استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به آلودگی شدید هوای تبریز و چند شهر اقماری این شهرستان، از شهروندان درخواست کرد برای کاهش میزان آلاینده‌ها از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.
کد خبر: ۸۰۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴ 15 December 2019

به گزارش تابناک تبریز، استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به اینکه هوای شهر تبریز در حال حاضر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد، افزود: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری وضعیت جوی شهر تبریز تا صبح روز سه‌شنبه، احتمال افزایش آلودگی هوا طی امروز و فردا وجود دارد.

محمدرضا پورمحمدی با اشاره به اینکه آلودگی هوا براساس شاخص‌ها تعیین می‌شود، افزود: در روزهای گذشته آلودگی هوای تبریز به حد نصاب وضعیت ناسالم نرسیده بود و دلیلی برای تعطیلی مدارس وجود نداشت.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه اقدامات لازم برای کاهش آلودگی هوا باید از سوی دستگاه‌های مسئول جدی گرفته شود، گفت: سلامت مردم مهم‌تر از هر چیزی است و اجرای بی‌کم‌وکاست قوانین مربوط به آلاینده‌ها ضروری است.

وی با قدردانی از اقدامات شهرداری تبریز در توسعه حمل‌ونقل عمومی و فضای سبز، گفت: استفاده از حمل‌ونقل عمومی باید به یک فرهنگ تبدیل شود که این موضوع نیازمند آموزش و توجیه افکار عمومی نسبت به فواید حمل‌ونقل عمومی است.

پورمحمدی با تأکید بر مدیریت تقاضای سفرهای درون‌شهری در تبریز، گفت: طرح‌های مرتبط در این زمینه ازجمله طرح زوج و فرد و محدوده LEZ بویژه در نیمه دوم سال که همواره با مسأله آلودگی هوا مواجه هستیم باید با جدیت اجرا شوند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه صنایع و کارخانه‌ها دومین عامل آلایندگی هوا بعد از وسایط نقلیه هستند، افزود: ضمن پایش‌های جدی و مستمر وضعیت صنایع از سوی دستگاه‌های مسئول، خود صنایع نیز باید نسبت به استفاده از روش‌های جدید کاهش آلایندگی اقدام کنند.

وی تأکید کرد: عوارض آلایندگی صنایع باید صرف اقداماتی نظیر توسعه فضای سبز و توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی شود.

پورمحمدی با اشاره به اینکه تعداد روزهای ناسالم شهر تبریز نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است، افزود: قطعاً با کنترل شرایط و اجرای طرح‌های مربوط به کاهش آلودگی هوا، در آینده وضعیت بهتری خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :