به مناسبت یوم الله نهم دی
حدود صد نفر از استادان،اعضای هیئت علمی،کارشناسان،مدیران،پزشکان و پیراپزشکان سازمان بسیج جامعه پزشکی با انتشار بیانیه ای،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه بصیرت ملت ایران اسلامی در ۹ دی سال ۸۸، بار دیگر با آرمان های حضرت امام خمینی ره و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.
کد خبر: ۸۰۸۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ 27 December 2019

دکتر جواد احمدیان مسئول جامعه پزشکی استان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تابناک آذربایجان شرقی با اعلام این خبر افزود:حدود صد نفر از استادان،اعضای هیئت علمی،کارشناسان،مدیران،پزشکان و پیراپزشکان سازمان بسیج جامعه پزشکی با انتشار بیانیه ای،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه بصیرت ملت ایران اسلامی در ۹ دی سال ۸۸، بار دیگر با آرمان های حضرت امام خمینی ره و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.

متن بیانیه به شرح زیر است:


(( بسمه تعالی ))
بیانیه تحلیلی جمعی از اساتید، اعضاء هیات علمی و دست اندرکاران نظام سلامت کشور

نهم دی ماه 1388 یاد آور جوشش گسترده مردم با بصیرت ایران در اعلام برائت از قانون شکنان و محکومیت قاطع هشت ماه فتنه گری بود که با رمز آشوب (( تقلب در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خسارت جبران ناپذیری در ابعاد مادی و غیر مادی به کشور وارد کرد و سرانجام به ظهور فصل نوینی در پیوند((امت و امام)) منجر شد پیوندی که اینک پس از گذشت 10 سال از آن روز، همچنان نظام و این خاک پرگهر را از هجوم دشمن های خاموش و مدیریت های خسته مصون داشته است.
اینک در آستانه نهم دی ماه و در شرایطی که تنها چندی پیش و در آبان 98 شاهد وقایع دردناک در اعتراض به گرانی بنزین بودیم ضروری است تا به تحلیل از شرایط موجود بپردازیم.
در این میان، روایت های ناصحیح، تحریف گونه و اغراق آمیز از رخدادهای تلخ آبان ماه و آنچه مردم از نزدیک شاهد آن بودند، خود می تواند شاخصی باشد برای فهم((صداقت)) برخی از چهره ها و جریانات سیاسی و صنفی که اینک به جای پذیرش سهم خود در شرایط نامطلوب اقتصادی ، شکاف طبقاتی و تلاش برای تصحیح خطاهای گذشته، همچنان می کوشند تا جای حق و باطل را عوض کرده با قلب واقعیات، از پاسخ گویی شانه خالی کنند.
بدون شک انباشت تجربه های ملت شریف ایران طی ادوار گذشته باعث رشد خودآگاهی در بیان اعتراضات و جدا کردن صف خود از هسته های سازمان یافته تخریب و آدم کشی شد. از این رو این شبکه پس از گذشت تنها یک روز از شروع اعتراضات، ناچار شد تا به سرعت آخرین پرده های آموخته شده خود را اجرا کند و از آنجا بود که شاهد اقدامات سبعانه از جمله آتش زدن اماکن عمومی و خصوصی، تعرض به امدادگران و آمبولانس ها، آتش زدن کارگر پمپ بنزین، بکارگیری سلاح های جنگی در برخی از شهرها و تخریب برخی مراکز اورژانس و بیمارستان ها و به شهادت رساندن جمعی از مردم بی گناه و رنج کشیده و نیز تعدادی از سربازان رشید امنیت و استقلال کشور بودیم.
اما جای تاسف و شگفتی است که چگونه برخی از چهره های سیاسی و حتی صنفی که به دلیل تغییر سبک زندگی و مبانی اعتقادی اولیه سال هاست که از واقعیت های ملموس اقتصادی دور بوده و صراحتا از عدم اعتقاد به مفاهیمی از جمله ((عدالت اجتماعی)) ، ((اقتصاد مقاومتی و خوداتّکا)) ، ((استقلال در سیاست خارجی)) و ((ایثار و کار جهادی)) دم می زدند، امروزه به بیان روایتی دروغ، با دشمنان قسم خورده(( هم زبان)) شدند، دشمنانی که حتی از ((تحریم غیر انسانی دارو و تجهیزات پزشکی و تحریم اندیشمندان و اساتید پزشکی)) نیز ابایی ندارند.
اینک ما جمعی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی فعّالین ضمنی سلامت اعلام می کنیم:
1 – همه راه حل های مشکلات مزمن شده کشور در اندیشه، توان و ظرفیت های همین ملک و ملّت نهفته است و سیری در تاریخ این مرز پرگهر به روشنی بیانگر این حقیقت است که نگاه به بیرون به خصوص به غرب و نسخه های وارداتی آن، نتیجه ای جز((به باد رفتن فرصت ها)) و ((تشدید وابستگی)) نداشته است؛ فرصت دادن به انبوه جوانان نسل دوّم و سوّم می تواند موتور محرکه دولت و همه نهادهای مسئول در کشور باشد.
2 – از همه نخبگان و چهرهای علمی کشور به ویژه همکارانمان در نظام سلامت می خواهیم با تقویت اصل((حق اعتراض مردم)) صدای بلند آن ها باشند و در این راستا نگذارند ردّ بی تدبیری ها، بی کفایتی ها، انتصابات رانتی و طرح های تحوّل غیر اصولی که باعث خسارت های فراوان مالی و ساختاری شد، گم شود در این خصوص همواره باید مراقب ابعاد پیچیده جنگ شناختی دشمن بوده و از در افتادن در اشتباه محاسباتی بر حذر بود.
3 – همزمانی حوادث داخلی در ایران با رخدادهای مشابه در عراق و لبنان آن هم در شرایطی که محور مقاومت در مقابل محور ((غربی – عِبری- عَربی)) در حال فتح آخرین سنگرهای ژئواستراتژِیک در منطقه و نهادینه کردن باور(( اسلام انقلابی و عقلانیّت دینی)) بود، ایجاب می کند تا سطح تحلیل ها از یک اعتراض ساده مردمی فراتر رود، چه آنکه تشابهات زیاد این حوادث زنجیره ای از جمله: تلاش گسترده برای کشته سازی، حمله به مراکز نظامی و شکستن حرمت اماکن مقدس، غارت مراکز عمومی، حملات پارتیزانی، مجهزبودن آشوب گران به تجهیزات مدرن، منابع مشترک تامین مالی حلقه های اغتشاش، حمایت گسترده روانی،رسانه ای و دیپلماتیک و ... همگی نشان از یک برنامه از پیش تعیین شده در منطقه می دهد.
4 – بایسته است مسئولین امر به ویژه در دولت ، با تمام تلاش و بکارگیری همه ظرفیت های موجود اجازه ندهند تا افزایش قیمت سوخت، باعث روند افزایش قیمت دیگر کالاها و خدمات شود، فضای کسب و کار و معاش مردم محتاج ثبات و آرامش است و هرگونه تولید التهاب با ابلاغ طرح های غیر کارشناسانه می تواند بستر جدیدی برای اغتشاش و آسیب مجدد به منابع مادی و سرمایه های اجتماعی شود.
5- از مسئولین پرتلاش نظام سلامت
می خواهیم بیش از پیش در شکستن سد چند لایه تحریم های ظالمانه ای که آمریکا در حوزه واردات دارو و تجهیزات پزشکی بر علیه کشورمان سامان دهی نموده؛ به نیروهای جهادی و معتقد به جنگ اقتصادی اتکا نماید، بدون شک اقدام اخیر وزارت خزانه داری آمریکا در خصوص تشدید فشار به شرکت های دارویی بین المللی و اجبار آنها به ارائه کلیه تراکشن های مالی، آخرین تلاش های وقیحانه و برگی دیگر از دفتر سیاه حقوق بشر آمریکایی و محکوم به شکست است.
در پایان ضمن گرامی داشت یاد و راه شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای حوزه بهداشت و درمان کشور و اعلام حمایت قاطع از رهنمود های مقام معظّم رهبری که باعث جدا شدن صف مردم معترض از اغتشاش گران شد؛ حمایت خود را از همه مسئولان خدوم در دولت، مجلس شورای اسلامی، نهادهای انتظامی و امنیتی اعلام نموده و از مردم با بصیرت ایران می خواهیم در آستانه انتخابات سرنوشت ساز آینده کسانی را برگزینند که از هم اکنون جانب صداقت را رعایت نموده و از وعده های ناممکن اجتناب می کنند؛ بی شک ایران بزرگ، امروز بیش از پیش نیازمند مجلسی است که قادر باشد امید و کارآمدی را در پرتو حکومت دینی احیاء نماید.


والسلام علی من التبع الهدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار