بابک صحرایی گفت : مدرسه پینوکیو دغدغه‌ها و سلایق مختلف مخاطب را در نظر گرفته است.
کد خبر: ۸۰۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ 17 December 2019

به گزارش تابناک تهران، بابک صحرایی، بازیگر نقش راوی در نمایش مدرسه پینوکیو در گفتگو با برنا با اشاره بر فضای رئالیسم جادویی در این نمایش، گفت: مدرسه پینوکیو دارای سه وجه انسانی، اجتماعی و عاشقانه است، بدین شکل که قصه‌‌هایی به صورت موازی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و تحلیلى برگرفته از این سه وجه را به مخاطب ارائه مى دهند

صحرایی در پاسخ به سوالی مبنی بر انتخاب این نمایش به عنوان اولین تجربه بازیگری، خاطرنشان کرد: هیچگاه دغدغه بازیگری نداشته‌ام، پیش از این نیز بارها توسط کارگردانان مطرح سینما و تئاتر برای بازیگری دعوت به کار شده بودم، اما علاقه و دغدغه‌ای برای اینکار نداشته و به همین دلیل در این حوزه وارد نشدم. از گذشته به آثار آرش سنجابی در دو وجه کارگردانی و نویسندگی علاقه‌مند بوده و آن‌هارا دنبال می‌کردم. نقش راوی در این نمایش به نوعی نزدیک به شخصیت خودم بود و متن آن نیز جذابیت فوق العاده‌ای برای من داشت، به همین دلیل این پیشنهاد را پذیرفتم.

این ترانه‌سرا مطرح کشورمان، ادامه داد: صحنه تئاتر یک اتفاق سحرآمیز و عجیب است، بنابر علاقه شخصی از دوران کودکی و فعالیت‌های هنری و رسانه‌ای از مخاطبان پر و پا قرص تئاتر بوده و هستم اما بازی در این صحنه با تماشای آن بسیار متفاوت است و بازیگری در تئاتر جهان دیگری است که سختی‌ها و لذت‌های خاص خودش را دارد.

ترانه سرا قطعه باغ مژده، اثر حامی گفت: تئاتر این روزها رونق بسیار خوبی دارد، سالن‌های بسیاری برای اجرا وجود دارد و امروز اگر فردی بخواهد اجرایی را به روی صحنه ببرد باید مدت ها در صف انتظار سالن نمایش باشد؛ در کنار این امر، باید پذیرفت زمانی‌که کمیت بالا می‌رود مخاطب علاوه بر نمایش خوب، نمایشی که متاسفانه به سطح قابل قبول نرسیده را نیز تماشا خواهد کرد. آنچه مهم است این است که در این عرصه می‌بایست از چهره‌های اصلی تئاتر بیشتر استفاده شود، البته که این موضوع نفی کننده حضور چهره‌های جدید در این هنر نخواهد بود.

وی ادامه داد: این اتفاق، یعنى حضور چهره هاى جدید زمانی دچار مشکل خواهد شد که فرد شایستگی حضور بر صحنه تئاتر را نداشته باشد، خوشبختانه تعداد این افراد بسیار کم است. عمده بازیگران جدید و چهره‌ها از عهده نقشی که به آن‌ها داده می‌شود بر می‌آیند اما آنچه حائز اهمیت است، موضوع بازیگران تئاتری است که باوجود توانایی‌های بسیار بالا، متاسفانه پیشنهادی ندارند و در این دوران رونق حضور ندارند. بدون شک حضور این افراد در این دوران سطح تئاتر را بالاتر خواهد برد.

صحرایی با اشاره بر 5 ماه تمرین برای بازی در این نمایش، ابراز داشت: زمانی‌که تمرین‌های این نمایش آغاز شد بارها به موضوع نحوه صحیح حضورم در عرصه تئاتر فکر می‌کردم و حتی در ابتداى مسیر بارها به کارگردان نمایش گفتم که اگر متوجه شوم که از عهده ایفاى نقشم بر نمى آیم و به بازی دیگران و کلیت کار ضربه خواهم زدم بدون شک در این عرصه حضور پیدا نخواهم کرد، اما با تمرین‌های فراوانی که بدون شک یک نیاز مبرم بود، به نتیجه مناسب رسیدیم البته که تا مرز بازیگر شدن، فاصله زیادى دارم. براى بازى در "مدرسه پینوکیو" پنج ماه تمرین کردم و از تجربیات کارگردان و دیگر دوستان ارزشمتد و بزرگى که در این عرصه دارم کمک گرفتم که بتوانم خودم را به سطح رضایت بخشى برسانم. در نهایت با راهنمایى ها و دانش خوب آرش سنجابى توانستم این مسیر را به نحو مناسبى طى کنم.

وی ادامه داد: مدرسه پینوکیو برای عموم مردم با دغدغه‌ها و سلایق مختلف نوشته شده و در نظر گرفته است، عمیقا علاقمندم تا اقشار مختلف مردم این نمایش تماشا کنند.

بابک صحرایی بازیگر نقش راوی در نمایش مدرسه پینوکیو در پایان بیان کرد: در روزگاری زندگی مى کنیم که بیشتر از هرچیزی نیازمند همدلی و عقلانیت هستیم، حاشیه‌ها و جنجال‌هایی که مارا از مسیر اصلی دور می‌کند در تمام وجوه زندگی ما و به خصوص عرصه هنر حضور دارد. ایران نیز دارای مردمان با استعداد و هنرمند بسیاری است که در این میان نیاز است تا افراد با تجربه با نگاهی دقیق‌تر و همدلانه به استعدادهای جدید کمک کنند تا استعدادهای جدید به خوبی پرورش یابند؛ بدون شک هرچه با یکدیگر مهربان‌تر باشیم،  در وجوه مختلف زندگی رشد و آرامش بیشترى خواهیم داشت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار