رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: رسیدگی به صلاحیت ها دیروز بر اساس شاخص قانونی تا ساعت ۲۴ به اتمام رسید که در نتیجه ۹۵ درصد داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان تایید صلاحیت شدند.
کد خبر: ۸۰۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 18 December 2019

به گزارش تابناک تهران، شکراله حسن بیگی در جلسه مشترک ستاد انتخابات استان تهران با شهرستان شهریار اظهار داشت: پنج درصد رد صلاحیت شدند که بخش عمده‌ای از آنان نیز به سبب نقص پرونده های تکمیلی و بخش محدودی تحت تاثیر استعلام از مراکز چهارگانه یعنی وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و ثبت احوال بوده است.
 
وی افزود: امروز ابلاغ رد صلاحیت ها به افراد به صورت پیامکی و مکاتبی انجام می شود و بر اساس قانون، افراد رد صلاحیت شده که در بخش مراکز چهارگانه و یا نقص پرونده اعتراض داشته باشند از فردا به مدت چهار روز فرصت دارند شکایت خود را به هیات نظارت استان ارسال کنند.
 
رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به انجام فرایند انتخابات این دوره بیان داشت: طبق قانون انتخابات سه مرحله از مراحل انتخابات را پشت سر گذاشتیم که مرحله اول ثبت نام داوطلبان در حوزه‌های انتخابیه، مرحله دوم تشکیل هیات‌های اجرایی در استان تهران و مرحله سوم تعیین صلاحیت‌ها بود.
 
وی ادامه داد: ثبت نام داوطلبان انتخابات در حوزه‌های مختلف انتخابیه استان تهران به مدت یک هفته انجام شد که در نهایت سه هزار و ۶۸۰ داوطلب در استان تهران ثبت‌نام کردند که ۲۵ درصد کل ثبت‌نام‌های کشور را به خود اختصاص داده است.
 
حسن بیگی بیان کرد:  ۳۷ هیئت اجرایی در استان تهران تشکیل شده که با توجه به حساسیت سیاسی استان تهران و حضور افکار و گروه‌های مختلف سیاسی ثبت‌نام به صورت ویژه و با افزایش تعداد داوطلبان نسبت به دوره های گذشته همراه بود که نوید انتخابات پرشور و حضور حداکثری مردم در دوم اسفند ماه را می‌دهد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس و ماده ۷۷ قانون خبرگان رهبری افزود: طبق این قوانین کلیه دستگاه های عمومی و دولتی باید تمامی امکانات را در اختیار ستادهای انتخابات قرار دهند، به علاوه با توجه به اقدام به موقع ستاد انتخابات استان تهران در زمینه تشکیل ستاد در موعد مقرر، انجام تمامی مراحل مربوط به فرایندهای قانونی بر اساس زمان اعلام شده از سوی وزارت کشور در انجام وظایف محوله عملکرد قابل قبولی داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار