رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران سهم کلیه منابع آلاینده در انتشار سالانه گازها و ذرات معلق پایتخت را اعلام کرد.
کد خبر: ۸۰۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ 24 December 2019

به گزارش تابناک تهران، غلامحسین محمدی عصر دوشنبه در توئیتی با انتشار جداولی از عوامل آلاینده پایتخت و مشخص کردن سهم آنها در آلایندگی بر اساس آخرین ‎سیاهه منتشر شده در سال۹۶ تاکید کرد: سایر اطلاعاتی که در فضای مجازی منتشر شده است مورد تایید ‎شهرداری نیست.

وی ادامه داد: مبنای تصمیمات در شهرداری تهران گزارش حاضر است.

در این  جدول ها سهم منابع متحرک در تولید آلاینده های گازی بیش از ۸۰ درصد و در بخش ذرات معلق بیش از ۶۰ درصد ذکر شده است که خودروهای سواری، موتورسیکلت و تاکسی ها بیشترین سهم آلودگی را در منابع متحرک دارند.

همچنین نیروگاه ها در تولید آلاینده های گازی با بیش از ۵ درصد و در بخش ذرات معلق با بیش از ۱۲ درصد و  پالایشگاه ها با ۴ درصد در تولید آلاینده های گازی و ذرات معلق بیشترین سهم را داشته و در رتبه بعدی قرار دارند.

در این جداول پس از منابع متحرک، نیروگاه ها و پالایشگاه ها، آلاینده های خانگی، تجاری و اداری، صنایع و جایگاه های سوخت قرار گرفته اند.

هوای پایتخت در سومین روز هفته با شاخص لحظه ای ۱۲۰ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار