رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: با توجه به نیاز شرکت‌های موادغذایی به شکر اولین کارخانه شهد قند پاکدشت بهمن ماه امسال افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۸۰۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ 23 December 2019

به گزارش تابناک تهران، یدالله صادقی روز یکشنبه در بیست و یکمین جلسه کارگروه رونق تولید که در استانداری تهران برگزار شد، افزود: فاز نخست کارخانه شهد قند در دی ماه امسال به صورت آزمایشی و در بهمن ماه به صورت رسمی افتتاح می شود.
وی با بیان اینکه شکر مورد نیاز استان تهران از استان های خوزستان، البرز و خراسان تامین می شود افزود: فعالان صنف قند از تولید سنتی محصولات قندی وارد فاز صنعتی تولید شکر می شوند.
صادقی گفت: با بهره برداری از فاز اول این کارخانه سالانه ١٠٠ هزار تن شکر تصفیه و تبدیل به محصولات قندی می‌شود و در طرح توسعه ای آن ۵٠٠ هزار تن شکر در استان تهران تولید می شود و حتی می تواند نیاز استان های همجوار را تامین می کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اضافه کرد: مواد تولیدی آن به مصرف کارخانه های صنعتی می رسد و تامین کننده بازار بزرگ تهران با ١۵ میلیون نفر جمعیت است.
صادقی با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی برای راه اندازی این کارخانه گاز آن است گفت: گازرسانی به این کارخانه با هماهنگی و قول مساعد مسئولان شرکت گاز استان به زودی انجام می شود.
وی تصریح کرد: تاکنون حدود ١۴٠ تا ١۵٠ میلیارد تومان برای ساخت این کارخانه سرمایه گذاری شده است.
صادقی با بیان اینکه هر ماه هفت تا هشت هزار تن شکر برای نیاز استان شکر باید تولید شود، افزود: روزانه دو تا سه هزار تن شکر برای مصارف کارخانه های صنعتی و خانگی در استان تهران نیاز است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در خصوص افزایش ظرفیت کارخانه ها نیز گفت: افزایش ظرفیت کارخانه ها منوط به پروانه است و آن نیز منوط به اصلاح پروانه با تایید محیط زیست است.
صادقی گفت: در صورتی که دولت با افزایش ظرفیت کارخانه ها و تکمیل زنجیره تولید و بازسازی و نوسازی کارخانه ها موافقت کند علاوه بر کاهش آلودگی هوا به نحو چشم گیری اشتغال در استان افزایش می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار