معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه از ۳۵۲ محله پایتخت، ۱۲ محله فاقد پارک است، گفت: طی ۲ سال گذشته در ۵ محله بوستان احداث شد.
کد خبر: ۸۰۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 23 December 2019

به گزارش تابناک تهران، مجتبی یزدانی در نشستی با حضور شهرداران مناطق مختلف پایتخت بر تسریع در روند تملک باغات و زمین‌های واجد شرایط شناسایی شده برای احداث بوستان تاکید کرد.
وی در این جلسه پس از ارائه گزارشی در خصوص عملکرد کارگروه تملک باغات با بیان اینکه در سطح شهر تهران ۶ منطقه (۷،۸،۱۰،۱۱،۱۲ و ۱۷) سرانه فضای سبز پایین تری نسبت به سایر مناطق دارند، گفت: لزوم توجه ویژه به این مبحث جزو خواسته های اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تهران است که باید در این بخش توجه بیشتری به این موضوع داشته باشیم.
یزدانی خاطرنشان کرد: احداث بوستان در ۱۲ محله تهران که فاقد پارک است در اولویت کاری معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری است.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: شهرداران مناطقی که سرانه فضای سبز در مناطق تحت هدایت آنها کم است باید از محل اخذ عوارض حاصل از اجرای لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها و با تملک باغات و اراضی مشجر واقع در محدوده خود و تبدیل آن به بوستان عمومی، نسبت به افزایش سرانه فضای سبز منطقه خود اقدام کنند.
همچنین در این جلسه اراضی معرفی شده در مناطق ۱۴ و ۱۶ نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد مستندات مربوطه جهت تعیین اولویت تملک به حوزه خدمات شهری و سازمان بوستان ها ارسال شود.
براساس این گزارش، در جریان این جلسه شهرداران مناطق ۷،۸،۱۰،۱۱،۱۲ و ۱۷ به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و مشکلات و موانع پیش رو در راستای تملک باغات و زمین هایی که شرایط تبدیل شدن به فضای سبز عمومی را دارند مطرح و در این خصوص بحث و تبادل نظر و راهکارهای لازم ارائه شد.
همچنین معاون شهردار تهران بر موضوعاتی چون لزوم جانمایی های کارشناسی شده جهت ساخت سرویس های بهداشتی در نقاط پیش بینی شده الزاما خارج از بوستان ها، انتقال چوب و سرشاخه جمع آوری شده در مناطق به نقاط تعیین شده از سوی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران و ساماندهی مشاغل بی کانون در مناطق تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار