اختیار، تنبل و طلبکار است تصریح کرد: این ویژگی ها اصلی ترین عامل توسعه نیافتگی در ایران است.
کد خبر: ۸۰۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 30 December 2019

به گزارش تابناک تهران، سیاوش شهریور، روز یکشنبه در جلسهٔ شورای اقتصاد و سرمایه گذاری شمیرانات بیان داشت: تلاش ما در این شورا آن است تا در این روزهای سخت کشور با تعامل و هم افزایی دولت و مردم موانع را مرتفع و راهگشای جذب سرمایه و ایجاد اشتغال باشیم.

وی افزود: اقتصاد شهرستان شمیرانات به واسطهٔ توانمندی های فراوان طبیعی و گردشگری بویژه در فصل زمستان با ورزش های زمستانی، خدمات محور و گردشگری است.

این مقام مسئول خطاب به مسئولان شهرستان تأکید کرد: رؤسای ادارات باید راهگشای توسعهٔ اقتصادی باشند و موانع غیرضروری ایجاد نکنند تا طرح ها به سرانجام برسد. همچنین موظف هستند فرآیند اجرایی را تسریع و تمام اهتمام خود را برای پیگیری به کار گیرند.

شهریور خاطرنشان کرد: تمام طرح ها باید مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرا بگیرد چرا که کوچکترین عملیات اجرایی بدون برنامه ریزی می تواند در آیند تبعات بسیاری داشته باشد.

فرماندار شمیرانات تأکید کرد: انتظار داریم شهرداری منطقه یک در صدور مجوزات احداث مراکز تجاری تجدید نظر کند چرا که این روند رو به افزایش پاساژسازی در شمال پایتخت بنیادافکن است و منجر به مسائل متعددی از جمله مشکلات ترافیکی می شود.

بهروز صداقتی، معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرماندار شمیرانات نیز گفت: مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای حوزه آبریز سد لتیان و اینکه ۷۰ درصد از اراضی شهرستان در محدوده حفاظت شده محیط زیست قرار دارد، دو مانع بزرگ شمیرانات برای اجرای طرح های متعدد از جمله پروژه های اقتصادی و سرمایه گذاری است.

این مقام مسئول ابراز کرد: با توجه به محدودیت های موجود ما مسئولان موظفیم با تلاش و همفکری راهکارهای قانونی برای رفع این موانع را احصا و اجرایی کنیم.

سیروس قدرتی، معاون عمرانی فرماندار شمیرانات اذعان داشت: قطعاً در کنار محدودیت ها، ظرفیت های قانونی هم وجود دارد که می توانیم استفاده کنیم فقط باید عافیت طلبی را کنار بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: احداث پیست اسکی جدید شمشک یکی از پروژه های اشتغال زا و مهم در زمینهٔ جذب سرمایه و توریست است که عملیات اجرائی آن باید تسریع شود.

این مقام مسئول گفت: ما از حضور سرمایه گذاران در شهرستان بهره مند هستیم فقط باید زیرساخت ها را آماده و مسیر سرمایه گذاری را تسهیل کنیم.

مسعود ایلکا، رئیس اداره جهاد کشاورزی شمیرانات نیز در این جلسه اظهار داشت: در راستای اشتغال زایی، ارتقاء ارزش افزوده و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و با توجه به ظرفیت های شهرستان در تلاش هستیم تا اقداماتی در حوزهٔ اختیارات خود انجام دهیم.

وی تشریح کرد: احداث دامداری های کوچک خارج بافت روستایی، تولید قارچ های صدفی و دکمه ای، صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و دامداری از جمله طرح های مذکور است.

این مقام مسئول با اشاره به باقی طرح های سرمایه گذاری افزود: ایجاد گلخانه برای افزایش مدت کشاورزی از ۵ به ۱۲ ماه در شمیرانات و احداث سردخانه با توجه به تولید ۱۲۴ هزار تن محصول کشاورزی در سال، نیاز شهرستان هم تلقی می شود.

کامران اقتصادنیا، کارشناس اقتصادی فرمانداری شمیرانات و دبیر این شورا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هدف از تشکیل این شورا یکدستی و هم افزایی دستگاه های دولتی برای رفع موانع اجرایی بر سر راه سرمایه گذاران است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اشخاص و فعالان اقتصادی شهرستان در این شورا عضویت دارند این شورا پل ارتباطی میان بخش خصوصی و حاکمیت جهت تحقق رونق تولید خواهد بود.

شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار