در گفت‌و‌گو با «تابناک» مطرح شد؛
هرچند هر دو جریان با حضور چهره‌های شاخصی به میدان آمده اند و بنا را بر وحدت و پس از آن کسب حداکثری کرسی‌های مجلس نهاده اند، باید منتظر بمانند تا ۲۸ آذر نتیجه اولیه بررسی صلاحیت‌ها اعلام شود و در نهایت شورای نگهبان نظر خود را در خصوص افرادی که برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس یازدهم نام نویسی کرده اند، اعلام نماید.
کد خبر: ۸۰۵۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۶ 12 December 2019

به گزارش تابناک قم، چهره‌های زیادی از اصولگرایان و اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس یازدهم کاندیدا شده اند تا خود را در معرض رأی مردم قرار بدهند و بتوانند سهم بیشتری از کرسی‌های سبز بهارستان به دست بیاورند. اصولگرایان با چهره‌هایی نظیر محمدباقر قالیباف، حسین مظفر، غلامرضا مصباحی مقدم، الیاس نادران، برخی وزیران دولت احمدی نژاد و چهره‌های شاخص جبهه پایداری، پا به میدان گذاشته اند و در طرف مقابل، اصلاح طلبان نیز با حضور «مجید انصاری، مسعود پزشکیان، بسیاری از نماینده‌های فعلی تهران و برخی وزیران دولت خاتمی» در مقابل رقیب صف آرایی کرده اند.

هرچند هر دو جریان با حضور چهره‌های شاخصی به میدان آمده اند و بنا را بر وحدت و پس از آن کسب حداکثری کرسی‌های مجلس نهاده اند، همه باید منتظر بمانند تا ۲۸ آذرماه، نتیجه اولیه بررسی صلاحیت‌ها اعلام شود و در نهایت شورای نگهبان نظر خود را در خصوص افرادی که برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس یازدهم نام نویسی کرده اند، اعلام نماید، آنگاه تحلیل‌ها در خصوص مشارکت، لیست‌های انتخاباتی و منتخبان احتمالی مردم می‌تواند واقعی‌تر باشد.

با این حال که چهره‌های زیادی از جریان اصلاح طلب پا به عرصه رقابت گذاشته اند، برخی اصلاح طلبان از اینکه چرا چهره‌های بیشتری به میدان مبارزه سیاسی به منظور کسب کرسی‌های بیشتری از مجلس نیامده اند، گلایه دارند و تحلیل‌های گوناگونی هم در این خصوص ارائه کرده اند که برخی از آنان ترس از رد صلاحیت و برخی ترس از مشارکت کم مردم را دلیل این عدم حضور خوانده اند. برخی هم عملکرد نامطلوب دولت و مجلس را دلیل بی میلی برخی اصلاح طلبان برای کاندیداتوری عنوان کرده اند.

در همین زمینه، دبیر کل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر رقابتی در روند برگزاری انتخابات مجلس با توجه به رد صلاحیت‌ها صورت نگیرد، تنور انتخابات در این دوره گرم نخواهد شد.

حجت‌الاسلام «سید حسین موسوی تبریزی» در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک» درباره آخرین وضعیت اصلاح‌طلبان در راستای حضور در انتخابات مجلس یازدهم ـ که اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد ـ اظهار کرد: بنده در وضعیت فعلی پیش‌بینی خاصی از روند حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس ندارم، چون دقیقا نمی‌دانم کدام یک از دوستان اصلاح‌طلب در سراسر کشور برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کردند.

وی افزود: طبق اطلاعاتی که کسب کردم مطلع شدم، برخی از دوستان اصلاح‌طلب در روند انتخابات ثبت‌نام کردند که اگر همین افراد ـ انشاءالله ـ صلاحیت‌شان تایید شود، ممکن است به رقابت جدی بین گروه‌های مختلف ایجاد شود.

دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر رقابتی در فضای انتخابات مجلس ایجاد شود، در وضعیت فعلی که کشور در دوران سردی به سر می‌برد، بدون شک فضا با تغییراتی روبه رو می‌شود که این روند هم برای نظام مطلوب است و هم برای مردم.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: اما اگر رقابتی در فضای انتخابات ایجاد نشود و طبق معمول روند حداکثری رد صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان نسبت به یک جریان به وجود بیاید، مسلما با تمام مسائل و شرایط موجود در کشور، انتخابات گرمی شکل نمی‌گیرد که این بر خلاف میل ماست.

موسوی تبریزی در پاسخ به این که آیا پیش بینی شما این است که بسیاری از اصلاح‌طلبانی که ثبت نام کرده اند، رد صلاحیت شوند، تاکید کرد: بالاخره در تمام ادوار بعد از حضور امام خمینی (ره) عده زیادی از اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شدند که در این دوره باز هم برخی چهره‌های رد صلاحیت شده در روند انتخابات ثبت‌نام کردند که امکان رد صلاحیت دوباره آن‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه باید به پیروزی و حضور اصلاح‌طلبان در مجلس آینده امیدوار بود، گفت: مساله مهم درباره انتخابات مجلس کسب اکثریت کرسی‌های مجلس است، وگرنه بدون شک بخشی از چهره‌های اصلاح‌طلب در مجلس آینده حضور خواهند داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار