رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: پذیرش کنوانسیون‌های FATF مانند طناب داری است که ما به گردن خودمان می‌اندازیم.
کد خبر: ۸۰۸۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹ 25 December 2019

به گزارش «تابناک کرمان» محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به معایب پیوستن به کنوانسیون‌های مربوط به FATF گفت: در شرایطی که ما در تحریم اقتصادی به سر می‌بریم و اینکه آمریکا تمام کنسولگری‌های خود را در دنیا بسیج کرده تا مانع ارتباطات اقتصادی ما با سایر کشورها و به ویژه شرکت‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شود پیوستن به FATF به مصلحت نیست و همان‌طور که گفتم آمریکا تمام توانش را بسیج کرده تا شرکت‌هایی را که با جمهوری اسلامی ایران تجارتی دارند شناسایی و با آنها برخورد کند.

پذیرش کنوانسیون‌های FATF طناب داری است که به گردنمان می‌اندازیم_زاهدی

وی افزود: نزدیک 400 نفر در میز مربوط به ایران در وزارت خزانه‌داری آمریکا فعالیت دارند تا فعالیت‌های اقتصادی و تجاری ما با شرکت‌ها و کشورهای مختلف را رصد کنند که در طول دو سال گذشته حدود 100 نفر به این میز اضافه شدند تا معاملات ما را رصد کنند و  این به غیر از فعالیت‌های کنسولگری‌های آمریکا در سراسر دنیا برای رصد معاملات تجاری ایران است. 

زاهدی اظهار داشت: در این شرایط FATF مثل طناب داری است که ما به آن را به گردن خودمان آویزان کنیم و عملاً با عضویت در کنوانسیون‌های آن، ما راه‌های معاملات تجاری خود و دور زدن تحریم‌ها را در اختیار دشمن قرار می‌دهیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس خاطرنشان کرد: در شرایط عادی اقتصادی عضویت در کنوانسیون‌های FATF خوب است، هیچ مانعی هم ندارد اما در شرایط فعلی که آمریکا درصدد است تا هر روزنه‌ای را که ما از آن طریق معاملاتمان را انجام می‌دهیم کور کند، عضویت در کنوانسیون‌های FATF به صلاح کشور نیست. 

وی افزود: عضویت ما در FATF به این معناست که راه‌ها و کانال‌های تجاری خودمان در حوزه‌های مختلف را در اختیار آمریکا قرار دهیم تا آنها را مسدود کند. 

نماینده مردم کرمان در مجلس در پایان گفت: پذیرش کنوانسیون‌های FATF در شرایط جنگ اقتصادی به ضرر ما است اگر چه ما شفافیت در معاملات اقتصادی را قبول داریم اما این شفافیت باید در یک شرایط کاملاً عادی باشد نه اینکه شرایط، شرایط تحمیل فشارها و تحریم‌های اقتصادی باشد. 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار