استاندار تهران گفت: این استان و قم در سطح کشور، پایین ترین سرانه بودجه سال ۹۹ را دارند.
کد خبر: ۸۰۶۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ 18 December 2019

به گزارش تابناک تهران، انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در شورای برنامه ریزی استان تهران افزود: باید دستگاه های ملی در سرانه بودجه این استان محاسبه می شدند که این اتفاق نیفتاده است.

وی یادآورشد: این مشکل، خود را در شهرهای پیرامونی نشان می دهد و از همین رو بسیاری از سرانه ها در شهرستان ها پایین تر از متوسط کشور است و حتی در مساله امنیتی مانند فعالیت کلانتری ها خود را نشان می دهد.

محسنی بندپی اظهارداشت: بودجه استان تهران در ابعاد مختلف کم است و در سازمان برنامه و بودجه گوش شنوایی برای انتقال این مساله پیدا نکردیم.

استاندار تهران گفت: باید پیگیری های لازم برای انتقال این مساله به سازمان برنامه و بودجه انجام شود.

وی در ادامه جلسه در خصوص لزوم مقاوم سازی منازل مسکونی روستاییان این استان خاطرنشان کرد: زلزله خبر نمی کند و ایران کشوری حادثه خیز محسوب می شود و به طور معمول در این حوادث روستاها بیشترین خسارت را می بینند.

محسنی بندپی ادامه داد: از همین رو به هر میزان که بتوان برای مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی این استان اقدام کرد، در کاهش خسارت های جانی و مالی روستاییان در زمان وقوع حوادث موثر است.

مشکلات شهری در حاشیه شهرها

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه گفت: بیش از ۸۰ درصد مشکلات شهرهای استان تهران به مناطق حاشیه ای بر می گردد که نقطه اصلی آن در سه شهرستان قدس، ملارد و شهریار متمرکز شده است.

قاسم میرزایی نکو اعلام کرد: هیچ کدام از استعلام ها در خصوص تعیین محدوده برای شهرها و روستاهای این استان به نتیجه نرسیده و طرح های هادی تهیه شده به نتیجه ای ختم نشده است.

۱۴۳ هزار واحد مسکونی روستایی فرسوده در تهران

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران نیز در ادامه این جلسه اضافه کرد: از ۲۲۶ هزار واحد مسکونی روستایی این استان، ۱۴۳ هزار واحد مسکونی معادل ۶۳ درصد واحدهای روستایی نیازمند بهسازی و مقاوم سازی هستند.

غلامرضا صالحی تصریح کرد: تسهیلات به میزان کافی برای نوسازی این واحدهای مسکونی در اختیار است اما روستاییان چندان از این فرصت استقبال نمی کنند.

وی افزود: مشکل بی رغبتی روستاییان از این تسهیلات، به مساله شرایط سخت بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات است که از جمله این شرایط می توان به مطالبه سه ضامن اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار