رئیس و اعضای شورای شهر تهران؛
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورایاری‌ها و شورای شهر از یک جنس هستند گفت: شورایاری‌ها نظر مستقیمی در بهبود شرایط منطقه دارند زیرا ما در مدیریت شهری بیشتر کار نظارت را انجام می‌دهیم.
کد خبر: ۸۰۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹ 11 December 2019

به گزارش تابناک تهران، محسن هاشمی رفسنجانی عصر سه شنبه در همایش شورایاران منطقه ۱۹ که در سالن استاد شهریار بوستان ولایت برگزار شد اظهارداشت: شورای محله یک نهاد مویرگی از فصل مترقی از قانون شوراهاست که آیت الله طالقانی بنیانگذار آن بود.

وی افزود: برای برگزاری انتخابات شورایاری ها با مشکلاتی مواجه شدیم اما پیگیری های لازم انجام شد و در نهایت توانستیم این انتخابات را برگزار کنیم که جا دارد از مردم منطقه ۱۹ تشکر کنم که با جدیت در انتخابات شرکت کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اگر جامعه مدنی نداشته باشیم جامعه به سمت توده ای شدن حرکت می کند که در بازه زمانی مشخص حرکات هیجانی زیادی انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد افزود: اتفاقات آبان ماه حرکت توده ای بود، اگر ما در مدیریت کلان به موضوع جامعه مدنی توجه می کردیم شاهد اتفاقات و حوادث آبان ماه نبودیم.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: توقع ما در شورای شهر این است که شورایاران که مشاور شورای شهر هستند اگر مشکلات را مطرح می کنند راه حل آن را نیز ارائه کنند زیرا ما در شورای شهر به راهکارهای شورایاران برای حل مشکلات نیاز داریم.

به گفته وی، خوشبختانه کم کم این اتفاق در حال رخ دادن است، شورایاران وارد مسائل شده و مشکلات را مطرح می کنند که امیدواریم شورای شهر بتواند برنامه ها را بر اساس اولویت بندی ها ارائه کند.

دغدغه های محلات را در اولویت بودجه قرار دادیم

احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس ستاد هماهنگی شورایاری های شهر تهران نیز در این همایش گفت: در سیاست های بودجه ای که پیش بینی کردیم؛   مسئله و دغدغه های محله محور را در اولویت خود قرار دادیم.

وی افزود: برای مثال اگر ۱۳ محله را در نظر بگیریم ۳ اولویت در هر محله مشخص می شود و شهردار نیز  باید در سیاست بودجه اولویت های محلات را بگنجاند.

عضو شورای شهر تهران بیان داشت: به معاونت برنامه ریزی نامه ای ارسال و تاکید کردم که موضوع شورایاران را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: در هر محله اولویت با شورایاری ها است و در منطقه ۱۹ نیز این موضوع با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد؛ همچنین منطقه ۱۹ ظرفیت های توسعه بسیار زیادی دارد که زیر ساخت هایش  نیز فراهم است.

مسجد جامعی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دسترسی به راه ها و بزرگراه ها یک ظرفیت پایه برای توسعه است که باید در منطقه ۱۹ مورد توجه قرار بگیرد که این منطقه در بسیاری از قسمت های تهران از نظر راه اهمیت ویژه ای دارد.

به گفته وی، در منطقه ۱۹ بازارهای میوه و تره بارهای بزرگ و بازار پارچه محله عبدل آباد، بازار مبل و بازار معامله خودرو وجود دارد که ظرفیت های لازم برای توسعه دارد و باید از آن استفاده کرد و همچنین بازار خلازیر یک ظرفیت بزرگ است و باید ساماندهی شود؛ این بازار خودجوش است و باید مورد توجه قرار بگیرد.



عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: نسبت شورایاری و حوزه فعالیتشان در منطقه مشابه فعالیت مدیران شهری است و شورایاران مسئولیت توسعه محله از طریق شهروندان را دارند.

وی یادآور شد: سرای محله ظرفیت خوبی دارد که باید از ظرفیت آن استفاده شود؛ همچنین کسی حق ندارد در سرای محله را به روی شورایاران ببندد، سرای محله سرمایه مردم است و باید از آن استفاده شود.
استفاده از ظرفیت شورایاران برای بهبود منطقه

شهردار منطقه ۱۹ نیز در این همایش گفت: در شرایط فعلی کشور که مشکلات اقتصادی بیشتر شده است باید از ظرفیت شورایاران برای بهبود شرایط استفاده بهینه کنیم.

علی توکلی افزود: ما در مدیریت شهری برای تمام افراد دلسوز منطقه جهت شرکت در انتخابات شورایاری ها فراخوان ارسال کردیم و از این طریق با لبیک‌ ساکنان منطقه توانستیم رتبه اول مشارکت را اخذ کنیم.

وی ادامه داد: نفر اول انتخابات شورایاری پنجم شهر تهران با یک هزار و ۸۰۰ رای که ساکن منطقه ۱۹ بود توانست به شورایاری راه پیدا کند.

توکلی گفت: انتخابات شورایاری ها در منطقه ۱۹ در کمال آرامش برگزار شد و در مقابل شعب اخذ رای صف های انتخابات شورایاری ها به گونه ای بود که گویا انتخابات مجلس و یا ریاست جمهوری است.

وی بیان کرد: افراد دلسوز به جمع شورایاری ها اضافه شدند و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم، زیرا در شرایط امروز مشکلات شهر و کشور زیاد است و می طلبد مشارکت مردم برای حل مشکلات مردم بیشتر شود.

شهردار منطقه ۱۹ ادامه داد: برای منطقه چالش پرداخت عوارض را در نظر گرفتیم تا از این طریق شرایط اداره منطقه بهتر شود.

به گفته وی، منطقه ۱۹ از جمله مناطقی بود که در میزان مشارکت شهروندان در انتخابات شورایاری توانست رتبه دوم میزان مشارکت را کسب کند و از این باب می توان به میزان مشارکت در محله شکوفه اشاره کرد که مشارکتی بی نظیر بود.

 همایش شورایاران منطقه ۱۹ با حضور محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران، محمد سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر، آرش حسینی میلانی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، محمد حقانی عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران و احمد مسجد جامعی رییس ستاد انتخابات شورایاری و علی توکلی شهردار منطقه ۱۹ تهران عصر امروز (سه شنبه) در سالن استاد شهریار بوستان ولایت برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار