رئیس کل دادگستری استان اصفهان
از صدور حکم جلب مدیر یک کانال تلگرامی در اصفهان تا بنزینی که نارضایتی‌های معیشتی را شعله‌ور کرد بحث های مهمی بود که در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شد.
کد خبر: ۸۰۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ 15 December 2019

محمدرضا حبیبی پیش از ظهر امروز با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای شهر منفک از دولت است، هرچند با دولت ارتباط دارد اما تصمیم‌گیری‌ها دولتی و دیکته شده از بالا نیست.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه زمینه بعضی مشکلات را بعضی بی‌تدبیری‌ها ایجاد می‌کند که بر اساس تصمیمات ناپخته بوده است اظهار کرد: اما این جرقه است اصل موضوع چیز دیگری است، در اعتراضات اخیر که خسارات زیادی هم برای شهر اصفهان به بار آورد نارضایتی‌های معیشتی و اقتصادی مردم جمع شده بود که افزایش قیمت بنزین باعث شعله‌ور شدن این آتش شد.

حبیبی ادامه داد: یکی از سیاست‌های رئیس جدید قوه قضائیه در بحث تحول کاهش ورودی است که این تحول بیشتر با تمسک به مباحث پیشگیرانه باید بالأخره یک روزی عملی شود.

وی در مورد پیشگیری و کاهش ورودی همه باید به دستگاه قضایی کمک کنند اظهار کرد: اگر نتوانیم موضوعی را کنترل کنیم هر چه هم ساختمان اضافه کرده و قاضی و کارمند بگیریم نمی‌توانیم از پس این حجم از کار بربیاییم، کمااینکه شعب ما در حال حاضر که تعداد قاضی به این حد رسیده که دائماً در حال اضافه کردن کارمند هستیم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: در رابطه با ساخت و ساز غیرمجاز و حاشیه‌نشینی که متصدیان مختلفی هم دارد، همواره تقاضا داشته‌ایم که در مرحله شروع باید تخلفات شناسایی شوند که خیلی هزینه آن کمتر است.

حبیبی در رابطه با حل مشکلات املاکی که شهرداری قبلاً تملک کرده و بعدها مالک پیدا کرده است، تأکید کرد: اعتقاد داریم که منفعت عموم باید مورد توجه قرار گیرد، در این زمینه که مالکان بیشتر ستاد اجرای فرمان امام و بنیاد مستضعفان هستند باید منفعت عمومی را مورد توجه قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه وجود متکدیان و معتادان متجاهر زیبنده شهر اصفهان نیست خصوصاً در ایام خاصی از سال از جمله نوروز و زمان‌هایی که گردشگر زیادتری داریم، عنوان کرد: همه دستگاه‌ها باید در این زمینه ورود کنند، اما اگر بعضی دستگاه‌ها شانه خالی می‌کنند اما شهرداری به دیگر دستگاه‌ها نگاه نکند، وضعیت و ظاهر شهر می‌طلبد که معتادان متجاهر در سطح شهر پراکنده نباشند.

وی در پایان بیان کرد: فردی که ایجاد کننده کانال تلگرامی است که غیرمستند به نهادهای مختلف در اصفهان افترا می‌زند و توهین می‌کند حدود 4 پرونده قضایی داشته و حکم جلبش هم صادر شده است، او پرونده‌ای هم در دادگاه مطبوعات دارد، امید داریم با تجمیع پرونده‌هایش حکم پیشگیرانه و بازدارنده متناسب برای وی صادر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار