مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین از کشاورزان خواست تا با مراجعه به نمایندگی‌های جهاد در بخش‌های مرکزی و جوادآباد، نسبت به بیمه محصولات خود در برابر حوادث اقدام کنند.
کد خبر: ۸۰۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 17 December 2019

به گزارش تابناک تهران، احمد فدایی اردستانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: محصول دست کشاورزان، موجود زنده‌ای است که با تغییرات ایجاد شده در دما، آب و خاک، می‌تواند به یکباره نابود شود.
وی افزود: فعالیت در بخش کشاورزی به دلیل وابستگی مستقیم به شرایط جوی از خطر پذیری بالایی برخوردار است و این مر، موضوع پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت کرده است چرا که ممکن است کل محصول یک مزرعه به یکباره نابود شود.
وی با اشاره به اجرای طرح بیمه محصولات کشاورزی در دو بخش مرکزی و جوادآباد گفت: پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی در سه سطح تعریف شده و حق بیمه هر هکتار از اراضی زیر کشت محصولات از ۱۸۰ هزار تومان در سطح سه تا ۳۶۰ هزار تومان در سطح یک متغیر است.
فدایی گفت: میزان پرداخت خسارت محصولات کشاورزی تا سقف ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در موارد سرمازدگی، ریزش محصولات، سیل و سایر حوادث است.
وی با اشاره به بارش برف در هفته پایانی آبانماه امسال گفت: در اثر بارش برف، مقدار زیادی از محصول ذرت علوفه‌ای شهرستان به دلیل سرمازدگی از بین رفت که اکثر این مزارع بیمه نبودند و امکان جبران خسارت کشاورزان میسر نگردید.
مدیر جهاد کشاورزی ورامین  گفت: به منظور ترغیب کشاورزان کلزاکار برای بیمه این محصول استراتژیک، هزینه بیمه هر هکتار این محصول، ۵۰ هزار تومان می‌باشد.
وی اظهار کرد: تا کنون ۳۶۰ هکتار از اراضی زیر کشت کلزا و ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت گندم و جو شهرستان ورامین از سوی کشاورزان بیمه شده است.
وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی زیر کشت محصولات ورامین بیمه شده بودند.
ورامین با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده و از ۸۰ هزار هکتاراراضی کشاورزی قابل کشت برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار