در گفتگو با تابناک تهران مطرح شد؛
معاونت فناوری اطلاعات بانک ایران زمین گفت: دیجیتالی شدن بدین معناست که یک بانک در ازای ساخت محصول، سرویس‌های متفاوت و قابل قبولی را تولید نماید و ساخت محصول را به دیگری بسپارد. همچنان این عرصه هدف بانک ایران‌زمین خواهد بود و در این راستا اقدامات فراوانی نیز انجام گرفته و خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۰۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ 17 December 2019

Image result for ‫فرهاد اینالوئی‬‎

فرهاد اینالوئی ، معاونت فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در گفتگو با تابناک تهران با اشاره بر اینکه بانک ایران زمین از گذشته درحال فعالیت در عرصه دیجیتال است، گفت: در سه سال اخیر باتوجه به استراتژی بان‌داری دیجیتال، حوزه فناوری اطلاعات به عنوان واحد پیشران این حوزه وظیفه فعال‌سازی زیرساخت و حوزه‌های جانبی این موضوع را برعهده دارد. برهمین اساس، پروژه‌های بسیاری در این مسیر قراردارند که انشاالله تا سال 1400 که این برنامه 5 ساله به پایان می‌رسد، بانک ایران‌زمین به‌عنوان یک بانک تمام دیجیتال در عرصه بانکداری جمهوری اسلامی ایران شناخته شود.

وی ادامه داد: به همین منظور تا به امروز فعالیت‌های بسیاری انجام شده است که ایجاد شعب دیجیتال، تاسیس مرکز نوآوری دیجیتال، حمایت از استارت‌‎آپ‌ها و عرضه پلت فرم بانکداری باز از جمله این فعالیت‌ها می‌باشد که خوشبختانه تاکنون توانسته است توجه بسیاری از هموطنان را به خود جلب نماید.

اینالوئی با اشاره بر رونمایی از مرکز تماس ایران زمین، خاطرنشان کرد: در نمایشگاه تراکنش از محصول جدیدی تحت عنوان مرکز تماس ایران زمین یا پدیکال که به طور کامل توسط فضای دیجیتال و شرکت پریسا انفورماتیک اداره خواهد شد، رونمایی شده است. در این اپلیکیشن این امکان به مشتری داده شده است که بتواند با نصب آن، با بانک ایران‌زمین ارتباط برقرار کند؛ این ارتباط پیش از این تنها به صورت تماس تلفنی امکان پذیر بوده است.

معاونت فناوری اطلاعات بانک ایران زمین افزود: در ادامه این فرآیند هلدینگی تحت عنوان جهان ارقام پارس(جامپ) ایجاد شد تا بتواند در حوزه کسب و کارهای اینترنتی فعالیت نماید و اتفاقات جدیدی را رقم بزند. علاوه‌براین در حوزه آگاهی‌ رسانی به همکاران و مخاطبین در خصوص تفاوت بانکداری دیجیتال و سنتی نیز فعالیت‌های بسیاری از سوی بانک ایران زمین انجام شده است.

وی ادامه داد: موضوع بانک دیجیتال در گذشته مطرح نبود اما بانک ایران‌زمین با شعار بانکداری دیجیتال پا در این عرصه قرار داد و امروز وزارت اقتصاد و دارایی به‌عنوان رئیس مجموعه‌ بانک‌های دولتی، به بانک‌های تابع خود دستور دیجیتالی شدن را می‌دهد. این امر در ابتدایی‌ترین حالت خود موضوع انتخاب استراتژی درست توسط بانک ایران‌زمین در سه سال گذشته را نشان می‌دهد چراکه این بانک با مطالعه و کارشناسی به دنیای دیجیتال روی آورده و در این باره هیچگونه اجباری مطرح نبوده است.

این استاد دانشگاه با اشاره بر موضوع بان‌داری دیجیتال، ابراز داشت: دیجیتالی شدن بدین معناست که یک بانک در ازای ساخت محصول، سرویس‌های متفاوت و قابل قبولی را تولید نماید و ساخت محصول را به دیگری بسپارد. همچنان این عرصه هدف بانک ایران‌زمین خواهد بود و در این راستا اقدامات فراوانی نیز انجام گرفته و خواهد گرفت.

وی ادامه داد: فضای بین‌الملل متاثر از فضاهای فراوانی از جمله فضای سیاسی می‌باشد؛ اما باید این موضوع را پذیرفت که امکان ارتباطات در فضای بانکداری دیجیتال، و کسب و کارها در فضای بین الملل بسیار راحت است. بانک ایران‌زمین نیز در این حوزه وارد شده است.

فرهاد اینالوئی، معاونت فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین در پایان بیان کرد: این بانک در ابتدای فضای داخلی و سپس فضای خارجی از جمله کشورهای همسایه را مورد هدف قرار داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به فعالیت در عرصه ارز دیجیتال اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار